Thorn Skrevet 15. juli 2013 #21 Skrevet 15. juli 2013 Kattene førstepusen din har lekt med har vel ikke bodd i samme hus, men som hun møter ute? Nå har det plutselig komt en og truet territoriet til nr en, det som til nå kun har vært hennes, og det blir veldig annerledes. Ikke kult med inntrengere på fristedet sitt! Så du har nok fullstendig rett i at hun må demonstrere litt, det er viktig å vise hvem som er sjefen
ninuska_ Skrevet 15. juli 2013 #22 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Hvis de allikevel spiser hverandres mat - hva med å blande maten deres (selvsagt i hver deres skål) og servere det samme i en liten periode? Evt at du kun har "gamlemors" mat stående fremme til henne, og serverer mat til lillepus på faste tider? Endret 15. juli 2013 av ninuska_
Pinkee Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #23 Skrevet 15. juli 2013 Hvis de allikevel spiser hverandres mat - hva med å blande maten deres (selvsagt i hver deres skål) og servere det samme i en liten periode? Evt at du kun har "gamlemors" mat stående fremme til henne, og serverer mat til lillepus på faste tider? Har prøvd med å blande voksenmat i babymaten, men han lille tassen her bare plukker ut de bitene han vil. Så tror ikke han bare demonstrerer når han spiser hennes mat, men at hun spiser hans, det er garantert demonstrasjon!! Tar han vekk fra hennes, men hun får lov å spise hans, tror det er lurt, iom at det er hun som er redd/sint/blitt fratatt territorium.
ninuska_ Skrevet 15. juli 2013 #24 Skrevet 15. juli 2013 Har prøvd med å blande voksenmat i babymaten, men han lille tassen her bare plukker ut de bitene han vil. Så tror ikke han bare demonstrerer når han spiser hennes mat, men at hun spiser hans, det er garantert demonstrasjon!! Tar han vekk fra hennes, men hun får lov å spise hans, tror det er lurt, iom at det er hun som er redd/sint/blitt fratatt territorium. Det kan hende at de spiser hverandres i og med at det er et nytt fôr for dem - slik var det her også
Pinkee Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #25 Skrevet 15. juli 2013 Ja, dem må bare spise hverandres fôr, er vel ikke helt heldig da, gamla får for mye energi, å lille får for lite. Kanskje er det variasjon i vitaminer og mineraler og, men katter overlevde før i tiden og, den gang vi ga dem skive med leverpostei og middagsrester. Nå har jeg laget til, slik at lillepus får bli med meg på soverommet til natten, å gamlemor får ha stua for seg selv! Å tror nesten den der antistress-saken hadde litt virkning, spraya litt i buråpningen til gamla, å da lå hun der rolig, selv om lilletass turnerte rundt på gulvet. Skal se at alt går bra til slutt. Takk til alle som har beroliget meg, og kommet med gode råd, dere er gode å ha her på KG. Dem som bare hengte seg opp i at jeg tenkte det var bedre med human avliving, enn at gamla drepte den lille, dem kan gå å ta seg en bolle. Jeg er for gammel til å ta innover meg slikt pisspreik!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #26 Skrevet 15. juli 2013 Maten er ikke så viktig, eldste katten er bare året, og så lenge hun ikke er overvektig har hun ikke vondt av å spise kattungemat en periode, dersom det får henne til å føle seg tryggere på situasjonen. Anonymous poster hash: ba353...95a 1
Pinkee Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #27 Skrevet 15. juli 2013 Maten er ikke så viktig, eldste katten er bare året, og så lenge hun ikke er overvektig har hun ikke vondt av å spise kattungemat en periode, dersom det får henne til å føle seg tryggere på situasjonen. Anonymous poster hash: ba353...95a Gamla mi er iallefall ikke overvektig, har droppa slik sterilisert-fôr fordi det visstnok skal være mindre energi i. så hun får RC outdoor, å det er sikkert bra for lilletassen og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå