AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Holder på å strikke denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=9&lang=no Og står helt fast her: Neste p strikkes slik fra vrangen: 4 rillem, * 1 vr, 1 r, 1 vr, 1 r, øk 1 m - Les ØKETIPS over *, gjenta fra *-* til det gjenstår 7 m og avslutt med 1 vr, 1 r, 1 vr og 4 rillem = 96-101-106 (111-116) m. Fortsett vrbord med 4 rillem i hver side til arb måler 8-8-9 (10-10) cm. Fell av med rett over rett og vrang over vrang. Har strikket den pinnen med økningene/kastene. Og har akkurat snudd nå og skal fortsette på vrangborden, samtidig som jeg strikker kastene vridd rett. Det jeg lurer på er, skal jeg strikke 4 rillemasker som vanlig, deretter strikke de rette maskene vrang og de vrange maskene vrang sol vanlig og "ikke regne med" kastene som en del av vrangborden, eller skal jeg strikke 1 rett, 1 vrang, plutselig 1 vridd vrang, så 1 rett, 1 vrang, 1 rett, 1 vrang, 1 vrang vridd, 1 rett? Hvordan fortsetter jeg her uten å ødelegge vrangborden jeg er midt i??? Tusen takk for svar!!!!!!!Anonymous poster hash: 6184e...f32
Rødvinspiken Skrevet 15. juli 2013 #2 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg synes oppskriften ser feil ut jeg Jeg ville strikket økningene annerledes enn det står i oppskriften. Det står slik i oppskriften... * 1 vr, 1 r, 1 vr, 1 r, øk 1 m - Les ØKETIPS over * Jeg ville leste oppskriften slik 1 vr * 1 r, 1 vr, 1 r, øk 1 m - Les ØKETIPS over * Jeg ville så strikket alle kastene vridd rett på neste maske. Om min måte skulle være feil, så vil det uansett ikke utgjøre store forskjellen, og vrangborden blir korrekt. Endret 15. juli 2013 av Rødvinspiken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå