Gå til innhold

Hvor kan jeg bosette meg utenfor Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i Oslo og leier en liten leilighet. Det er så dyrt å kjøpe bolig her, så ønsker å flytte ut av Oslo og bosette meg på en koslig sted.

Jeg har ingen familie noen steder, så det er samme for meg hvilken retning ut av Oslo jeg bosetter meg.

Maks 1,5-2 timer til Oslo med kollektivtransport, men vil jo helst at det skal være kortest reisevei som mulig da jeg har omgangskretsen min i Oslo.

Jeg har råd til bolig til maks 3 millioner. Ønsker helst er hageflekk, så hus eller rekkehus er ønskelig, men er åpen for en leilighet om den har en stor terasse.

Anonymous poster hash: 183f2...994
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp kartet som viser Ruters tilbud, og let etter boliger i nærheten av stoppesteder.

Anonymous poster hash: 580d3...41d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan flytte til Fredrikstad. Det tar ca 1 time med tog hver vei, og for 3 millioner får du lett en enebolig med hage like utenfor sentrum. Koselig by som har det man trenger:)

Anonymous poster hash: 0b20c...ace
  • Liker 1
Skrevet

Hva med Drammen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holmlia, 10min med tog til Oslo. Mulig å få kjøpt leiligheter med store terasser og små rekkehus under 3 mill.

Anonymous poster hash: f9da1...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange gode forslag. Er virkelig vanskelig å velge ... man kan jo trives hvor man vil. Det spørs hva man gjør det til selv.

Kanskje jeg burde få med meg noen på en kjøretur? Bare for å se meg litt omkring?

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode forslag. Er virkelig vanskelig å velge ... man kan jo trives hvor man vil. Det spørs hva man gjør det til selv.

Kanskje jeg burde få med meg noen på en kjøretur? Bare for å se meg litt omkring?

Ja, det er ein god ide.

Så kan du jo tenke litt på kva du liker å ha rundt deg i kvardagen også.

Skog? Hus? Sjø? Grøne bakkar eller rundkjøringar?

Anonymous poster hash: 3a27d...937

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at du spaserer deg en tur i aktuelle områder. Mange steder kan se stusslige ut fra bil, men er gode å bo i. Og andre kan se fine ut fra vei men så er det egentlig ikke noe særlig å bevege seg rundt der.

Anonymous poster hash: f9da1...65f

• Liker 2
Skrevet

Hva med Drammen?

Drammen er grusomt å bo i! Bodd der i 1 år, ALDRI igjen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bærum

Hvis TS ønsker å bo et sted der det finnes trær så nei. De bygger, Og bygger til Bærum kun består av hus. Asker, Slemmestad eller Nersnes?

Anonymous poster hash: 580d3...41d

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Flytte til Finnskogen da, kun 2 og en halv time å kjøre, masse trær, jævlig billig å bo.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp i Asker, og der har du jo "alt". Nærhet til Oslo, godt kollektivtilbud, milevis med løyper og stier i marka, badeplasser og et sentrum med kafeer og butikker. Men det kommer litt an på typen du er. Jeg har ikke spesielt lyst til å flytte tilbake fordi jeg synes det er et vanvittig fokus på penger og materialistiske ting. For all del, jeg liker å ha fine ting og god råd selv også, men presset om å ha de riktige klærne starter i svært ung alder - og jeg vet at foreldrene mine følte noe av det samme når det gjaldt hva slags bil man skulle ha, hvor man skulle ha hytte osv. Det ER mange nyrike i det området. Men på den andre siden, det betyr jo ikke at de ikke er hyggelige!

Anonymous poster hash: c70d3...bb9
AnonymBruker
Skrevet

Eller så har du fantastiske Lillehammer.Det er en reisevei på litt i overkant av 2 timer med tog.Jeg flyttet hit for et par år siden,og er i utgangspunktet fra Oslo.Og har blandt annet fortsatt fysioterapauten min i Oslo, som jeg går ukentlig til,og føler ikke at reiseveien har vært noe hindring.Det eneste er at det innimellom har vært litt stramt økonomisk hvis jeg skal innover uteom for å møte venner etc,men da har jeg tatt buss.Det tar noe lenger tid,men igjen har det aldri vært noe hindring.Og med 3 millioner kommer du langt på boligmarkedet her.Så tanken på leilighet med terasse kan du bare legge bort.Her kan du gå rett for hus/rekkehus uten tvil.

Velger forresten anonym knappen for ønsker ikke å evt bli "gjenkjent" av folk som kanskje kjenner meg :)

Anonymous poster hash: 92970...36f
  • Liker 1
Gjest Cinderella
Skrevet

Hva med Ås/Vinterbro eller Drammen/Kongsberg? Synes spesielt de to sistnevnte er fine byer med gode togtilbud og eget sentrum slik at man slipper å bo midt i ødemarka. Jeg er spesielt glad i Kongsberg, synes det er en nydelig by som er langt mer sjarmerende enn både Oslo og Drammen. Ulempen er at det tar raskt ca. en time med tog til Oslo, og det er litt upraktisk når begge to jobber i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Nordstrand, Holmlia eller Kolbotn?

Nannestad, Jessheim, Eidsvoll, Hurdal?

Anonymous poster hash: 0b807...3f1
AnonymBruker
Skrevet

Nittedal, Lillestrøm, Fetsund.

Anonymous poster hash: cc858...ee4
AnonymBruker
Skrevet

Nordstrand, Holmlia eller Kolbotn? Nannestad, Jessheim, Eidsvoll, Hurdal? Anonymous poster hash: 0b807...3f1

Hoho, hvis du tror man kan få hus eller rekkehus med hageflekk for 3 mill på nordstrand, da er du optimistisk!

Anonymous poster hash: 608b9...68b

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...