AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #1 Skrevet 15. juli 2013 Og iløpe av veldig kort tid vil en ateist kalle deg for en idiot Anonymous poster hash: 3f42d...859 3
Stormborn Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 Si at din favorittbil er Opel og et Toyota-menneske vil kalle deg for en idiot... 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Og iløpe av veldig kort tid vil en ateist kalle deg for en idiot Anonymous poster hash: 3f42d...859 Er det så rart..? De fleste har vokst fra seg usynlige venner og julenissen for lenge siden. Anonymous poster hash: f5d34...d24 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Er det så rart..? De fleste har vokst fra seg usynlige venner og julenissen for lenge siden. Anonymous poster hash: f5d34...d24 Helt til vi fikk internett. Anonymous poster hash: 15228...ad1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Er det så rart..? De fleste har vokst fra seg usynlige venner og julenissen for lenge siden. Anonymous poster hash: f5d34...d24 Du er klar over at de fleste mennesker faktisk tror på noe en folk som ikke tror på noe. Men dette er jo bare et typisk arogant svar fra en ateist...Nei vent jeg beklager ateister kan jo ikke være arogante Anonymous poster hash: 3f42d...859 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 helt enig ts, men det er bare å vente til de dø, så må de leve ulykklig i helvete,mens vi koser oss i himmelen.Anonymous poster hash: 16015...106 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Si at du ikke tror på Gud, Og i løpet av livet vil du bli forfulgt, og drept i mange land, latterliggjort i andre land, akseptert noen steder og hatet andre. Må du egentlig ytre alle dine meninger er det viktige spørsmålet her. Anonymous poster hash: 1e306...d5a 4
Fim Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 Det er 7 milliarder mennesker i verden. Uansett hvilken mening eller tro du har er du så godt som garantert at det finnes en (eller mange) som er uenig med deg og synes du er teit pga. den meningen. På nettfora får man folks ærlige meninger. Hvis man ikke vil høre folks ærlige meninger, bør man ikke oppsøke nettfora. En som er ateist har tenkt over gudsspørsmålet og kommet frem til at hun synes det er teit å tro på en gud. Hvis hun mente det fantes gode grunner for å tro på en gud, ville hun trodd, eller ihvertfall vært agnostiker. Vi er ateister fordi vi mener det ikke finnes en eneste god grunn til å tro. At det da er teit å tro er en logisk slutning av dette. Hvis du sier "Hei, jeg tror på Gud. Hva synes du om det?" til en ateist, i et forum hvor ærlige meninger presenteres, må du altså forvente å få høre at vedkommende synes du er litt teit. På samme måte som du, som har en tro, antakelig synes vi er dumme eller blinde eller noe tilsvarende som ikke forstår at vi må slippe Jesus inn i våre hjerter. Eller noe sånt. Jeg forsvarer ikke trolling eller overdreven aggresjon, uansett debattema. Men som man spør, får man svar. Du trenger ikke fortelle ateister om din tro hvis du ikke vil høre at vi er uenige. 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #9 Skrevet 16. juli 2013 Hvis noen forteller meg at de tror på gud, så får jeg automatisk et dårligere inntrykk. Det skal jeg ikke legge skjul på. Synes de som er religiøse er uvitne og gjerne hjernevasket. Rett og slett litt dumme, men ser det ikke selv. Anonymous poster hash: 28fd5...862 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #10 Skrevet 16. juli 2013 Du er klar over at de fleste mennesker faktisk tror på noe en folk som ikke tror på noe. Men dette er jo bare et typisk arogant svar fra en ateist...Nei vent jeg beklager ateister kan jo ikke være arogante Anonymous poster hash: 3f42d...859 Det betyr da ikke at de har rett. På et tidspunkt trodde de fleste på heksekunst også. De mest intelligente og de høyest utdannede er to grupper som i langt mindre grad enn gjennomsnittet er religiøse. Med USA som unntaket er også de moderne, vellykkede nasjonene langt mindre religiøse enn de fleste som henger etter. Det finnes unntak (som førerdyrkende diktaturer av typen Nord-Korea), men det er en tendens. Det er det en grunn til. Det er ikke umulig å være intelligent og religiøs, men de to er, på samfunnsnivå, gjerne motsetninger. Alle skal få praktisere sin religion så mye de bare vil, så lenge det ikke går utover noen andre, men jeg skal da også få lov til å mene at det de tror på er på trynet.Anonymous poster hash: aedf7...db1 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #11 Skrevet 16. juli 2013 Det betyr da ikke at de har rett. På et tidspunkt trodde de fleste på heksekunst også. De mest intelligente og de høyest utdannede er to grupper som i langt mindre grad enn gjennomsnittet er religiøse. Med USA som unntaket er også de moderne, vellykkede nasjonene langt mindre religiøse enn de fleste som henger etter. Det finnes unntak (som førerdyrkende diktaturer av typen Nord-Korea), men det er en tendens. Det er det en grunn til. Det er ikke umulig å være intelligent og religiøs, men de to er, på samfunnsnivå, gjerne motsetninger. Alle skal få praktisere sin religion så mye de bare vil, så lenge det ikke går utover noen andre, men jeg skal da også få lov til å mene at det de tror på er på trynet.Anonymous poster hash: aedf7...db1 Og ateister trenger ikke ha rett når de sier Gud ikke finnes....Men det våger vel ikke du innrømme gjør du Anonymous poster hash: 3f42d...859
fuksia Skrevet 16. juli 2013 #12 Skrevet 16. juli 2013 Og ateister trenger ikke ha rett når de sier Gud ikke finnes....Men det våger vel ikke du innrømme gjør du Anonymous poster hash: 3f42d...859 Selvfølgelig er det en viss mulighet for at vi tar feil, jeg tror de aller fleste ateister er enige i det. Men det blir for dumt å ikke leve som det ikke finnes en gud bare fordi det er en teoretisk mulighet for at en finnst. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #13 Skrevet 16. juli 2013 Og ateister trenger ikke ha rett når de sier Gud ikke finnes....Men det våger vel ikke du innrømme gjør du Anonymous poster hash: 3f42d...859 Ikke at jeg anser meg som ateist, men svaret er uansett nei. Ateister trenger ikke ha rett. Det spørs likevel hvor sannsynlig det er. Verden fungerer ikke slik at "Jeg tror noe, du tror noe annet, så begge deler er vel like sannsynlig". Ingen har fremlagt et eneste troverdig bevis for Guds eksistens. Vitenskapen, på den annen side, forsøker til enhver tid å legitimere seg ved å forske og finne frem til ting som underbygger det de tror. Skulle det vise seg at de har tatt feil, endrer de teorien sin. Religion, derimot, baserer seg på at "Jeg tror, så det er ikke noe poeng i å prøve å bevise det". Det er helt greit, men det er ikke en like tillitsskapende innstilling. Videre er det jo slik at du som kristen (antar jeg, jeg ville i hvert fall tro du er religiøs) har avvist mange tusen guder andre mennesker tror på. Hvorfor er din tro bedre, hvorfor tar alle de andre feil? Jeg sier det siden du argumenterte med at "flere tror på en gud enn ikke", som at det skulle bety at det var riktig. De fleste mennesker i verden er ikke kristne, selv om de tror på ett eller annet. Hva man tror avhenger i stor grad av hvor i verden man er født. Fordi det stort sett er kultur, ikke en allmektig gud som bare har valgt ut enkelte folkeslag som velsignes med å tro på ham. Poenget er, kjære AB, at kristendommen og annen religion ikke forsøker å bevise noe. De bare tror. Det er, med all verdens respekt, en altfor simpel tilnærming til at jeg klarer å respektere den, langt mindre tro på den selv. Jeg håper du kan argumentere tilbake, ikke bare si "men det mener vel ikke du..." eller "ateister er arrogante, nei vent, de kan jo ikke det". Du gjør din egen religion en bjørnetjeneste ved å opptre på den måten fremfor å underbygge det du tror.Anonymous poster hash: aedf7...db1 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 helt enig ts, men det er bare å vente til de dø, så må de leve ulykklig i helvete,mens vi koser oss i himmelen.Anonymous poster hash: 16015...106 Ingen av dere vil få en sjanse til å si: "Hva sa jeg", desverre. Jeg skulle egentlig ønske dere hadde rett, men hva vet dere egentlig om hva som skjer etter døden? Hilsen ateist Anonymous poster hash: 0a80c...f4d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 helt enig ts, men det er bare å vente til de dø, så må de leve ulykklig i helvete,mens vi koser oss i himmelen.Anonymous poster hash: 16015...106 Skadefryd, så kristent. Anonymous poster hash: 17be7...59b 7
Asklepios Skrevet 27. juli 2013 #16 Skrevet 27. juli 2013 Si at du kan snakke med gud, at du helt oppriktig kan høre hans stemme, og den store majoriteten av såkalte kristne vil kalle deg gal. Hvorfor? Er det utenkelig at Gud svarer noen andre når han aldri har svart deg? - Nei, Guds veier er uransakelige. Er det utenkelig at Gud har interesse av å snakke med et tilfeldig menneske? - Nei, har har visstnok gjort det før og hans veier er uransakelige. Er han ikke i stand til å kommunisere direkte? - Jo, Gud er allmektig. Så hvorfor tror ikke såkalte kristne på dette? - Den eneste forklaringen er at de ikke innerst inne er helt troende. Selvhatende ateister med store likhetstrekk til skaphomofile homofobe.
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 5. august 2013 #17 Skrevet 5. august 2013 Jeg har ikke noe problem med å si at jeg er kristen. Det som jeg kan kommentere at INGEN har noensinne kalt meg noe ansikt til ansikt, men å sitte gjemt bak en pc skjem og et tastatur - da kan man lire av seg det meste. For min del tar jeg ikke del i de "dypeske" debattene her på nett, men tar det heller hvor jeg kan se en person i øynene.
Manolo Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 (endret) Det er jo så totalt usannsynlig at gud finnes. Jeg har enda til gode å oppleve en religiøs komme med god og overbevisende argumentasjon for at gud finnes. Trenger ikke å være bevis engang, bare noen skikkelige refleksjoner som viser at de har veid sannsynligheten for og imot. Det nærmeste jeg har kommet var en fyr som sa "hvordan kan du se på fjellene, fjordene, himmelen og bla bla, og så si at det ikke finnes en gud?" Jeg : eh... Endret 6. august 2013 av Manolo
Lanikai Skrevet 6. august 2013 #19 Skrevet 6. august 2013 helt enig ts, men det er bare å vente til de dø, så må de leve ulykklig i helvete,mens vi koser oss i himmelen.Anonymous poster hash: 16015...106 Ja. Dere får ha teselskap med Gud&co mens vi må brenne i helvete. For alltid. Ikke at jeg skjønner hvordan den torturen skal fungere med tanke på at vi da har forlatt våre fysiske legemer, men greit, jeg skal gi dere den. Det er tross alt en mye mer rasjonell forklaring enn at vi alle bare blir spist av mark, eller enda verre: kremert.
Gjest Mundane Skrevet 6. august 2013 #20 Skrevet 6. august 2013 helt enig ts, men det er bare å vente til de dø, så må de leve ulykklig i helvete,mens vi koser oss i himmelen.Anonymous poster hash: 16015...106 Men alt og alle som er verdt noe havner i helvete 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå