AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Har vært prøvere i 14 mnd nå og denne måneden satt spiren! Det vi gjorde annerledes var at jeg tok Wild yam etter eggløsning. Jeg tror faktisk at denne hjalp oss! Så til alle prøvere, det er verdt et forsøk! Jeg hadde egentlig gitt opp alle urter, kosttilskudd, hostesaft osv, som folk anbefaler, men så gikk jeg tilfeldigvis forbi helsekosten dagen før el. Fikk for meg at jeg skulle stikke innom å kjøpe Wild yam, og sannelig funket det! Er så glad! Vet alt om skuffelser måned etter måned og en føler en har prøvd alt. Dere må ikke miste håpet! Plutselig er det deres tur! :-D Anonymous poster hash: 2415c...fb7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Gratulerer! Men hvordan vet du at det skyldes kosttilskuddet og at det ikke skjedde naturlig? Anonymous poster hash: 7e9a8...753 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Bra at det klaffet. Med det var nok bare flaks. Hadde wild yam datt noe for seg hadde studier vist dette for lenge siden, og alle ville brukt det Anonymous poster hash: 77c68...6f2 2
Gjest vilma2000 Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Wild Yam funket for meg også. Vi prøvde i 8 måneder uten hell men den prøveperioden jeg tok wy ble vi gravide!!! Kan jo selvfølgelig hende det var tilfeldig, men er jo verdt et forsøk:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #5 Skrevet 15. juli 2013 Det var nok bare tilfeldig, men gratulerer uansett. Til andre vil jeg si at wild yam ikke er godt nok testet til at man vet om det er trygt å bruke i forbindelse med svangerskap, så som med andre slike medisiner og kosttilskudd er det best å være på den trygge siden og unngå å bruke det. Anonymous poster hash: 9d3b8...702 1
Thinkerbelle Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Det var nok bare tilfeldig, men gratulerer uansett. Til andre vil jeg si at wild yam ikke er godt nok testet til at man vet om det er trygt å bruke i forbindelse med svangerskap, så som med andre slike medisiner og kosttilskudd er det best å være på den trygge siden og unngå å bruke det.Anonymous poster hash: 9d3b8...702 Kilde? Vil gjerne lese:)
Gjest Ravgull Skrevet 16. juli 2013 #7 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har ingen kilde, men var hos legen forrige mandag for å ta blodprøver og sjekke hormonnivåer, og pratet da litt om prøving og hjelpemidler.. og muligheten dersom jeg hadde feil hormonnivåer. Jeg nevnte da tips jeg hadde lest om å spise bidronninggele frem til EL, og Wild Yam etterpå. Han kjente ikke til dette, men sjekket litt på PC'en sin. Sa at Wild yam inneholder stoffer som er like progestoron, og at derfor vil han ikke anbefale å bruke dette. Om kroppen produserer nok progestoron og man tar produkter som etterligner hormonet så KAN en bieffekt være at kroppen roer ned produksjonen av "ekte" hormon... Han sa at multivitamin/folat var alt han ville anbefale inntil vi fikk påvisst en reell hormonmangel, og at legen i så fall vil ha bedre produkter å skrive ut til meg. Jeg bestemte meg for å lytte til legen min, og kommer til å unngå wild yam pga dette. Jeg har dessverre ingen annen kilde enn å gjengi det fastlegen sa, så beklager om jeg ikke har mer grundige forklaringer på mulig konsekvenser osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå