Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å bli et ganske langt og rotete innlegg, så beklager på forhånd.

Håper bare at noen vil ta seg tiden med å lese set og gi meg noen gode råd eller litt trøst.

Okei. Jeg er en jente på 25. Jeg er oppvokst i en familie med alkoholmisbruk og vold. Har det greit i forhol til det nå, og har fått profesjonell hjelp til å komme meg videre.

Problemet mitt er at jeg aldri har følt meg elsket. Ikke ordentlig.

Jeg er redd for at jeg har mistet muligheten til å elske noen og bli elsket.

Da jeg gikk på ungdomskolen kan jeg huske noen små forelskelser, men jeg var alltid for sjenert til å gjøre noe med det. Turte ikke rett og slett.

Så nå sitter jeg her da, 10 år etter helt uten mulighet til å komme nær en gutt. Har aldri hatt en kjærste før, og er så redd for å ende opp alene for alltid.

Vennene mine tror at det er fordi jeg er så fokusert på studier og andre ting, men det er det ikke. Jeg klarer ikke forelske meg.

Så har vi problem nr. 2. Dette er nesten det værste.

Jeg har hatt flere sexpartnere, både tilfeldige og over tid, men jeg har aldri kjent følelsen av å være kåt, og jeg har aldri fått en orgasme.

Heller ikke på egenhånd.

For meg er sex bare noe jeg gjør med noen for å please de. Det gir meg ikke så mye. Kan kose litt med meg selv innimellom, men det er det.

Innerst inne håper jeg på at det bare er noen følelser som er stengt av, og at jeg kan bli normal som alle andre jeg også.

Men jeg er så redd for at det ikke er tilfelle. Dette holder meg oppe om nettene og det preger hverdagen min mye.

Hvem vil vel ha en jente som ikke får orgasme, eller vil ha sex 3 ganger om dagen?Hvem vil ha en jente som i en alder av 25 aldri har hatt en kjærste og som er helt avlukket følelsesmessig? Ikke er jeg super pen heller. Fader, jeg føler virkelig at hele livet mitt blir ødelagt pga dette.

Hjelp meg ;(

Anonymous poster hash: 51a95...8da
Videoannonse
Annonse
Gjest Ischariot
Skrevet

Dette kommer til å bli et ganske langt og rotete innlegg, så beklager på forhånd.

Håper bare at noen vil ta seg tiden med å lese set og gi meg noen gode råd eller litt trøst.

Okei. Jeg er en jente på 25. Jeg er oppvokst i en familie med alkoholmisbruk og vold. Har det greit i forhol til det nå, og har fått profesjonell hjelp til å komme meg videre.

Problemet mitt er at jeg aldri har følt meg elsket. Ikke ordentlig.

Jeg er redd for at jeg har mistet muligheten til å elske noen og bli elsket.

Da jeg gikk på ungdomskolen kan jeg huske noen små forelskelser, men jeg var alltid for sjenert til å gjøre noe med det. Turte ikke rett og slett.

Så nå sitter jeg her da, 10 år etter helt uten mulighet til å komme nær en gutt. Har aldri hatt en kjærste før, og er så redd for å ende opp alene for alltid.

Vennene mine tror at det er fordi jeg er så fokusert på studier og andre ting, men det er det ikke. Jeg klarer ikke forelske meg.

Så har vi problem nr. 2. Dette er nesten det værste.

Jeg har hatt flere sexpartnere, både tilfeldige og over tid, men jeg har aldri kjent følelsen av å være kåt, og jeg har aldri fått en orgasme.

Heller ikke på egenhånd.

For meg er sex bare noe jeg gjør med noen for å please de. Det gir meg ikke så mye. Kan kose litt med meg selv innimellom, men det er det.

Innerst inne håper jeg på at det bare er noen følelser som er stengt av, og at jeg kan bli normal som alle andre jeg også.

Men jeg er så redd for at det ikke er tilfelle. Dette holder meg oppe om nettene og det preger hverdagen min mye.

Hvem vil vel ha en jente som ikke får orgasme, eller vil ha sex 3 ganger om dagen?Hvem vil ha en jente som i en alder av 25 aldri har hatt en kjærste og som er helt avlukket følelsesmessig? Ikke er jeg super pen heller. Fader, jeg føler virkelig at hele livet mitt blir ødelagt pga dette.

Hjelp meg ;(

Anonymous poster hash: 51a95...8da

Er egentlig den siste som burde gi råd om det her siden jeg er totalt grønnskolling selv, men ville bare si at jeg hadde ELSKET det dersom noen bare hadde vært så åpen med meg IRL som det du skreiv der. Det hadde dekket over det aller meste annet, for da kjenner man liksom personen og forstår hva det går i, hvis du skjønner. Det er også en måte å komme nær noen på.

Så det rådet jeg gir til både deg og meg selv er å være mer åpen med folk du føler du har god kjemi med. Men jeg kommer ikke til å følge dette rådet, og det kommer kanskje ikke du heller til å gjøre. Er tross alt lettere sagt enn gjort, så klart. Men ikke fortvil, du. Kanskje du bare må våge.

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig den siste som burde gi råd om det her siden jeg er totalt grønnskolling selv, men ville bare si at jeg hadde ELSKET det dersom noen bare hadde vært så åpen med meg IRL som det du skreiv der. Det hadde dekket over det aller meste annet, for da kjenner man liksom personen og forstår hva det går i, hvis du skjønner. Det er også en måte å komme nær noen på.

Så det rådet jeg gir til både deg og meg selv er å være mer åpen med folk du føler du har god kjemi med. Men jeg kommer ikke til å følge dette rådet, og det kommer kanskje ikke du heller til å gjøre. Er tross alt lettere sagt enn gjort, så klart. Men ikke fortvil, du. Kanskje du bare må våge.

Tusen takk.

Jeg har lyst til å være mer åpen om dette, men jeg føler ikke at disse probleme jeg har er helt godtatt i 2013. Føler meg bare så alene, anderledes og verdiløs.

Anonymous poster hash: 39f9e...67c

Skrevet

Føler meg bare så alene, anderledes og verdiløs.

Jeg kjenner følelsen (tror jeg). Følt meg lignende før - og jeg kjenner meg igjen i enkelte av problemene dine. Ting går bedre nå. Jeg føler meg fremdeles ikke pen - men jeg føler meg ikke så grusom det jeg en gang gjorde. Sex føles bedre, fordi jeg endelig har sex med noen jeg har ordentlige følelser for. Orgasme.. Vel.. Hm..

Uansett. Jeg er sikker på at du er penere og bedre enn du selv tror, og at flere gjerne ville hatt deg om de kjente deg.

:klem:

Gjest Ischariot
Skrevet

Tusen takk.

Jeg har lyst til å være mer åpen om dette, men jeg føler ikke at disse probleme jeg har er helt godtatt i 2013. Føler meg bare så alene, anderledes og verdiløs.

Dumt at du føler deg alene, men "anderledes" kan oppfattes som positivt hos noen, selv om du selv ser det som noe negativt. Og verdiløs er du ihvertfall ikke, du er beviset på at mennesker som tør å være åpne om de litt kjipe og mørke sidene ved seg selv automatisk blir ganske interessante (noe som gjerne er lettere på et anonymt forum enn IRL), ihvertfall for noen. Jeg hadde satt pris på det, og det hadde garrantert mange andre også.

Og alt det andre, sex-problemene dine og sånn, hadde ikke gjort noe dersom du bare var åpen om det og villig til å jobbe litt med det. Ikke i nærheten et så stort problem som det du tror det er. Største problemet, sånn jeg ser det, er det med at du ikke kan utvikle følelser for noen, blir jo vanskelig da. Men det henger sikkert sammen med at du er generelt lukket, vanskelig å finne noen som forstår deg da, noen å føle seg "hjemme" med. Kanskje du hadde kunnet føle noe sånn dersom du traff noen som forstod deg, men da må du også være litt åpen. Catch-22 :-)

Håper det ordner seg.

Gjest Summers
Skrevet

Svaret på spørsmål 1 er nok ja, finnes ganske mye info om det på netter og i bøker, hvor psykologer gir tips både for å bli "frisk" og for å unngå feller(er en del tidligere offre som ender opp med å forelske seg i en ny overgriper)

Skrevet

For det første: Ikke tving deg til å ha sex for å gjøre andre fornøyd, det kan gjøre skade på selvfølelsen og seksualiteten din.

For det andre så vil jeg faktisk anbefale deg gruppeterapi. Det kan være en veldig fin måte å teste ut det å kommunisere og åpne seg for andre i en trygg setting der du kan få tilbakemeldinger og støtte.

Som du sier, kan det være at du har stengt av en del følelser, og gruppeterapi kan være en god arena for å utforske disse følelsene i ditt tempo.

Du har absolutt mulighet til å gi deg selv et bedre liv med gode sosiale relasjoner. Be om hjelp og ikke gi opp! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat samme problem som deg når det kommer til orgasme og mange sexpartnere-delen. Har desverre ikke funnet ut av det selv, enda. (Jeg er bare 19 da)
Jeg har likevel funnet en kjæreste som godtar det. Selvfølgelig syns han det er litt kjedelig, men vi håper på at det skal skje en dag. (: Så det er ikke håpløst for deg å finne en gutt pga. dét ihvertfall. (:

Stå på!

Anonymous poster hash: fd644...35d
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å få orgasme ved å stimulere rundt klitoris, enn det er å få orgasme ved å ha sex med en mann(penis i vagina)

Selv opplevde jeg ikke orgasme i vagina før jeg var 30, og det er mange som passerer 30 eller mer før de opplever vaginal orgasme.

Orgasme ved å stimulere klitoris oppdaget jeg ikke før jeg var 19. Var en gutt som viste meg hvordan jeg skulle gjøre det.

Anonymous poster hash: 0879c...d9d
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette var som å lese om meg selv!

Jeg har også vokst opp i et alkoholisert hjem og vært utsatt for omsorgssvikt. Har aldri følt meg elsket, og jeg hadde aldri vært forelsket før jeg traff han som nå er min samboer.

Jeg hadde hatt mange sexpartnere, men hadde aldri opplevd å bli kåt eller få orgasme. Jeg følte liksom ingenting under samleiet.

Var hellig overbevist om at jeg skulle være singel for evig, og hadde egentlig "akseptert" det og innstilt meg på å leve med det.

For tre år siden møtte jeg mannen min for første gang. Jeg ble betatt, men jeg "turde" liksom ikke forelske meg, var livredd for å bli såret. Så vi var litt av og på i to år...hver gang vi ble for seriøs trakk jeg meg unna. Men, i fjor skjedde det en gradvis endring og jeg turde å slippe følelsene til. For første gang i mitt liv var jeg forelsket. For en skremmende følelse! Men bra også selvfølgelig ;) Det er noe av det modigste jeg har gjort i hele mitt liv, og jeg er evig takknemlig for at kjæresten var så tålmodig og ventet på at jeg skulle bli "klar" i TO år...

I begynnelsen hadde jeg ikke orgasmer med han heller, men etterhvert som jeg ble tryggere og klarte å være mer tilstede under sex så kom orgasmene på rad og rekke! Jeg får ikke orgasme hver gang, men det er ikke noe problem, og nå vet jeg hvertfall at jeg KAN få det. Trodde jo at noe var galt med meg og at det ikke var mulig for meg å oppnå orgasme...

Jeg tenkte også som deg, hvem vil vel ha en jente som ikke vil ha sex til enhver tid? Men vet du hva, det er virkelig ikke noe problem for meg lengre, for nå liker jeg sex!

Jeg vet ikke om jeg har så mange råd å gi deg, men jeg ville bare dele min historie for å vise deg at det er håp for deg også :)

Sikker på at du har fått bearbeidet opplevelser fra barndommen din godt nok? Jeg hadde det ikke bra med meg selv når jeg møtte mannen min første gangen, og der ligger nok mye av grunnen til at det tok så lang tid for meg å tørre å kjenne på følelser og "slippe meg løs". Jeg hadde så dårlig selvfølelse og slet med ting fra barndommen, så jeg følte liksom jeg hadde nok med meg selv...og jeg turde ikke tro på at noen kunne like meg og hvertfall ikke ELSKE meg..

Det som hjalp meg var å jobbe med å få bedre kontakt med egne følelser. Å tørre og kjenne etter. Og jeg sa til meg selv at det er lov å gråte, og det er lov å være sint. Jeg har kjent på mye tristhet, sorg og sinne etter det jeg har opplevd som liten. Og jeg må stadig minne meg selv på at selv om foreldrene mine ikke evnet å vise meg kjærlighet og omsorg, så betyr ikke det at jeg ikke kan elskes.

Som en over her nevnte så holder jeg også en knapp på gruppeterapi. Det har hjulpet meg. Stå på og ikke gi opp :) Vi er mange som har det sånn som du beskriver! Jeg var forresten 23 første gangen jeg traff mannen min, og jeg hadde aldri vært forelsket eller vært i et forhold før det.

Anonymous poster hash: 85f23...15a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine svar alle sammen!

Har fått noen ting å tenke på, og det var veldig deilig at dere kom med råd og ikke bare sa" du er asexuel, deal med det".

Har fått litt håp nå, selvom jeg syns det er trist og tungt, og fortsatt er redd for å ende opp alene.

Takk !

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke at jeg har fått tømt ut all frustrasjonen min enda.

Kjærlighet og samliv skal jo være noe av de beste og fineste livet har å by på, og når man går glipp av det så er det tungt.

venninnene mine snakker jo hele tiden og kjærster, forelskelser, eller om menn "de har lyst på" og jeg er utenfor. Hvor lenge klarer man å henger med når man er så utenfor?

Skrevet

Du er kanskje ikke så vant til å kjenne etter på dine egne behov? Fordi du har måttet ta hensyn til andre, eller kanskje det å vise dine behov har fått negative konsekvenser... Da tar det tid å lære seg det, som du sikkert vet... Det er jo sånn med sex også. Man må være trygg nok til å våge å kjenne på egne behov og egen tilfredsstillelse. Hvis du kun er opptatt av å tilfredsstille andre så er det vanskelig å kjenne på nytelse selv. Jeg tror dette er noe du må gi tid. Kanskje vil det kjennes annerledes hvis du er med en person som du kjenner deg trygg sammen med. Hvor du gir deg selv lov til å kjenne etter...

AnonymBruker
Skrevet

du sier du aldri har vært kåt.men hvordan kan du være sikker på at dette er en følelse du absolutt vil ha.hvorfor er det så viktig for deg å være kåt?

Anonymous poster hash: f2930...eba
Gjest Sjåfør
Skrevet

Hei. Jeg var 23 da jeg fikk min første kjæreste. Kom fra trygge omgivelser, men hadde nok dårlig selvtillit og fokuserte på skole.

Ikke alle jenter får orgasme heller. Mange som ikke får det! Eksen til typen min fikk aldri orgasme og hun var over 30 år. Jeg fikk min første orgasme ved samleie da jeg var 22.

Du er ikke alene om noe sånt. Folk fremstår som perfekte, men bak hver og en skjuler det seg mange hemmeligheter du kanskje aldri får høre om.

Det er ikke så nøye med hvor mange kjærester du har hatt, men kvaliteten på den du en gang får. Mange av de rundt deg som i dag er i forhold vil skilles fra de de er sammen med, da står de på lik linje med deg, kanskje om noen får år. Folk blir single igjen og begynner jakten på kjærligheten i en alder av 30 og eldre.

Mange menn synes det er ganske ålreit at de er damas første. Det er mye, mye verre å ha en lang fortid med mange forhold. Menn liker ikke det.

Når du minst venter det så kommer kjærligheten. Det kan jeg love deg! Jeg kjenner mange super "pene" jenter som blir dumpet eller har skikkelige kjipe mannfolk. Kjenner også de som ble mobbet pga. fedme på barneskolen som virker til å leve lykkelig med mann og barn. Du må jo ikke ha noe mann heller for å være lykkelig. Mange skilles og velger å være alene fordi det er så ukomplisert. Da har de bare seg selv å tenke på. Det er fordeler og ulemper ved alt, men ikke la deg stresse. Ting til sin tid.

Tips til orgasme. Prøv dusjen.

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar opp denne igjen da jeg fortsatt sliter.

Min største frykt er at jeg skal være aseksuell.

Jeg vil jo selvfølgelig være som alle andre, og kunne ha et kjærlighetsliv som en normal person.

Det er fortsatt et problem det at jeg ikke føler noe særlig kåthet, eller blir våt under samleie.

Jeg kan synes at det er helt greit, og jeg vemmes ikke over det jeg gjør, men det kjeder meg litt, og jeg stresser også fordi jeg ikke blir våt/kåt, ikke kommer, og føler en voldsom prestasjons angst.

Det har jo sikkert litt å si at jeg ikke er direkte forelsket i denne personen, men vi kjenner hverandre ganske godt, og jeg er så trygg på han som det føles som jeg kan bli akkuratt nå.

Det er jo forresten et annet problem. Det at jeg virkelig ikke blir forelsket. Det er nesten som om jeg er litt avgrenset følelses messig generelt. Som om jeg ikke har kontakt med følelsene mine på noen områder.

Jeg trenger virkelgi hjelp til hvordan jeg skal komme emg ut av dette, og videre, jeg vet bare ikke hvordan.

Hilsen trist.

AnonymBruker
Skrevet

Følger denne..

Var som og lese om meg selv bare jeg er mann og endel dårlige erfaringer som har "ødlagt" meg på en måte..

Anonymous poster hash: 6fe47...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Ang. ikke ha hatt en partner. IKKE bekymre deg for det. Det er klart at det er vanlig å date i tyveårene men dette med at seriemonogami er en god ting og at man skal ha en rekke partnere opp til man gifter seg, er bare tull. Det å knytte seg til og rive seg vekk fra mann etter mann skader deg mer enn det hjelper deg. Tro meg, det er massevis av kvinner der ute som har datet mye og er mer bitre enn de er erfarne. Det er klart at man må date for å finne noen men du skal IKKE se mangelen på et langvarig forhold som et handicap.

Når det gjelder sex så er det noe du må finne ut av selv. Det er nesten umulig å få orgasme med en partner hvis du ikke får det til selv. Der kan jeg ikke gi deg annet med råd enn å se på noe erotisk, fantasere og teste selv. Evt. snakk med en terapeut hvis du vil ha hjelp.

Virker som du har lav selvtillit. Du bygger selvtilliten ved å utfordre deg selv - sosialt , profesjonelt, på alle vis. Finn en utfordring hver dag - noe du må anstrenge deg for. Sett deg selv i litt kinkige situasjoner eller skremmende situasjoner der du ikke er i din komfortsone og se at du kommer levende ut av det. Anstreng deg for å finne nye bekjentskaper.

Du vil kanskje ikke legge ut bilde av deg selv men jeg kan garantere deg at det er mye du kan ordne og fikse for å se bedre ut og bli mer selvsikker ang. eget utseende. Spis riktig, tren mer, finn en ny frisyre og gjor det du kan.

Anonymous poster hash: 200d1...ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...