AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Noen som har erfaring med disse? http://healthyindulgences.net/2009/07/healthy-cake-with-a-secret-part-2-gluten-free-low-carb-yellow-cake/ og http://healthyindulgences.net/2009/05/healthy-chocolate-cake-with-a-secret/ ? Høres veldig rart ut synes jeg, men de ser så sinnsykt gode ut at jeg er fristet til å prøve... Lavkarbobakst generelt smaker jo høgg, etter min erfaring. Anonymous poster hash: e94b3...96f
MilleVanille Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har aldri prøvd det, men tror det kan fungere bra, faktisk. Søtpoteter kan også brukes i kaker.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Jeg bruker bønnemel i egne retter og det smaker ikke så mye når det varmebehandlet, så det er sikkert mulig at de der er spiselig. Anonymous poster hash: 846bb...5d2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har spist bønnekaker i et kinesisk tehus. De var kjempegode, men de var ikke akkurat lavkarbo siden de inneholdt en mengde sukker. Anonymous poster hash: 6c10f...20f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Men vil de få bønne-ettersmak mon tro, eller smaker de identisk med vanlige kaker? Har litt noia for lavkarboalternativer etter et par gansk motbydelige forsøk med mandelmel. Anonymous poster hash: e94b3...96f
MilleVanille Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Men vil de få bønne-ettersmak mon tro, eller smaker de identisk med vanlige kaker? Har litt noia for lavkarboalternativer etter et par gansk motbydelige forsøk med mandelmel. Anonymous poster hash: e94b3...96f Kaker med mandelmel/kokosmel smaker ufyselig. For ikke å glemme lavkarbo-vafler og pannekaker av mandelmel som ikke henger sammen. Tror ikke det vil smake eksakt som vanlige kaker, de vil alltid smake best uansett hva, spør du meg. Men det er verdt et forsøk, synes jeg!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Men vil de få bønne-ettersmak mon tro, eller smaker de identisk med vanlige kaker? Har litt noia for lavkarboalternativer etter et par gansk motbydelige forsøk med mandelmel. Anonymous poster hash: e94b3...96f Kaker med mandelmel er da supergodt! De bønnekakene jeg har spist minner litt om tyrkiske/greske baklava. Problemet med lavkarboalternativene er at det brukes alskens ekle søtningsstoffer istedenfor sukker, og det er det som gir den motbydelige smaken. Er selv allergisk mot hvete, så det blir masse kaker uten mel på meg, men alle er med skikkelig sukker og ikke noe lavkarbotøys. Anonymous poster hash: 6c10f...20f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Bruker steviadråper med smak til vanlig, i krem/kremfløte med bær, og synes dette smaker utmerket, så jeg tror ikke det er søtningen som er problemet.. Men i en kake må man jo bruke mye større mengder, så gudene vet. Kanskje jeg skal teste ut en miniversjon av disse bønnegreiene. Jeg vil ha kake, goddamnit! Anonymous poster hash: e94b3...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå