Gå til innhold

trening som forbrenner mye kalorier på kort tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil trene noe som forbrenner mest mulig kalorier på kortest tid (ja, vis det finnes noe slik trening...) Er det noen som kan litt om dette?

Er ikke vits å nevne løping, da jeg aldri kommer til å løpe :P

Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Løping er det den mest effektive treningsformen som er lettest tilgjengelig for de fleste. Men du kan også brenne like mye kalorier på f.eks kampsport. Boksing er syk kardiotrening, men da burde du ha noen som holder puter for deg og du må kjøre like intenst som jogging(ala 5 min, 1 min pause og kjøre på sånn en time).

Jogging er faktisk mindre krevende når teknikken sitter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil trene noe som forbrenner mest mulig kalorier på kortest tid (ja, vis det finnes noe slik trening...) Er det noen som kan litt om dette?

Er ikke vits å nevne løping, da jeg aldri kommer til å løpe :P

Jogging er en aktivitetsform som forbrenner veldig mye per tid i forhold til de fleste andre aktivitetsformer. Det er mulig langrenn kan gi bortimot like høy forbrenning per tid hvis du går med høy intensitet.

Svømming ligger også høyt på lista, siden du bruker så mange muskelgrupper når du svømmer.

Hvorfor skal du forbrenne mye per tid? Er det fordi du ikke vil bruke så mye tid på trening? Selv driver jeg med sykling. Det forbrenner ganske lite per tid, slik at jeg må holde på lenger for å få samme treningseffekt. På den annen side gir det liten belastning for sener og ledd, og dermed liten risiko for belastningsskader.

Skrevet

Huff, løping ja! Vet det er mest effektivt, men jeg bare hater det!

Men hva kan være mest effektivt på treningssenter? Er elipsemaskin bra? Eller romaskin?

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det aller beste er en kombinasjon av løping og styrketrening.

Løping er digg, bare man kommer igang. Det er tungt og kjipt som faen i begynnelsen, men etter en stund MÅ man bare løpe. Man blir litt avhengig av det pga følelsen det gir etterpå.

Skrevet

Spurtintervaller!

Skrevet

Det aller beste er en kombinasjon av løping og styrketrening.

Løping er digg, bare man kommer igang. Det er tungt og kjipt som faen i begynnelsen, men etter en stund MÅ man bare løpe. Man blir litt avhengig av det pga følelsen det gir etterpå.

Helt enig her. Hadde du spurt meg for et år siden om jeg skulle løpe hadde jeg ledd meg skakk. Nå, ca et halvår etter jeg startet (har tatt det ganske rolig, ikke peiset på fra første dag) og det begynner å bli lettere å løpe langt og jevnt synes jeg det er det beste i verden! Bare løpe ut døra, bra musikk på ørene, småsynge til favorittsangene mine og bare nyte hele løpeturen. Fortsatt slitsomt, men på en digg måte. Er så gira når jeg kommer hjem at jeg får lyst på en tur til, som regel :P

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jøss. Her ber trådstarter konkret om at løping ikke skal nevnes og så klarer fem av syv svar å fremheve løping. Dermed føler jeg at jeg også kan tillate meg å nevne løping, men dog som en treningsform som er svært belastende for muskler og ledd.

Dersom du har høy intensitet og riktig teknikk på ellipsemaskin gir dette god forbrenning. Romaskiner gir litt mindre forbrenning og dersom du liker sal-timer som aerobic, gir dette også høy forbrenning. Obs på at alt dette handler om intensitet og teknikk.

Prøv kombinasjonstimer med for eksempel aerobic og styrke, kanskje du liker det? Gir både forbrenning og muskler. Mer muskelmasse forbrenner mer.

• Liker 2
Skrevet

Crossfit. Er dessverre løping enkelte ganger i øktene, men generelt er det veldig høyt energiforbruk per tid.

En kan jo gjerne spørre hvorfor det spiller noen rolle? Høyere energiforbruk betyr ikke mer vektnedgang. Ofte betyr det det motsatte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale HIIT :) (High intensity interval training)

Bare å søke på HIIT på youtube f.eks. Selv bruker jeg zuzkalight.com sine. Ingen løping.

Skrevet

Det du vil er å spise riktig. Trening er moro, ikke vektnedgang...

AnonymBruker
Skrevet

Spinning er jo faktisk gøy. Jeg tar en spinningøkt i uka ved siden av alt annet. Og Body Pump er kjempegøy. Det er høy intensitet med lave vekter, så man får igang blodpumpa samtidig som man løfter vekter. Begge deler forbrenner ca 500 kcal på meg hver økt. Og jeg har synlig forskjell på kroppen etter ca en måned intensiv BP-trening (1-2 økter i uka)

Anonymous poster hash: 3b605...871
Skrevet

Slår et slag for svømming og kampsport jeg:)

Skrevet

Romaskin er noe av det beste som finnes. Aktiviserer hele kroppen på en god måte, du kan leve godt å lenge bare med romaskin og armhevinger.

Skrevet

Kan anbefale hoppetau, som jeg ser at også er nevnt lenger opp her. Skal visstnok være veldig effektivt når det kommer til å forbrenne mye på kort tid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...