Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid og i den perioden hvor man begynner å kjenne bevegelser.

De siste dagene har det kommet noen rare lyder fra magen. Høres ut som en boble som sprekker, uten at jeg tror det er luft. For jeg kjenner ikke noe i tarmene. Kan det være babyen? Hører mer en jeg kjenner.

Også gjør det litt småvondt der den ligger. Feil å si vondt for det er ikke det heller. Men jeg kjenner noen mini stikk på en måte. Syns dette er veldig vanskelig å forklare :P

Anonymous poster hash: 7082b...2a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har aldri hørt at babyen har rørt på seg. Ikke samboer heller og da har han hatt øret til magen mens det var tydelige bevegelser der inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, tja, fosteret veier i uke 20 rundt 300 gram, så det kan ikke være vekten av fosteret.

Jeg har aldri hørt noe heller så kan ikke hjelpe deg der dessverre.

Anonymous poster hash: 4b5d1...962
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en slags knitring i magen. Og senere har jeg lest om det. Andre har også opplevd det og de vet ikke hva det skyldes. Men det kommer mot slutten av svangerskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var hos legen å lette etter hjertelyden første gangen sa legen at hun kunne høre at det va noen der som flyttet på seg men det var med doppleren. For meg var det bare støy.

Jeg har aldri hørt bevegelsene i magen jeg heller. Tarmbevegelsene er annerledes under graviditeten så jeg har hatt veldig mye lyder fra magen, men det kommer fra tarmene.

Anonymous poster hash: fe83b...b1e

Skrevet

Tarmene mine lager lyder jeg aldri har hørt før jeg ble gravid, har ikke tenkt at det kan være babyen. Husk at tarmene ligger mer og mer i klem og er litt "deformerte" siden livmora vokser og klemmer på tarmene. Babyen ligger i vann så det isolerer lyd en del. Ellers har vi masse lyder inni kroppen vår som vi aldri hører og kanskje en graviditet kan forsterke noen og lage nye lyder.

Når ma lytter til et stort sneglehus hører man sus som liksom er havet. Men det er faktisk lyden av blodet ditt som suser i kroppen din. Lyden går ut av kroppen men vi hører den ikke. Med et sneglehus til øret går lyden ut og blir slengt tilbake til øret, men pga formen inni sneglehuset så blir lyden forsterket så vi hører den.

Nå babler jeg mye men trur ikke at det er babyen du hører. Men bruker du en doppler for å høre på babyhjertet så kan man høre dunkelyder som er babyen sine bevegelser, har hørt det selv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tarmene flytter noe alvorlig på seg i forbindelse med graviditet, så du kan nok høre fordøyelsen din på en annen måte enn før.

Anonymous poster hash: 12621...f03
Skrevet

Doppleren "lytter" jo ikke, den oversetter bevegelse til lyd. Sånn omtrent.. ;) Så sånn sett kan man jo "høre" bevegelse. :)

Jeg syntes jeg hørte snuppa snuble inni der en dag :fnise: Tumling liksom. Men det var nok bare innbilning ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...