Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har en 10-åring, som er veldig ensom. I tillegg blir h*n plaget på skolen (utestengt i friminuttene, plaget i dusjen etter gym osv). Dette har pågått over flere år, men skolen har ikke tatt h*n på alvor. Men nå er det opprettet mobbesak, som starter i løpet av høsten. Hjemme i nabolaget, får h*n leke med et yngre nabobarn, men er bare "reserve". Det er veldig slitsomtt å være en reserve, for h*n får aldri ro, da h*n må være klar i de øyeblikket nabobarnet er ledig for lek, følge med i vinduet om nabobarnet er ledig. Når andre barn dukker opp og vil være sammen med nabobarnet, blir h*n skviset rett ut. Jeg har flere barn, men aldri opplevd at de har blitt holdt slik utenfor fellesskapet. Litt av problemet ligger i dårlig motorikk, og derfor vansker med sport, sykling og lignende. Men h*n er flink på andre områder, og vi har opplevd at h*n kan leke, ta sin tur, ha samtale,r og har masse humor, når h*n er sammen med andre barn h*n har lekt med, f.eks barn h*n har møtt på ferie. Hvordan i all verden få h*n med i lek og fellesskap med andre barn? Det virker som om h*n er "stemplet" som en man ikke skal være sammen med. Dette forundrer både oss foreldre og de voksne på skolen og sfo, da h*n er en beskjeden, rolig og høflig unge, og kanskje nesten litt for "snill". Vi er rådet til å arrangere filmkvelder f.eks, men hvor få tak i barn som vil komme på besøk? Når h*n har fødselsdag, kommer bare noen få av de inviterte. Jeg har søkte etter venneklubber og slikt for barn, men ikke funnet noe. Vi har prøvd slikt som speider og andre aktiviteter, men barna er så sammensveiset og slipper h*n ikke inn. H*n er frustrert og ulykkelig, og med så mange nederlag, blir det også vanskelig å være trygg og å stole på andre ser vi. Vi trenger sårt tips.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Finnes det ingen klubber i nærmiløet som barnet kan bli meldt inn i? Frimerkeklubber, sjakklubber etc? Klubber der man ikke er avhengig av å ha en god motorikk for å bli akseptert. Anonymous poster hash: 3dd8f...870 2
Surriball Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg ser dere allerede har prøvd speidern, men hva med et kor? Gutter i TenSing (13-19 år) og TweenSing (10-13 år) pleier å bli ganske kule! Det er mange som har blitt stemplet som sære av klassekamerater som stortrives i KFUK-KFUM. Veldig åpent, inkluderende miljø! Finnes det aktiviteter i en annen del av byen enn det som er nærmest det går an å bli med på? Hvor barna ikke kjenner ham fra før, så han kan starte med blanke ark? EDIT: Ang. KFUK-KFUM, gi blaffen i at det er en kristen organisasjon i bunnen. Poenget er at det er et flott, inkluderende miljø som ikke presser religion på noen. Endret 14. juli 2013 av Surriball
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå