Daxi Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Mja, jeg bleket håret mitt i går og jeg viste at den skulle bli oransje. Ideen min var å farge den over med aske brunt (jeg skal bli mørkere likevel) Noe har gått fryktelig galt, og jeg endte opp med 3-4 forskjellige farger som går fra brunt til nesten-platinablondt. Spørsmål 1: Skal jeg i det hele tatt gidde å bleke den igjen (og risikere å ødelegge håret mitt enda mer) hvis jeg skal uansett farge den over? Sprøsmål 2: Burde jeg gått for veldig mørk farge for å fikse opp i feilen eller holder det med for eksempel aske brunt, eller mørke blondt? Spørsmål 3: Blir den flekkete om jeg ikke jevner den ut under? (Jeg har tenkt å bruke en spesiell produkt som har litt blekemiddel i seg, kanskje den jevner ting litt ut?) OG endelig: Hvis det er nødvendig å bleke den igjen, hvor lenge bør jeg vente? (jeg bruker nå veldig mye olje for å fukte den, den ble ikke så skadet etter blekingen, men likevel, vil ikke risikere å miste den ) Og nei, jeg gidder ikke å dra til frisøren som kommer til å fortelle meg hvor mye jeg ødela håret osv. osv. innen jeg er ferdig har jeg sikker brukt mer penger på å fiske den selv enn det jeg hadde brukt til frisør, men jeg vil gjøre dette selv! Jeg er åpen for alle type forslag, og ja jeg VET at den ser horrendus ut... så vennligst vær KONSTRUKTIV, jeg setter stor pris i det! :D OG HUS IGJEN! jeg prøver ikke å bli blond! jeg vil ha askefarge så jeg har ingenting imot å farge den over mørkere uansett ---------------->SKREKKBILDET!<--------------
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Jeg ville prøvd å stripe det, eventuelt bleke igjen men da starte nederst og jobbe deg oppover (for å ikke bli enda lysere oppe uten å være det nede også). HM har en grei, billig og ikke dyretesta bleking som også inneholder en del blåpigmenter som motvirker gulskjær, om du trenger tips til det. Pakken for striper inneholder mer bleking enn den vanlige, uansett om du skal stripe eller ei. Askefarge, hvilken farge? Det kan jo være en del. Har du en idé om hvor lyst det skal bli? Anonymous poster hash: 145ee...06c
Daxi Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2013 Jeg ville prøvd å stripe det, eventuelt bleke igjen men da starte nederst og jobbe deg oppover (for å ikke bli enda lysere oppe uten å være det nede også). HM har en grei, billig og ikke dyretesta bleking som også inneholder en del blåpigmenter som motvirker gulskjær, om du trenger tips til det. Pakken for striper inneholder mer bleking enn den vanlige, uansett om du skal stripe eller ei. Askefarge, hvilken farge? Det kan jo være en del. Har du en idé om hvor lyst det skal bli? Anonymous poster hash: 145ee...06c Takk for svar! jeg er ikke helt sikker på hvordan denne kommer til å se ut. Uansett vil jeg nærme meg en sånn farge. (Kanskje litt mørkere?) Jeg ble anbefalt den fra HM, av tanta mi, men hva heter den? Bare HM? Hun sa at den virker best på veldig svart naturlig hår, men hvis jeg blir for lys så kommer askefargen helt sikker til å se helt grønn ut, gjør den ikke det?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Takk for svar! jeg er ikke helt sikker på hvordan denne kommer til å se ut. Uansett vil jeg nærme meg en sånn farge. (Kanskje litt mørkere?) Jeg ble anbefalt den fra HM, av tanta mi, men hva heter den? Bare HM? Hun sa at den virker best på veldig svart naturlig hår, men hvis jeg blir for lys så kommer askefargen helt sikker til å se helt grønn ut, gjør den ikke det? Jeg får ikke sett det nederste bildet, men om det er noe lignende den øverste har jeg iallfall noe å gå etter. Bare gå på HM og se på deres egenproduserte hårfarger (de er ikke så fancy som de andre, heter bare HM). Ja, det er en sjanse for at du blir grønnlig i fargen, men da er det bare å farge over med den askebrune igjen. Du trenger jo ikke bleke håret kritthvitt, men så lenge det er såpass lyst at det tar til seg farge, tror jeg det skal gå greit. Pass på å la håret hvile litt innimellom behandlingene, samt kur det godt. Ellers er det en stygg fare for tyggegummihår, og det er aldri pent. Anonymous poster hash: 145ee...06c 1
Daxi Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2013 Hvor lenge burde man vente før man bleker håret på nytt? jeg gjorde jo dette i går, blir det for raskt å ta det igjen i morgen?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Hvor lenge burde man vente før man bleker håret på nytt? jeg gjorde jo dette i går, blir det for raskt å ta det igjen i morgen? Kjedelig svar, men: Det må du nesten se an på håret. Egentlig bør man vente en god stund, men for mange går det fint etter et par dager. Kur håret godt i mellomtiden, ikke utsett det for varme, få i deg mye vann og gjerne noe ølgjær eller lignende (styrker håret). Anonymous poster hash: 145ee...06c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå