AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Jeg hadde hyperemesis i første svangerskap, og skal snart i gang med ny prøving. Gruer meg som en hund! Denne gangen har jeg også en 2-3-åring å ta meg av, selv om mannen er veldig innstilt på at han kommer til å måtte gjøre alt. Jeg har null lyst på en ny graviditet, men vil ha et barn til, så da er det vel ingen grunn til å vente. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å få en lettere hverdag? Hva gjør man når barnet man allerede har er for ung til å forstå at mamma blir alvorlig syk, men at det heller ikke er farlig...? Jeg skal helt klart gå til legen veldig tidlig denne gangen, og er mye mer innstilt på at jeg kommer til å bli sykemeldt. Samtidig er håpet der om å slippe unna... Noen som har erfaring med å ta medisiner helt fra starten? Problemet sist var jo at jeg allerede var så dårlig når jeg begynte med medisiner at de ikke hjalp noe særlig. Takker for alle innspill! Anonymous poster hash: 8dae3...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Hei! Det er sikkert veldig individuelt hvor stor sjansen for at du får hyperemesis igjen, men jeg kan si det slik at jeg hadde det i første svangerskap - men ikke andre og tredje. I det andre svangerskapet var jeg livredd så jeg begynte med kvalmestillende medisiner så fort jeg kjente meg uggen. Fant fort ut at det ikke var nødvendig - og jeg var sjeleglad! Som sagt er sikkert dette veldig individuelt - men da vet du hvertfall at sjansen er der for at du ikke får det igjen :-) Masse lykke til! Hadde jeg vært deg så ville jeg snakket litt med legen min på forhånd, det gjorde jeg, og følte meg mye mer forberedt på hva som kunne skje. Anonymous poster hash: 9d92f...b80
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #3 Skrevet 15. juli 2013 Hei! Det er sikkert veldig individuelt hvor stor sjansen for at du får hyperemesis igjen, men jeg kan si det slik at jeg hadde det i første svangerskap - men ikke andre og tredje. I det andre svangerskapet var jeg livredd så jeg begynte med kvalmestillende medisiner så fort jeg kjente meg uggen. Fant fort ut at det ikke var nødvendig - og jeg var sjeleglad! Som sagt er sikkert dette veldig individuelt - men da vet du hvertfall at sjansen er der for at du ikke får det igjen :-) Masse lykke til! Hadde jeg vært deg så ville jeg snakket litt med legen min på forhånd, det gjorde jeg, og følte meg mye mer forberedt på hva som kunne skje. Anonymous poster hash: 9d92f...b80 Tusen takk for svar. Det hjelper veldig, veldig mye å høre at det går an å slippe unna hyperemesis selv om man har hatt det før. Hvordan fant du ut at det ikke var nødvendig med medisiner? Selv ville jeg nok neppe turt å slutte med kvalmestillende om jeg ikke ble kvalm, for da ville jeg vært så redd for å bli dårlig igjen... Jeg har snakket masse med legen min, og vi har en avtale om at jeg kommer inn med én gang jeg tester positivt. Jeg sliter bare veldig med å kvinne meg opp til dette... Kjenner allerede hvor dårlig samvittighet jeg kommer til å få for barnet jeg har fra før, jobben, mannen osv. Å gå inn i det vel vitende om hva som (sannsynligvis) venter er noe helt annet enn å få det som et sjokk slik jeg gjorde sist. TS Anonymous poster hash: 8dae3...d6c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #4 Skrevet 15. juli 2013 Én ting til, til deg over, hva var annerledes med livssituasjonen din andre og tredje gang? Var det mer ro rundt deg, hadde du en annen jobb, var det annet kjønn på barnet? Takker for svar Anonymous poster hash: 8dae3...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå