Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg bare lurer om dette er normalt i dag? trudde det ikke var noen som i det hele tatt vurderte og gi barna ris, men når jeg var hos ei venninne, så sa moren til lille søstrern "vis du ikke gjør som jeg sier nå, så får du juling , er det gøy og få juling før du skal legge deg?" jeg fikk helt ærlig sjokk når jeg hørte det, jenta satt og grein og var veldig redd og lei seg. har også hør hun si en gang"kom her med deg, så skal du få rompa di gul og blå" dette kan jo ikke være normalt? tørr ikke si det til noen for den dama er GAL!

Anonymous poster hash: 19b42...5e8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikkje normalt.

Å true ungen med juling er iallfall ikkje normalt, og endå mindre greitt.

Om dama elles óg er "gal" bør du gi beskjed til nokon. Dei arme ungane skal ikkje gå rundt og vera redde for si eiga mor.

Anonymous poster hash: e7b47...b81
AnonymBruker
Skrevet

har prøvd og ta det opp med venninna mi, men for henne virker det nermest normalt. kutta litt ut familien.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg bare lurer om dette er normalt i dag? trudde det ikke var noen som i det hele tatt vurderte og gi barna ris, men når jeg var hos ei venninne, så sa moren til lille søstrern "vis du ikke gjør som jeg sier nå, så får du juling , er det gøy og få juling før du skal legge deg?" jeg fikk helt ærlig sjokk når jeg hørte det, jenta satt og grein og var veldig redd og lei seg. har også hør hun si en gang"kom her med deg, så skal du få rompa di gul og blå" dette kan jo ikke være normalt? tørr ikke si det til noen for den dama er GAL!

Ring inn eller send en bekymringsmelding til politiet, barnevernet, kommunen. Du kan velge å være anonym

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å gi ungene ris på baken, smekk over fingrene eller en ørefik når de erusikkelige! Ta det med ro. Hva gjorde foreldrene dine da du var barn? Ga deg godis hver gang du var slem?

Anonymous poster hash: ee35d...cb1

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Det er helt normalt å gi ungene ris på baken, smekk over fingrene eller en ørefik når de erusikkelige! Ta det med ro. Hva gjorde foreldrene dine da du var barn? Ga deg godis hver gang du var slem?

Det du beskriver er barnemishandling som er svært skadelig og straffbart!!!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du spurte, men jeg mener det samme som vedkommende du siterte:

Nei, de kjeftet litt og forklarte hva jeg hadde gjort galt. De var ikke så enorme kjøtthuer at de bedrev fysisk avstraffelse. Det drev man med i gamle dager, men man har etter hvert lært at det ikke har ønsket effekt. Fungerer sikkert på noen, men man opplever vanligvis større suksess med andre måter å reagere på.

Du virker som en som mener "fakta og fagfolk er noe dritt, jeg vet best selv", samt mener at "for meg funket det fint" er et argument for ditt syn, så jeg antar ikke at det synker inn. Jeg vil bare påpeke at folk flest ikke stiller seg bak den type holdninger.

Anonymous poster hash: a40cb...d71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke meg du spurte, men jeg mener det samme som vedkommende du siterte:

Nei, de kjeftet litt og forklarte hva jeg hadde gjort galt. De var ikke så enorme kjøtthuer at de bedrev fysisk avstraffelse. Det drev man med i gamle dager, men man har etter hvert lært at det ikke har ønsket effekt. Fungerer sikkert på noen, men man opplever vanligvis større suksess med andre måter å reagere på.

Du virker som en som mener "fakta og fagfolk er noe dritt, jeg vet best selv", samt mener at "for meg funket det fint" er et argument for ditt syn, så jeg antar ikke at det synker inn. Jeg vil bare påpeke at folk flest ikke stiller seg bak den type holdninger.Anonymous poster hash: a40cb...d71

Det har funket i årtusener, hvorfor er det plutselig feil? Et rapp over håndbaken er mye bedre enn å måtte sitte i skammekroken eller timeout.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke normalt for det er faktisk ulovlig.

Du som sier det er normalt og greit henger kanskje ikke helt med i tiden?

Skrevet

Du burde opplyse om at det ikke er lov i norge. Mulig hun fikk ris selv og ikke vet det.

Gjest Keikolina
Skrevet

Barna mine vil ha juling på brødskiva.

Skrevet

Det har funket i årtusener, hvorfor er det plutselig feil? Et rapp over håndbaken er mye bedre enn å måtte sitte i skammekroken eller timeout.

Fordi det ikke fungerer. Fortsetter du, er det store sjanser for at du får igjen når personen blir sterk nok.

Gjest Heidi
Skrevet

Ris på baken er vold mot barn. Husker selv de få gangene jeg fikk ris.

Det var nedverdigende å måtte dra ned buksa og ligge over fanget til mamma eller pappa

med rumpa bar. Etter omgangen var det rett i seng selv om det var midt på lyse dagen.

Heldigvis er dette forbudt i dag.

Gjest navnelapp
Skrevet

Nei, det er faktisk ikkje normalt. Det er mogeleg det er normalt inne i ditt sjuke hovud, men for folk flest er det andre metodar som fungerer langt betre. Dersom du framleis risar barna dine (viss du har barn) bør du snarast råd er søke hjelp hos familievernkontoret for å finne andre måtar å formidle kva som er rett og gale til barna dine.

AnonymBruker
Skrevet

Niesen min har fransk mor, og der mener mange det samme som deg. Lille jenta lærte seg å dekke hodet med armene i en alder av tre år hver gang noen gjorde en brå bevegelse. Det var hjerteskjærende å se på. Og siden det er lov å slå barn i Frankrike var det ingenting vi kunne gjøre med det. Tror den jenta hadde blitt mye mindre voldelig selv om hun ikke var vant til at det er normalt å slå folk.

Anonymous poster hash: 8faf8...4ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...