Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei :)
Vet ikke helt om jeg skriver i riktig emne nå, men satser på å få noen svar/råd uansett.

Jeg er ei jente på 16, snart 17 som hadde sex for litt over 2mnd siden. Det skjedde 2-3 dager etter at jeg var ferdig med mensen. Siden da har jeg hatt murringer i livmora og den siste tida hatt ømme bryster og smerter i korsryggen. Jeg har "hoppet" over 2 ganger med mensen og begynner å bli nervøs- igjen!

Jeg vet at alt dette kan være tegn på graviditet så jeg dro på helsestasjon for ungdom 2 uker etter første IKM. Dette er 2 uker siden. Testen var negativ og damen jeg snakka med sa at det ikke var noe tegn til hormonforandringer. Dette gjorde at jeg ble ganske letta og tenkte at det var redselen for at jeg var gravid som faktisk utsatte mensen.

Iogmed at jeg fortsatt ikke har fått mensen har jeg begynt å bli urolig igjen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tenkte at jeg skulle ta en ny tur til helsestasjonen imorgen for å ta en ny test - for sikkerhetsskyld. Problemet er at om den er positiv så drar jeg til Tyrkia om en uke og blir borte i 2. Når jeg er hjemme igjen da er jeg i 12 svangerskapsuke om det faktisk er tilfelle at jeg er gravid! Redd for at det kan være for sent, og har virkelig ikke mulighet til å få barn nå.

Kan godt være at det bare er kroppen og hjernen min som spiller meg ett puss, men er fortsatt urolig og nervøs..

Håper på svar så fort som mulig :)

Anonymous poster hash: 1db02...605
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du er nok bare stressa. når du slapper av så kommer mensen tilbake.

Anonymous poster hash: 57ce9...95b
Skrevet

Gå på helsestasjonen igjen, du, det kan ikke skade. Og skulle du mot formodning faktisk være gravid trenger det ikke ta lang tid å få time til abort, det kan sikkert la seg ordne på en uke hvis det skulle være nødvendig. Ta det opp med dem på helsestasjonen med en gang i så fall, så får de deg på riktig spor. Men husk at det er ganske vanlig at mensen er ustabil når man er så ung som deg - den kan fint finne på å bare forsvinne en stund, selv om den har vært regelmessig før. Det betyr ingenting, det er bare kroppen din som ikke er helt ferdig, så da blir det av og til litt rot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...