Pinnedyr Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skal kjøpe nytt tv om 2 uker. Så lurer jeg på om et Samsung 42" LED-TV UE42F5005 er et bra valg.
Gjest Galactica Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Dersom du googler den så får du sikkert opp tester som kan gi deg en pekepinn.
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Det kommer vel an på hva du er ute etter. Typebetegnelsen sier ikke så mye uten videre. Men 42 tommer er passe for en liten leilighet, og Samsung er vel generelt ganske bra. Men så kommer det jo an på hva du vil ha i tillegg til akkurat å ha en TV, hvor mange eksterne enheter du tenker deg at du skal koble på, hvor mange HDMI-innganger du trenger, hvor mange ting som kjører på USB, etc, etc. Skal du ha 3D, og hvor stor dybde behøver du i bildet.
Pinnedyr Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skal ikke ha 3D, og jeg ønsker minst to hdmi inganger på tven. Dybde i bildet gjør ingenting hvor lite dybde det er. Og jeg ønsker minst en USB ingang på tven. Kanskje et tv med wifi.
Pinnedyr Skrevet 14. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2013 Kan man koble dataen på denne tven?
Isabella82 Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Jeg foreslår at du tar en tur til faghandel, de kan gjerne anbefale deg flere produkter utfra ditt behov
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skal ikke ha 3D, og jeg ønsker minst to hdmi inganger på tven. Dybde i bildet gjør ingenting hvor lite dybde det er. Og jeg ønsker minst en USB ingang på tven. Kanskje et tv med wifi. Da er nesten hva som helst godt nok. Men du burde prioritere fargedybde (eller hva det heter, jeg er ikke så innmari teknisk) En stor svakhet med mange skjermer, er at når bildet blir mørkt, så klarer ikke skjermen å skille mellom grader av mørkhet, og som resultat så får du store flater av udifferensiert svart, i stedet for at dårlig belyste ting kan sees mens de beveger seg i skyggene. Du ser vanligvis ikke noe til dette når du ser på skjermen i butikken, for der er alt stilt inn slik at det tar seg best mulig ut, og man viser gjerne programmer og videoer med ganske mye lys i.
Mann 42 Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg skal ikke ha 3D, og jeg ønsker minst to hdmi inganger på tven. Dybde i bildet gjør ingenting hvor lite dybde det er. Og jeg ønsker minst en USB ingang på tven. Kanskje et tv med wifi. Jeg ville forresten gått for litt flere HDMI-innganger, for du trenger gjerne en til dekoder, og da har du bare en ledig. Jeg har fire på min TV, og 4 USB-kontakter pluss noe krimskrams og SCART. Og det meste er opptatt.
orgus Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Da er nesten hva som helst godt nok. Men du burde prioritere fargedybde (eller hva det heter, jeg er ikke så innmari teknisk) En stor svakhet med mange skjermer, er at når bildet blir mørkt, så klarer ikke skjermen å skille mellom grader av mørkhet, og som resultat så får du store flater av udifferensiert svart, i stedet for at dårlig belyste ting kan sees mens de beveger seg i skyggene. Du ser vanligvis ikke noe til dette når du ser på skjermen i butikken, for der er alt stilt inn slik at det tar seg best mulig ut, og man viser gjerne programmer og videoer med ganske mye lys i. Dette er et problem nesten alle tver med edgeled-belysning har.
Mann 42 Skrevet 15. juli 2013 #10 Skrevet 15. juli 2013 Dette er et problem nesten alle tver med edgeled-belysning har. Jeg er ganske fornøyd med min egen.
orgus Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er ganske fornøyd med min egen. Folk har en tendens til å være fornøyd med det de først har kjøpt nesten uansett
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #12 Skrevet 15. juli 2013 42 tommer er litt lite nå om dagen. 55 tommer er et minimum, synes jeg. Anonymous poster hash: 414a8...104 1
Mann 42 Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 Folk har en tendens til å være fornøyd med det de først har kjøpt nesten uansett Jeg er fornøyd når jeg har sammenlignet specs, egenskaper og pris og funnet det jeg tror svarer best til mine behov. Særlig når det gjelder sånne ting, som man må regne med å ha noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå