Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon med barnet til meg og min mann nå, og permisjonen min går ut i høst. Mannen er student med en liten deltidsjobb ved siden av (dessverre) og han må da derfor ta sin del av permisjonen, til tross for at det er klin umulig for han å ta fri 3 mnd fra skolen.

Men, selv om jeg vet NAV er latterlig firkanta på dette punktet tenkte vi søke om at jeg får overta permisjonen hans.

Er det noen som har fått godkjent overføring på dette grunnlaget? Skal jeg bare skrive søknaden på et vanlig A4 ark eller er det et skjema? Vi må jo begrunne dette med flere ord enn det er plass til på Permisjonssøknaden.

Og dere må gjerne slenge med noen gode råd til hva vi kan skrive i søknaden ;)

Anonymous poster hash: 8fe44...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hovedregelen er at du ikke kan overføre kvoten din til den andre forelderen. Hvis du ikke benytter deg av den, faller hele kvoten bort."

AnonymBruker
Skrevet

"Hovedregelen er at du ikke kan overføre kvoten din til den andre forelderen. Hvis du ikke benytter deg av den, faller hele kvoten bort."

Så hvis vi søker om at jeg får overta mannens permisjon og får avslag så faller hele hans del bort? :klo: Det hørtes da ikke helt rett ut..

Jeg vet det omtrent er klin umulig, men vi må prøve.

Mink begynner ikke i barnehage før høsten 2014, så vi må prøve å beholde permisjonen så lenge som mulig.

Skrevet

Så hvis vi søker om at jeg får overta mannens permisjon og får avslag så faller hele hans del bort? :klo: Det hørtes da ikke helt rett ut..

Jeg vet det omtrent er klin umulig, men vi må prøve.

Mink begynner ikke i barnehage før høsten 2014, så vi må prøve å beholde permisjonen så lenge som mulig.

Fant den regelen på NAV sine sider, men har opplevd at NAV ikke har all informasjon ute.

Ville kanskje tatt en telefon og hørt med dem.

Skrevet

Hvis barnet først begynner i barnehagen høsten 2014, må dere vel uansett finne en annen løsning resten av året (3mnd hjelper jo ikke allverdens..)? Hvis dere får overflyttet, hjelper det jo selvsagt, men hvis ikke, hvorfor kan ikke far fordele permisjonen på en annen måte enn 3mnd i strekk? Virker som om mange henger seg opp i at far skal ha 3mnd, og det skal være de 3 siste månedene. Slik trenger det jo ikke være. F.eks. kan han kanksje ta ut 1 dag i uka? Det burde være mulig å kombinere med studier. Og da kan du evt. ta en liten deltidsjobb for å få økonomien til å gå rundt når dere må over på kontantstøtte istedetfor foreldrepenger.

Håper uansett dere finner en løsning dere kan leve med, lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Far kan dele opp sin del, ta en dag i uka, ha permisjon hele juleferien, spare noe til neste sommer? Tror man kan spare opp permisjonen så lenge den tas ut før barneter tre år.. hør med nav om mulighetene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...