AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Del Skrevet 14. juli 2013 Såvidt jeg har skjønt etter div googling så er det lite hestebrems i Norge og at det hester plages av og er livredde for er kuklegg. Noen som vet litt mer om dette beistet? Når er det mest aktivt på dagen? Er det f eks lurt å ri kveldstid for å unngå flyvende angrep og spinnvill hest? Tar heller til takke med mygg altså Når dør det ut for sesongen? August, september?? Anonymous poster hash: e30c5...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. juli 2013 #2 Del Skrevet 14. juli 2013 De helvetes jævlene der. Hater de. Svære som beist. De er mest aktive på det varmeste midt på dagen og de gir seg ikke. Det er rett og slett farlig å være nær hestene når dette faenskapet er aktivt. Hestene friker helt ut - med god grunn. Men som sagt så er de mest aktive midt på dagen når det er som varmest. Så unngå å ri på denne tiden. Ultra Shield funker ok, men ikke bra nok. Eneste jeg har opplevd som holder de litt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Del Skrevet 14. juli 2013 Hvordan er de forresten spredd i landet? Finnes de f eks til fjells? Her ved kysten VET jeg de finnes, grøss! Blir bare ridning på kvelden her fram til kleggsesongen er over Anonymous poster hash: e30c5...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. juli 2013 #4 Del Skrevet 14. juli 2013 Ikke opplevd de på fjellet. Men lavlandet har jeg opplevd de. Og da gjerne nærme kysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Del Skrevet 15. juli 2013 Er lite av det på fjellet, men på varme dager kan de dukke opp! Mine veldig snille hester blir "blind" av frykt når de flyr rundt de (jeg også). De er forferdelige og biter hardt! Har blitt bitt flere ganger selv (heller meg en hestene) og de biter av en bit rett og slett. Ri på svale dager, når det blåser og regner. Evnt sent på dagen, som sagt før. Jeg bruker insektsalve kjøpt på felleskjøpet, husker ikke hva det heter nå (hvit med grønn skrift, best egnet for islandshest) - men det er dyrt.. Funker greit, bruker på magen, bein og ansikt (der det er verst). Anonymous poster hash: 52d6b...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg synes det er moro å se andre bli bitt. Det bor en liten sadist inni meg, huff. Men det er så moro å se folk skvette til i det de blir bitt. Men det svir helt grusomt i det de biter til ja. Særlig flinke er de til å sette seg på ryggen og bite. Anonymous poster hash: 19a7d...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 16. juli 2013 #7 Del Skrevet 16. juli 2013 Vi har noen sånne, ikke mange... Drepte kanskje to hver gang vi var i stallen. Hadde noen sånne litt harde skumgummi(?)sverd som vi drepte de med. Var greit med litt myke våpen siden de som regel satt på hestene Men sånn jeg har skjønt det skjønner hestene at vi klapper til noe som ikke skal være der! Virker hvertfall sånn på min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #8 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg har veiva rundt som en gal med en gjerdestaur engang jeg Hestene stod pal mens jeg brukte gjerdestolpen til å slå døball på kukleggen med. De skjønner at du vil ha vekk monsterdyret. Kukleggen setter seg gjerne midt oppå krysset til hesten også, der den vet hesten ikke når frem. Vanlig klegg biter bare hardt. Kukleggen spiser opp biter av huden. Dette er vanlig klegg, og de er bare irriterendes Dette er en kukleggfaenskapmonsterjævel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 16. juli 2013 #9 Del Skrevet 16. juli 2013 Hahaha, eg las kuk-legg, og lurte lenge på kva dette fenomenet var... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #10 Del Skrevet 16. juli 2013 Hahaha, eg las kuk-legg, og lurte lenge på kva dette fenomenet var... Du er ikke første, som har gjort det jeg klarer ikke å si ku-klegg. Det blir kuk-legg. Og den er en kuk, så navnet passer godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaeyama Skrevet 16. juli 2013 #11 Del Skrevet 16. juli 2013 Flaut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. juli 2013 #12 Del Skrevet 16. juli 2013 Flaut Den var jo litt søt da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemmera Skrevet 17. juli 2013 #13 Del Skrevet 17. juli 2013 Men det er ku-klegg på fjellet... Massevis... Svær og stygg og plasgom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #14 Del Skrevet 17. juli 2013 Her har vi mest hestebrems. Hva gjør de egentlig? Har hørt så mye ulikt, at de legger egg under pelsen, i sår, osv.. Tror ikke de biter av hud, som kuklegg ihvertfall? Anonymous poster hash: a5015...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå