Gjest Girly Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Dere som er kjærester, og som jobber og studerer, og har trening, venner og adresser hobbyer ved siden av, hvordan klarer dere å få tid sammen? Som kjærester? Jeg og samboeren min har vært sammen i snart 2 år. Og han skal begynne å studere til høsten. Han har også en deltids jobb som han skal ha ved siden av. Og han har meg, venner, trening og andre ting som kommer til å ta mye av tiden hans fremover. Og jeg er utrolig støttende i alt, og skjønner at det kommer til å bli en tøff tid med hardt arbeid for hans del. Så jeg bare er litt redd for at vi (han) ikke skal klare å sette av tid til oss, at vi finner på ting osv Så hvordan gjør dere det? Dere som er i forhold, og som hverdagen er hektisk! Hvordan får dere til å få alene tid med kjæresten deres? Takk for alle råd og svar, på forhånd!
Gjest Girly Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Ts her! Skrev litt for fort her, men det skal stå andre hobbyer*
Gjest LonelyAngel Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Vi prioriterer hverandre først, etter skole/studier. Venner, trening og div. tar vi når vi har tid.
Lilliani Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Vi er rett og slett bare veldig flinke å nyte den tiden vi faktisk får sammen. Vi er samboere, men begge har hektiske liv med jobbing, hard trening osv. Vi har egentlig innsett at de stundene vi faktisk får sammen blir hundre ganger mer verdifulle når det ikke er så ofte!
Gjest Summers Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 finnes unntak, men de fleste studenter har ganske mye fritid i tillegg kan man flytte på arbeidsmengden om det er dager man vil gjøre noe annet enn å studere.
ninuska_ Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det handler om prioriteringer. Man må rett og slett ta seg tid til hverandre Endret 15. mars 2018 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 hobby, trening og venner burde da komme etter tid med hverandre.. Jeg er student, har ett barn og trener noen dager i uken, kjæresten jobber, trener og har en hel haug med venner han stadig besøker. Vi flytter sammen neste måned så da får vi mer tid sammen, men til nå har vi for det meste brukt kveldene og helger sammen. Vi har også satt av en dag i uken til en dag der vi ikke legger planer uten hverandre inkludert i planene.. Studenter har egentlig relativt god tid til andre ting enn studier utenom iksamenstidene, men klart det blir mindre tid når man har deltidsjobb utenom. Anonymous poster hash: 98efd...9cb
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tenker også at det handler om prioritering - litt mindre tid til trening og venner, eventuelt. Jeg har skrevet masteroppgave det siste året + jobbet litt, og hatt flere måneder med 10-12-timersdager. Men jeg har stort sett kunnet sette av helgene, i det minste ett døgn, til å være sammen med kjæresten. De avbrekkene har også vært motiverende i forhold til å jobbe effektivt uka i forkant, og har gitt mer energi og noe å leve på utover neste uke. En trenger ikke alltid sette av så mye tid heller, men passe på å være ordentlig tilstede og oppmerksomme på hverandre når dere først har litt tid sammen. Kanskje lage dere noen rutiner, enten det er å spise frokost eller middag sammen, en kopp te og en prat i sofaen før sengetid eller en fast date utenfor huset en gang i uka? Anonymous poster hash: 7778e...832
Gjest Tirkes Skrevet 15. juli 2013 #9 Skrevet 15. juli 2013 Ser dere skriver at dere bor sammen, da er litt reddet inn. Mannen jobbet en periode mye kveld, og da gikk det litt trått følte jeg. Nå sier vi hadet til hverandre ca halv 8 om morgenen og sier hei igjen ca halv fem. Vi har endelig like arbeidstider. Vi trener ofte forskjellig (jeg liker spinning og saltimer, han liker å løpe i skogen, og bruker senteret for vektrommet sin del), og har litt forskjellige interesser. Jeg jobber også mye hjemmefra, også på kveldene. Vi har løst det ved å lage til hjemmekontor sammen, så jeg er på samme rom som han som spiller og tøver rundt på kvelden mens jeg jobber. Vi har åpen løsning fra dette og til stua, i tilfelle en slenger rundt og ser på TV. Helgene er våre, og vi har ukentlig date-night, som regel enten kino eller middag på restaurant, eller smågodt og film på TV'en... seriemarathon på en sløv søndag i pysjen, eller lange sykkelturer sammen med niste. Alltid en dag eller kveld sammen, hver helg. Vi forsøker også å legge oss noenlunde samtidig, som fører til litt prat og kos på kvelden. Og tror det også bidrar til fellesskapsfølelse. Etter ti år er vi også flinke til SMS/epost mens vi er på jobb. Huske hverandre, glede seg til å komme hjem til den andre, og gi utrykk for at man gleder seg. Planlegge middag sammen osv. Det går seg til, uten at det føles som død rutine, dersom man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå