Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg var hos henne i dag. Leiligheten hennes er kaotisk.Det er gamle aviser og skittentøy overalt. Flere kilo med kjøttdeig har tydeligvis stått på kjøkkenbenken i flere uker og hun babler helt usammenhengende. i kjøleskapet var det fullt av råtten mat. Hun luktet svette og klærne hennes er møkkete også. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Kontakt foreldrene hennes og foreslå at hun bør til lege for å vurdere akuttinnleggelse. Anonymous poster hash: a68c2...3a2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Tydelig at bv gjorde det rette. Takk BV! Jeg synes dere gjør en strålende god jobb! Anonymous poster hash: b0a0e...d23 12
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Stakkar. Her må det inn profesjonell hjelp umiddelbart. Det oppdraget har du nå Ts.
Frøken askepott Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Ta hun med til legevakten..trenger nok hjelp!
Gjest ts Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Hun har ikke lyst til å dra til legevakten og foreldrene sine har hun et vanskelig forhold til. Er det noe jeg kan gjøre bortsett ifra å hjelpe henne å gjøre rent?
Meridian Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Si til henne at hun aldri vil få tilbake barnet sitt om leiligheten ser ut som en svinesti, og hun ikke tar vare på seg selv gjennom hygiene og å søke profesjonell hjelp for å hjelpe henne psykisk. Nå vet ikke jeg om det var sånn før 1-åringen ble tatt ifra henne, eller om dette er et resultat av at 1-åringen ble tatt ifra henne, MEN det skal veldig mye til for at BV tar barnet fra noen ... så det må da ha vært en grunn ... 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Hun har ikke lyst til å dra til legevakten og foreldrene sine har hun et vanskelig forhold til. Er det noe jeg kan gjøre bortsett ifra å hjelpe henne å gjøre rent? Med tanke på at hun snakker usammenhengende MÅ du ringe akuttpsykiatrisk og be dem hjelpe deg videre. Forklar situasjonen, og hvordan det er hjemme hos henne. Forsøk å få henne til å legge seg inn frivillig for å få hjelp - men snakk med psyk først. Hun trenger hjelp, nå. Vasking hjelper ikke her. Hun trenger profesjonell hjelp - og kan bli enda dårligere om du ikke hjelper henne. Vi kan jo ikke vurdere om dette er en begynnende psykose eller hva - og det kan hende hun trenger medisiner for å ikke bli langt mer dårlig. Å snakke usammenhengende er et dårlig tegn - da er man langt forbi depresjon. Anonymous poster hash: d619c...991 17
Gjest Ischariot Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Tydelig at bv gjorde det rette. Takk BV! Jeg synes dere gjør en strålende god jobb! Anonymous poster hash: b0a0e...d23 Evt. nok et liv lagt i grus av barnevernet: http://www.dagbladet.no/2013/07/02/kultur/meninger/debattinnlegg/kronikk/barnevernet/27992897/
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Hun trenger profesjonell hjelp, å BV tok tydeligvis den riktige avgjørelsen da de tok barnet. Anonymous poster hash: 8e57f...328 2
Gjest Mupsi Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Stakkars, vær der for henne. Sørg for at hun får hjelp av helsevesenet. Uansett om det var riktig avgjørelse av BV å ta barnet så har det nok kommet som et stort sjokk for henne.
Gjest sweetsugar Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Hjelp henne først og fremst med å få ryddet og vasket leiligheten, og se om du kan få en psykolog til å komme hjem til henne (gjør de det?).. hun trenger hvertfall profesjonell hjelp
Gjest orkidebuketten Skrevet 14. juli 2013 #14 Skrevet 14. juli 2013 Mange kan bli knekt etter at de mister barnet sitt. Men det som du gjør, du ringer enten til hennes fastlege, han har jo taushetsplikt men han kan ta i mot og kanskje du får et råd av han.Eller så bør du ringe legevakt, og be om at de kommer hjem til henne eller sørger for at hun blir vurdert. Jeg ser at mange sier at BVT gjorde en god jobb, men det kommer ikke frem i innlegget til TS om det var noe som ble slik etter eller før de hentet barnet. 3
Gjest sweetsugar Skrevet 14. juli 2013 #15 Skrevet 14. juli 2013 Jeg ser at mange sier at BVT gjorde en god jobb, men det kommer ikke frem i innlegget til TS om det var noe som ble slik etter eller før de hentet barnet. Endelig noen med litt vett. 1
Lollipoplipop Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 Jeg ser at mange sier at BVT gjorde en god jobb, men det kommer ikke frem i innlegget til TS om det var noe som ble slik etter eller før de hentet barnet. Noen trur tydeligvis at Barnevernet velger å hente barn utfra loddtrekning ... 11
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #17 Skrevet 14. juli 2013 Sørg for at ho får hjelp. Anonymous poster hash: 8cb4e...def
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 Sett deg ned, se henne i øynene og si at NÅ er det viktig at hun tar seg sammen og kjemper for barnet sitt! Vær streng om du må det, men sørg for at det synker inn. Og forbred deg på fullstendig sammenbrudd (dvs "oppvåkning"). Det hun sannsynligvis trenger nå er noen som tar fullstendig kontroll og forteller henne hva hun skal gjøre. Og kontakt akuttpsykriatisk for sikkerhetsskyld, sånn at du har de i bakhånd.Anonymous poster hash: bd6c7...432 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #19 Skrevet 14. juli 2013 Slutt nå å komme med kommentarer som at bv tydeligvis gjorde det rett, osv i en tråd som dette. De gjorde mest sannsynlig det rette, men det er uvesentlig her. Det som skal ha fokus her, er å hjelpe denne mamma'n i en situasjon som er grusom for henne, uansett hva slags mamma hun er og har vært! TS, jeg ville ikke turt å la henne være alene. Hun vil ikke på legevakten, sier du, men det kan godt hende hun innerst inne skjønner at hun må ha hjelp, og at hun vil ta imot hvis hun blir hentet av f.eks ambulanse. Får du ikke hjelp til henne noe sted i kveld, ville jeg i hvertfall vært hos henne i natt, og ringt fastlegen hennes i morgen. Godt hun er en god venninne som deg. Håper det går bra. Anonymous poster hash: 8f658...160 1
Lucyenne Skrevet 15. juli 2013 #20 Skrevet 15. juli 2013 @ Fortell henne at dere skal rydde leiligheten SAMMEN, hun SKAL også gjøre noko. @ Henvis henne til lege og psykolog @ Skriv ei liste over " ENKEL" gjøremål liste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå