AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Ser det er flere som er flinke til å lage "meny" for hele uken, så hva med å dele ? Jeg er skikkelig matlei for tiden og er helt tom for ideer. Anonymous poster hash: 9b910...d11
Gjest gjest17 Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Tomatsuppe Blomkålsuppe Caesarsalat Pasta chorizo Tikka Masala Løksuppe Kyllingwok :-)
Anje Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Ser det er flere som er flinke til å lage "meny" for hele uken, så hva med å dele ? Jeg er skikkelig matlei for tiden og er helt tom for ideer. Anonymous poster hash: 9b910...d11 Jeg liker å lage "temauker" - får brukt de samme ingrediensene (grønt som ellers blir dårlig e.l) og slipper komme opp med nye ideer så ofte. Denne og sist uke er det asiatisk tema med: -thai basil chicken -risnudler med krydret svin og sopp. (Lager mye så jeg har 2-3 dager). -marinert oksekjøtt med ris og grønnsaker. Og om jeg bare får tak i det hersens rispapiret så blir det ferske vietnamesiske vårruller uti uka.
Gjest Funky Punk Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Skulle egentlig satt opp en ny meny i dag, men ble distrahert av hekleprosjekt Så...tenker meg om...jeg tror det blir noe slikt: Mandag: pannekaker med bacon Tirsdag: grillmat Onsdag: gryte Torsdag: grønnsakssuppe Fredag: hamburger Lørdag: pizza Fredag: marinert svinekjøtt med wokede grønnsaker og hjemmelaget aioli
Miss Lucky Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Har desverre ikke noe å bidra med, sliter med det samme. Men henger meg på tråden for flere tips
hilli Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Jeg lager meny mandag-onsdag, så blir det som oftest restemat på torsdager. Har fast vegetar på mandag, og fisk på tirsdag. Helgen har jeg ikke bestemt ennå, men blir sannsynligvis hjemmelaget pizza en dag. Sopp- og nøttepai med potetlokk Hjemmelaget fiskegrateng Hamburger med søtpotetbåter Restetorsdag
Gjest Gjest_surfot Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Mandag: Brødskiver Jobber kveld Tirsdag: Hjemmelaget tikka masala Onsdag: Makrell, kokte poteter, rømme og agurksalat Torsdag: Nudelwok Fredag: Couscous med kylling, paprika, løk og mais. Jobber kveld Lørdag: Ut og spise med sambo, jubilem Søndag: Samme som fredag ^^
Teriyaki Skrevet 16. juli 2013 #8 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Mandag: lettsaltet uer, gulrotstuing og nypotet Tirsdag: vet ikke, vi skal på middag til svigers. Sannsynligvis en form for husmannskost. Onsdag: ovnsbakt kyllingfilet med litt ris og en frisk salat Torsdag: enkel gryterett med potetmos Fredag: kanskje hjemmelaget hamburger, eventuelt fylte og gratinerte Tacolefser. Lørdag: vet ikke, skal ut denne dagen, så blir vel noe lett, eventuelt kyllingwok. Søndag: fiskegrateng kanskje. Endret 16. juli 2013 av Teriyaki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå