Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortversjon: Han har vært inne på Facebook-kontoen min. Skal jeg ta det opp med han eller bare endre passord?

Lenger forklaring: Oppdaget at samboeren min har vært inne på facebook'en min to ganger i det siste. Han har tydeligvis fått med seg koden på iPad'en min, og der er jeg jo logget på Facebook. Grunnen til at jeg ser at han har vært inne, er at iPad'en lå annerledes enn da jeg dro, og sist oppdatering på news feed'en var noen timer før jeg kom hjem begge gangene.

Jeg har ingenting å skjule, men syns det er dårlig gjort av han å snike. Føler at han ikke har tillit til meg. Begge to, særlig han, mener at telefon, mail, Facebook og slikt er privat, og vi har alltid respektert det.

Er litt oppgitt over meg selv som lager en Facebook-tråd, men føler det sier noe om tillit og forholdet ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere er enige om at sånne ting er private, da ville jeg tatt det opp med ham. Spurt hvorfor han plutselig føler at han må snoke, kanskje.. Men jeg ville vært veldig forsiktig med hvordan jeg gikk frem, for å unngå at han skal bli mistenksom og tro at du faktisk har noe å skjule!

• Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at ikke newsfeeden har refreshet seg selv? Har du konfrontert han med det, og han har innrømmet det? Ellers vil jeg anbefale å skifte passord og logge ut hver gang fra ipaden/mobilen/PCen.

Gjest Gjest
Skrevet

Skift passord.

Anser facebook som privat. Er dere venner på facebook ?.

Samboer og jeg er ikke venner på facebook men det har med at hun kun er ute etter å snoke og lage mer bråk.

Og nei jeg har ikke noe å skjule men hun er overstadigt kranglesyk på alt.

Skrevet

Om dere er enige om at sånne ting er private, da ville jeg tatt det opp med ham. Spurt hvorfor han plutselig føler at han må snoke, kanskje.. Men jeg ville vært veldig forsiktig med hvordan jeg gikk frem, for å unngå at han skal bli mistenksom og tro at du faktisk har noe å skjule!

Ja, vil jo ikke at det skal snu til at han tror jeg vil holde noe hemmelig. Det kan jo skje om jeg bare skifter passord.

Er du sikker på at ikke newsfeeden har refreshet seg selv? Har du konfrontert han med det, og han har innrømmet det? Ellers vil jeg anbefale å skifte passord og logge ut hver gang fra ipaden/mobilen/PCen.

Det var det jeg tenkte første gang (for Facebook lever litt sitt eget liv til tider), men jeg syns det var rart at de siste innleggene var på et tidspunkt lenge etter/før jeg var hjemme (var ute hele dagen, og han var hjemme på dette tidspunktet). Begynte derfor å legge merke til at news feed'en min viste innlegg fra da jeg sist var logget inn, før den oppdaterte seg med det nyeste. I går var den igjen oppdatert på et tidspunkt han var hjemme og ikke jeg.

Jeg har ikke konfrontert han enda. Lurer litt på hvordan jeg skal ordlegge meg. "Hvorfor har du vært inne på Facebook'en min?" blir muligens litt anklagene, men hvis jeg spør "Har du vært inne på Facebook'en min?" vet jeg ikke om han innrømmer det.

Skift passord.

Anser facebook som privat. Er dere venner på facebook ?.

Samboer og jeg er ikke venner på facebook men det har med at hun kun er ute etter å snoke og lage mer bråk.

Og nei jeg har ikke noe å skjule men hun er overstadigt kranglesyk på alt.

Ja, vi er venner. Facebook kan skape noen ekstra problemer for forhold. :P

Gjest Murica
Skrevet

Bare la det gli inn i en samtale at du merket det var noe merkelig aktivitet på facebook, så du ble nødt til å bytte passord. Se hvordan han reagerer på det.

Skrevet

Hvis du skifter passord, så merker han det jo ikke med mindre han sjekker facebooken din, og da må han jo innrømme at han har gjort det. Så da er det bare å skifte passord og vente på at han evt. reagerer.

• Liker 4
Skrevet

Bare la det gli inn i en samtale at du merket det var noe merkelig aktivitet på facebook, så du ble nødt til å bytte passord. Se hvordan han reagerer på det.

Hvis du skifter passord, så merker han det jo ikke med mindre han sjekker facebooken din, og da må han jo innrømme at han har gjort det. Så da er det bare å skifte passord og vente på at han evt. reagerer.

Gode ideer dette. Det kan jo føre til at han blir mistenksom hvis jeg bytter passord. Men nå er det jo han som gjør noe shady.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 pcer i hjemmet. + en Ipad.

På Ipaden og min egen pc er facebook som regel oppe.

På hans PC også...

Så hvis hans pc er påslått, og jeg ikke har Paden eller min pc påslått, så kan jeg finne det enkelt mens jeg leser nyheter å bare se hva slags interessant (eller uinteressant) han har på news feeden sin. Det er det eneste.

Og hvis han bruker Ipaden så ser han jo min facebook.

Kanskje han ikke mener å snoke, men har noe ala hva min mann og jeg har? Vi snoker ikke, det bare faller seg slik at facebook alltid er åpen og oppdateres og det spiller ingen rolle om vi bruker min/din pc osv, vi har hverken passord eller noe.

Anonymous poster hash: a2605...f42
AnonymBruker
Skrevet

TS: Du kan jo bytte koden på iPaden i stedet for Facebook-passordet. Han kan vel ikke Facebook-passordet, bare den firesifrede koden for å låse opp iPad, og da er det ikke noe mistenkelig fra din side heller. Med mindre du ønsker å ta det opp med ham, naturligvis, men da blir det jo "mistenkelig" uansett.

Ellers kan det jo bare være han skulle sjekke noe annet med den, åpnet den og at Facebook-appen sto åpen. Ikke greit at han skriver inn låsekoden uansett når han ikke egentlig vet den, men jeg mener bare at det ikke behøver å være ond vilje.

Anonymous poster hash: 7434d...bbc

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hvorfor ikke bare spørre? Si at du har merket endringer og lurer på om noen har vært innpå eller om det bare er han.

Her med nøkkelord "bare", da det ikke virker anklagende, men kanskje heller betryggende som i at det ikke var noen fremmede, men bare han :)

Men kanskje han selv har noe å skjule og er redd noen har fått det med seg og skrevet noe til deg. Håper for begges del det ikke er det da, at det rett og slett bare er at han er nysgjerrig :)

Skrevet

Vi har 3 pcer i hjemmet. + en Ipad.På Ipaden og min egen pc er facebook som regel oppe. På hans PC også... Så hvis hans pc er påslått, og jeg ikke har Paden eller min pc påslått, så kan jeg finne det enkelt mens jeg leser nyheter å bare se hva slags interessant (eller uinteressant) han har på news feeden sin. Det er det eneste. Og hvis han bruker Ipaden så ser han jo min facebook. Kanskje han ikke mener å snoke, men har noe ala hva min mann og jeg har? Vi snoker ikke, det bare faller seg slik at facebook alltid er åpen og oppdateres og det spiller ingen rolle om vi bruker min/din pc osv, vi har hverken passord eller noe. Anonymous poster hash: a2605...f42

Her har vi hver vår iPad, og kan (egentlig) ikke kodene til hverandres. Han har visst snappet opp min kode, og det kan jo tenkes at han brukte min fordi den var nærmest, eller han bare var nysgjerrig. Men han har vanligvis veldig respekt for privatlivet mitt og forventer det samme tilbake.

TS: Du kan jo bytte koden på iPaden i stedet for Facebook-passordet. Han kan vel ikke Facebook-passordet, bare den firesifrede koden for å låse opp iPad, og da er det ikke noe mistenkelig fra din side heller. Med mindre du ønsker å ta det opp med ham, naturligvis, men da blir det jo "mistenkelig" uansett.

Ellers kan det jo bare være han skulle sjekke noe annet med den, åpnet den og at Facebook-appen sto åpen. Ikke greit at han skriver inn låsekoden uansett når han ikke egentlig vet den, men jeg mener bare at det ikke behøver å være ond vilje.Anonymous poster hash: 7434d...bbc

Ja, tenkte på at han nok bare kan koden. Men nå har jeg byttet passord og skal logge meg ut av Facebook når jeg går fra iPad'en. Tror han hadde stusset om jeg endret kode.

Hvorfor ikke bare spørre? Si at du har merket endringer og lurer på om noen har vært innpå eller om det bare er han.

Her med nøkkelord "bare", da det ikke virker anklagende, men kanskje heller betryggende som i at det ikke var noen fremmede, men bare han :)

Men kanskje han selv har noe å skjule og er redd noen har fått det med seg og skrevet noe til deg. Håper for begges del det ikke er det da, at det rett og slett bare er at han er nysgjerrig :)

Det var lurt med den formuleringen. :) Liker ikke å ha ting usnakket, for det kan være grobunn for mer usikkerhet.
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenkte på at han nok bare kan koden. Men nå har jeg byttet passord og skal logge meg ut av Facebook når jeg går fra iPad'en. Tror han hadde stusset om jeg endret kode.

Skjønner. Jeg ville nok personlig stusset mindre over at noen byttet slik kode (kan f.eks. si det er pga. noen på jobben hvis han mot formodning spør) enn over at de byttet Facebook-passordet, men du er jo i din fulle rett og vel så det til begge deler.

Ingen stor sak, det her, men jeg har full forståelse for ønsket om litt privatliv og at han viser deg tillit, du gjør jo ikke noe som helst galt heller.

Anonymous poster hash: 7434d...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...