super-s Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Hva er dit aller beste sminketips? Kom med tips til både hverdags og fest, Hva setter prikken over i'en for deg?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Jobb med å bli dyktig på å legge foundation. Det avgjør om det blir en god makeup eller ikke. 3
Ghost Hunter Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Dette er ikke direkte et sminketips, men for meg hvertfall så er det aller viktigste for ansiktet at hårfargen passer. Jeg synes håret kan gjøre utrulig mye for ansiktet 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Bruk flytende diplyner over øyenvippene på de øverste vippene. Det gjør underverker om du vil at maskaraen skal bli mere synlig. Anonymous poster hash: a2d85...bd6
Armitage Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Jobb med å bli dyktig på å legge foundation. Det avgjør om det blir en god makeup eller ikke. Enig i denne. Og så har riktig verktøy mye å si synes jeg. Enten en god kost eller svamp. Og for guds skyld. Rengjør kosten eller svampen du bruker til foundation mellom hver gang. Da slipper man kviseutbrudd eller foundation som kaker eller striper seg.
Gjest BabyBlue Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Bruk riktig foundation, kjøp ordentlige koster, og hold ting hygienisk. Det gjelder vel både hverdags og fest... Men det er det viktigste tipset etter min mening, i hvert fall den siste biten. Spesielt om man har mye og kostbar sminke, for all del, desinfiser fra tid til annen og hold det rent. Om man skal bruke dramatisk sminke kan man legge en serviett eller papirbit like under øyet mens man koster på øyenskygge, da slipper man at det drysser Ta også på øyesminken før resten, da slipper man å fjerne foundation eller blush om det blir søl. Bland olje inn i ansiktsprimeren for fin glød. Liker best jojoba eller rosehip seed oil. Forstå din øyefasong og form øyenbrynene dine etter det og resten av ansiktet ditt, det kan ha alt å si for hvordan du ser ut. Varm øyevippetangen med en hårføner eller ha den under rennende, varmt vann. La den bli såpass kjølig at du kan ha den borti huden og krøll så vippene. Tadda, bøyen på vippene varer mye lenger Påfør bittelitt vannfast mascara under din vanlige mascara, da slipper du dryssing eller flaking. Krøllen fra vippetangen varer også mye lenger. Når du kjøper ny leppestift tar du frem en finger, klemmer på fingeren, og påfører leppestiften på fingertuppen. Det er mest sannsyneligvis slik fargen vil se ut på leppene dine. Om du ikke har så pigmenterte lepper kan du bare teste den på fingertuppen uten å klemme, da teksturen er likest der enn på noen annen sted på kroppen din... enn på leppene dine da. Ehh. Men testere har ofte mye bakterier på seg, så det vil vi ikke ha noe av. Kjøp en lipliner som er lik fargen på leppene dine (altså nude). Da kan du leke med fasongen og tilføre farge uten å styre med leppestift eller lipgloss. Leppepomade og lipliner - og du er good to go. Om du har en kjip eyeliner som er hard å påføre kan du varme den med lighter først. Det gjør den mer flytende og kremete - ergo den gir fra seg mer farge uten at du trenger å stresse det sensitive øyeområdet. Eller så kan du rulle selve stiften mellom hendene dine i et minutt, det varmer opp hele greia. Ikke smil og påfør blush til kinnene dine. Når du slutter å smile faller denne delen av kinnet ditt ned igjen, med andre ord har du ikke blush lenger på det punktet du i utgangspunktet ville ha det. Begynn heller å påfør langs kinnbeina og blend det oppover. Har du små øyne eller innhulte øyne bør du tightline fremfor å legge eyeliner på øyelokket. Altså ta en eyeliner og legg det inn langs vipperoten. Dette er også kalt den usynlige eyelineren, og gir også en illusjon av tykkere vipper. Bruker selv mac sin black track gel liner, den varer hele dagen. Jo eldre du blir, jo mindre shimmer burde du bruke. Sikkert noen som er uenige der, men matte produkter holder rynker og linjer fra å melde fra om sin eksistens, i motsetning til shimmer og glitter som bare fremhever det...
påtuppa Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Bruk riktig foundation, kjøp ordentlige koster, og hold ting hygienisk. Det gjelder vel både hverdags og fest... Men det er det viktigste tipset etter min mening, i hvert fall den siste biten. Spesielt om man har mye og kostbar sminke, for all del, desinfiser fra tid til annen og hold det rent. Om man skal bruke dramatisk sminke kan man legge en serviett eller papirbit like under øyet mens man koster på øyenskygge, da slipper man at det drysser Ta også på øyesminken før resten, da slipper man å fjerne foundation eller blush om det blir søl. Bland olje inn i ansiktsprimeren for fin glød. Liker best jojoba eller rosehip seed oil. Forstå din øyefasong og form øyenbrynene dine etter det og resten av ansiktet ditt, det kan ha alt å si for hvordan du ser ut. Varm øyevippetangen med en hårføner eller ha den under rennende, varmt vann. La den bli såpass kjølig at du kan ha den borti huden og krøll så vippene. Tadda, bøyen på vippene varer mye lenger Påfør bittelitt vannfast mascara under din vanlige mascara, da slipper du dryssing eller flaking. Krøllen fra vippetangen varer også mye lenger. Når du kjøper ny leppestift tar du frem en finger, klemmer på fingeren, og påfører leppestiften på fingertuppen. Det er mest sannsyneligvis slik fargen vil se ut på leppene dine. Om du ikke har så pigmenterte lepper kan du bare teste den på fingertuppen uten å klemme, da teksturen er likest der enn på noen annen sted på kroppen din... enn på leppene dine da. Ehh. Men testere har ofte mye bakterier på seg, så det vil vi ikke ha noe av. Kjøp en lipliner som er lik fargen på leppene dine (altså nude). Da kan du leke med fasongen og tilføre farge uten å styre med leppestift eller lipgloss. Leppepomade og lipliner - og du er good to go. Om du har en kjip eyeliner som er hard å påføre kan du varme den med lighter først. Det gjør den mer flytende og kremete - ergo den gir fra seg mer farge uten at du trenger å stresse det sensitive øyeområdet. Eller så kan du rulle selve stiften mellom hendene dine i et minutt, det varmer opp hele greia. Ikke smil og påfør blush til kinnene dine. Når du slutter å smile faller denne delen av kinnet ditt ned igjen, med andre ord har du ikke blush lenger på det punktet du i utgangspunktet ville ha det. Begynn heller å påfør langs kinnbeina og blend det oppover. Har du små øyne eller innhulte øyne bør du tightline fremfor å legge eyeliner på øyelokket. Altså ta en eyeliner og legg det inn langs vipperoten. Dette er også kalt den usynlige eyelineren, og gir også en illusjon av tykkere vipper. Bruker selv mac sin black track gel liner, den varer hele dagen. Jo eldre du blir, jo mindre shimmer burde du bruke. Sikkert noen som er uenige der, men matte produkter holder rynker og linjer fra å melde fra om sin eksistens, i motsetning til shimmer og glitter som bare fremhever det... Masse fine tips
Anoia Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Hvis man er blek, så bør man prioritere å se frisk ut heller enn å sminke seg brunere. Omfavn porselenshuden og bruk en rouge som får deg til å se sunn og våken ut; bruk highlighter på de trekkene du vil fremheve. Og ikke minst: Less is more! Ikke legg lag på lag med sparkel i ansiktet, det ser rett og slett litt ekkelt ut... 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Blend. Anonymous poster hash: 6654a...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Her er mine beste makeup-tips: - Om du er usikker på hvordan du skal sminke deg; gå for den klassiske looken absolutt alle kler. Eyeliner langs øverste vippekant, mascara og leppestift. Etterhvert som du får dreisen kan du utvikle looken til din egen. Alle kler å fremheve øyne og lepper. - Eksperimenter med farger, men hold deg innenfor ditt naturlige fargespekter. Jeg syns dette er spesielt vitkig mht. hår og hud. Og for all den ikke bruk fargelinser, det kler ingen og vil bare gi deg et falsk og merkelig blikk. - Jeg syns påføring av mascara ble bedre ved bruk av vippetang på forhånd. - invester i gode koster. De trenger ikke være dyre. Vask de ofte. Anonymous poster hash: dc3d7...76a
Gjest Blomst83 Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Ønsker du også tips ang produkter som gjør at sminka holder seg bedre gjennom en hel dag,eller bare sånne type tips du har fått de andre som har svart?
Gjest Blomst83 Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 Ønsker du også tips ang produkter som gjør at sminka holder seg bedre gjennom en hel dag,eller bare sånne type tips som jeg kommer med under her? Edit:Hvis du bruker primer og pudder så vent til primeren før du påfører pudder.Det er alt for mange som tar på pudderet med,og da kan pudderet fort bli "ujevnt "og du kan få en del sjolder.Og det er ikke pent for å si det mildt.Og når det kommer til pudder lønner det seg å spørre de som jobber der om de kan hjelpe deg med å finne et pudder som er riktig farge for deg,for hvis man bruker et pudder som ikke er riktig nyanse for deg ser det ikke bra ut. Et annet tips er hvis du har problemer med at mascaren enten klumper seg,eller ikke vil "dele" øyenvippene fra hverandre har jeg funnet ut at når en mascara går tom skyller jeg "sylinderen" godt sånn at det blir helt tørt i den,og likeså med kosten.Vasker den godt så den blir tom for rester og blir helt tør.Så putter jeg kosten tilbake i sylinderen,og bruker den til å skille øyenvippene,og hvis man er stø på hendene kan man bruker en tannpirker av plast og skiller de øyenvippen som noen ganger ikke vil skille seg med kosten.Og det er vel den beste tingen jeg har å anbefale for å får fine øyenvipper.Har prøvd x antall koster som egentlig er ment for det,men de synes jeg er elendige. Og når det kommer til "redskaper" for å påføre sminken er jeg ganske flink til å skille de.Assa ikke legge alle sammen.Da har det en tendens til å smitte over på hverandre,så min sminkepung har flere lommer.Og ang "redskaper" kjøper jeg inn flere av de "svampene" som følger med pudderet.For de blir fort skittene.Og når det kommer til aplikatorer for øyenskygge har jeg kjøpt sånn rensemiddel.
Gjest Tirkes Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 En god fuktighetskrem som absorberes inn i huden ca en halvtimes tid før jeg legger sminken. Jeg spiser frokost mellom fuktighetskrem/sminking. Da er ikke huden tørr/flassete, og den er heller ikke blank og fet av kremen, og jeg er klar til å bruke litt mineralfoundation, som er all foundation jeg bruker. Noen av mine tips som jeg lever etter: For dramatisk sminke som varer hele dagen, bruk kremøyenskygge og vannfast mascara. Fiksér kremøyenskygge med tynt lag pudderøyenskygge for å unngå at den legger seg i tykke striper på øyelokket. Børst av overflødig. Bruk wetliner på toppen av øyelokkene og lag de bredere mot ytterkanten for illusjon om fyldigere vipper. Bruk lipliner over hele leppene. Da slipper du at du "spiser og drikker" bort leppomade og leppestift og at den synes en liner-strek rundt munnen. Påfør øyenskygge med fingrene dersom du går for "fully sooted"-looken. Gir naturlig dusing mellom fargene og sparer masse tid. Litt klinete.
Adhara Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 Ha for Guds skyld ikke på for mye maskara. Edderkoppvipper er aldri fint. Dra foundationen nedover halsen også. Bruk vannfast maskara og vippetang for å holde vippene oppe lenger. Dus øyenskyggen godt ut, det skal ikke være sterke overganger. Bruk en hudfarget, hvit eller rosatonet eyeliner istedet for svart på våtkanten. Det åpner opp blikket mye mer.
super-s Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. juli 2013 Ønsker du også tips ang produkter som gjør at sminka holder seg bedre gjennom en hel dag,eller bare sånne type tips du har fått de andre som har svart? Jeg ønsker å høre hva som setter prikken over i'en for dere, så hvis det er det du gjør for å få sminken til å holde seg bedre som gjør det, så skriver dere om det. Hvis det er noe annet, så er det det jeg vil høre! Mange fine tips, alle sammen! Det var faktisk en del av det dere skriver jeg ikke visste fra før!
miaw Skrevet 15. juli 2013 #16 Skrevet 15. juli 2013 Masse fine tips her! Hva er det du ønsker å fremheve? Jeg er mest fornøyd med leppene mine, og fremhever alltid de når jeg skal se litt ekstra fin ut. For andre er det kanskje øyne. Men min erfaring er at det kan bli litt for mye å fremheve alt på en gang. Så det er lurt å finne en look som du liker og synes passer deg, for så å øve seg masse på å bli flink på den
super-s Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2013 Masse fine tips her! Hva er det du ønsker å fremheve? Jeg er mest fornøyd med leppene mine, og fremhever alltid de når jeg skal se litt ekstra fin ut. For andre er det kanskje øyne. Men min erfaring er at det kan bli litt for mye å fremheve alt på en gang. Så det er lurt å finne en look som du liker og synes passer deg, for så å øve seg masse på å bli flink på den Jeg pleier å fremheve leppene jeg også Jeg laget forresten ikke tråden for å få vite hvordan jeg skal sminke meg, men mer for å høre hvordan dere sminker dere, for å se om jeg finner noen små tips til detaljer jeg kan legge til i sminkerutinen min
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #18 Skrevet 15. juli 2013 Riktig foundation for din type hud i riktig farge. Husk å dra nedover på halsen og evt på brystet om det skulle bli ulikt. Det beste resultatet blir om man har samme type foundation i to forskjellige farger (tilnærmet hudfargen og litt mørkere) og så kan man blande til en perfekt match i hudfargen. Concealer i riktig farge som taes på områder der det behøves etter at foundationen er tatt på (kviser, nesevingene, under øynene osv). Blush er et must, når man bruker foundation visker man vekk en del naturlige ansiktstrekk og da er det viktig å påføre blush for å få noe tilbake. Mascara! Anonymous poster hash: fb7e2...fa5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #19 Skrevet 15. juli 2013 En god fuktighetskrem som absorberes inn i huden ca en halvtimes tid før jeg legger sminken. Jeg spiser frokost mellom fuktighetskrem/sminking. Da er ikke huden tørr/flassete, og den er heller ikke blank og fet av kremen, og jeg er klar til å bruke litt mineralfoundation, som er all foundation jeg bruker. Noen av mine tips som jeg lever etter: For dramatisk sminke som varer hele dagen, bruk kremøyenskygge og vannfast mascara. Fiksér kremøyenskygge med tynt lag pudderøyenskygge for å unngå at den legger seg i tykke striper på øyelokket. Børst av overflødig. Bruk wetliner på toppen av øyelokkene og lag de bredere mot ytterkanten for illusjon om fyldigere vipper. Bruk lipliner over hele leppene. Da slipper du at du "spiser og drikker" bort leppomade og leppestift og at den synes en liner-strek rundt munnen. Påfør øyenskygge med fingrene dersom du går for "fully sooted"-looken. Gir naturlig dusing mellom fargene og sparer masse tid. Litt klinete. Haha den var fin Anonymous poster hash: fb7e2...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #20 Skrevet 15. juli 2013 Jeg pleier å fremheve leppene jeg også Jeg laget forresten ikke tråden for å få vite hvordan jeg skal sminke meg, men mer for å høre hvordan dere sminker dere, for å se om jeg finner noen små tips til detaljer jeg kan legge til i sminkerutinen min Aha! Jeg kom over en "milepæl" da jeg oppdaget eyeliner. Etter mange forsøk fant jeg endelig "min stil". Jeg legger bare eyeliner innerst i øyekroken med en antydning til en bitteliten trekant. Så legger jeg ytterligere en strek fra midten av øyet og utover, også i en slags trekantform ytterst. I tillegg tightliner jeg. Ettersom jeg har store, litt runde øyne blir en rett strek over øyet feil. "Prikken" over i`en var da jeg lærte meg dette, bla. ved prøving og feiling og youtube-videoer. Anonymous poster hash: dc3d7...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå