Gå til innhold

Er min samboer dopet, eller bare overstadig full?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne blir nok anonym..

Min samboer var ute på byen i går/i natt. Han kom hjem klokken fem, noe som er ganske sent, men taxikøen er ofte lang, så. Han virket ikke kjempefull da, bare veldig godfull. Snakket helt greit og sa han var glad i meg.

Kvart over fem våknet vår 20 mnd. gamle gutt, så jeg gikk inn til han og fikk han til å sove igjen. Sovnet selv i gjestesenga som står ved siden av sprinkelsenga.

Klokken kvart på syv ble vi alle vekket av et helt sinnsykt spetakkel. Masse dunking og styring. Jeg stod opp, og sa til gutten at mamma kom snart. Der fant jeg min samboer i andre etasje på "hunderommet". Han påsto at han skulle på do. Jeg ble jo redd for at han var på tur å tisse rett på gulvet, men fikk etter mye forklaring (DU ER OPPE HOS HUNDEN, SKAL DU PÅ DO MÅ DU GÅ NED). Så fikk jeg han med meg ned. Jeg måtte holde hånden hans og støtte han opp ned trappen. Det er en farlig trapp, og med hans 110 kg så hadde det ikke gått bra dersom han hadde trynet oppå meg.

Fikk han i seng og tvang i han vann. Han slet med å forstå hva jeg sa, og sa ting som at jeg måtte legge meg oppå han (vel, etter mye tyding var det det jeg kom fram til).

Lyset på soverommet var på, men har dimmer så hadde bare dempet belysning. Syntes han oppførte seg så merkelig, kom med en og annen rykning, forstod ikke hva jeg sa, virket til å ha glemt at han nettopp hadde forsøkt å gå på do oppe hos hunden.

Pupillene hans var små. Ikke sånn ekstremt små, men mindre enn til vanlig. Burde de ikke ha vært utvidet hvis det hadde vært kun alkohol?

Jeg prøvde å spørre han om han hadde tatt noe dop, men han så ikke ut til å skjønne hva jeg sa.

Huff, er glad jeg og gutten ikke hadde stått opp da dette skjedde. Da hadde gutten fått se pappaen sin sånn. Nå føler jeg at jeg må se til han regelmessig, for jeg vet jo ikke om han har nådd toppen, hva om rusen enda er stigende? Da er det jo i så fall farlig?

Hadde han nådd dette nivået av rusen da han fortsatt var på byen, så hadde han ikke klart å ta vare på selv, og hadde nok havnet på glattcelle.

Kan det være han har tatt noe annet enn alkohol? Han har aldri gjort det før, annet enn at han har prøvd hasj da han var tenåring. Er snart 28 år nå.

Og jeg som må på jobb klokken tre. Hva om han ikke er blitt såpass edru at det er forsvarlig å passe ungen? Hmmm..Da må jeg vel levere han til besteforeldrene (hans foreldre), men da blir jeg nødt til å forklare hvorfor..

Anonymous poster hash: 8a61a...13d
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen her som kan svare deg på dette. Nå har han kanskje våknet eller du har sendt han av sted til legevakten? Man kan være helt utafor når man bare har drukket alkohol, og det er ikke farlig å legge seg på stigende rus, men mange blir syke i løpet av natten når de gjør det.

Du får følge litt med og mest av alt: Ta en alvorsprat med han om alkoholinntak etc når man har blitt far.....

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen her som kan svare deg på dette. Nå har han kanskje våknet eller du har sendt han av sted til legevakten? Man kan være helt utafor når man bare har drukket alkohol, og det er ikke farlig å legge seg på stigende rus, men mange blir syke i løpet av natten når de gjør det.

Du får følge litt med og mest av alt: Ta en alvorsprat med han om alkoholinntak etc når man har blitt far.....

Ja, for å si det sånn han har allerede forbud mot congac (hvordan det enn skrives). Han klarer ikke å kontrollere drikkingen, tror han kan drikke like mye som han kunne da han var 21 år og drakk nesten hver helg.. Dette er ikke første gangen han drikker for mye..Selv har jeg ikke drukket for mye på flere år..

Anonymous poster hash: 8a793...de2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sover enda, men har vært inne hos han, og anser ikke situasjonen som kritisk på noen måte. Så nå er jeg egentlig bare veldig irritert på han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for et drama bare fordi fyren har vært en tur ute med gutta. Sikkert morsomt å våkne opp fyllesyk med en sur kjerring i huset,

Anonymous poster hash: 87301...d5f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, han er for gammel til å drikke seg sanseløs. Det er sånn man gjør når man er 14 år. Det går ut over meg, og hans sønn at han gjør det.

Hadde dette bare vært eneste gangen, at han gikk på en smell, så hadde det vært noe annet. Men fyren har drukket langt over evne flere ganger nå.

Herregud, for et drama bare fordi fyren har vært en tur ute med gutta. Sikkert morsomt å våkne opp fyllesyk med en sur kjerring i huset,

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt tull med siteringen der.

AnonymBruker
Skrevet

Du skrev jo selv at han bare var "godfull" da han kom hjem! Han gikk vel i søvne da han gikk feil for å gå på do. Skal han virkelig få kjeft for det?

AnonymBruker
Skrevet

Ja da han kom hjem ja. Men rusen var ganske så tydelig stigende, for halvannen time senere så var han sanseløst full. Han gikk ikke i søvne. Han var drita og visste ikke opp eller ned på seg selv.

Du skrev jo selv at han bare var "godfull" da han kom hjem! Han gikk vel i søvne da han gikk feil for å gå på do. Skal han virkelig få kjeft for det?

• Liker 1
Skrevet

Herregud, for et drama bare fordi fyren har vært en tur ute med gutta. Sikkert morsomt å våkne opp fyllesyk med en sur kjerring i huset, Anonymous poster hash: 87301...d5f

Fyrn virker utilregnelig og de har et lite barn i hus. Jeg hadde heller ikke blitt særlig begeistret

• Liker 4
Skrevet

Du bør ihvertfall få han opp snart, så du ser at han er ok før du stikker på jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at menn ikke føler det samme ansvaret når de blir foreldre som mødre gjør? En helg da moren skal på jobb burde han ikke ha mer enn smådrukket litt, om en gang det, med tanke på at han må passe barnet dagen etter. Alkohol kan sitte igjen i blodet i mange mange lange timer etterpå. Det gjør en ikke direkte ruset, bare treg, hodepine, og mye annet som gjør at man ikke fungerer helt som man skal. Når man skal passe på et barn så ønsker man å være litt klar i hodet! MENN!! :kjempesinna:

Anonymous poster hash: 486ea...26f
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om han gikk i søvne?

Jeg har selv gått i søvne, og pratet, vært rundt om i huset etter å ha drukket alkohol.

Vært på do har jeg også vært mens jeg har gått i søvne...

Anonymous poster hash: 02732...11b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om han gikk i søvne?

Jeg har selv gått i søvne, og pratet, vært rundt om i huset etter å ha drukket alkohol.

Vært på do har jeg også vært mens jeg har gått i søvne...

Når man har barn drikker man seg ikke så fra sans og samling at man mister hodet helt slik han gjorde. Hva hvis han hadde gått inn på guttens rom i stedet for å gjøre fra seg? Uansett om fyren har drukket så mye alkohol at han er helt fjern eller om han har ruset seg på sterkere rusmidler så er det uansvarlig når man har barn.

Gjest Blubberella
Skrevet

Det høres ut som at han la seg til å sove i stigende rus, sovnet dypt og gikk i søvne. Oppførselen hans akkurat der og da kan han ikke noe for (man vet jo ikke hva man gjør i søvne) men han burde roe ned drikkinga si nå når han er voksen og har dame og barn. Du får snakke med ham når han våkner og har kommet skikkelig til seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn drikker man seg ikke så fra sans og samling at man mister hodet helt slik han gjorde. Hva hvis han hadde gått inn på guttens rom i stedet for å gjøre fra seg? Uansett om fyren har drukket så mye alkohol at han er helt fjern eller om han har ruset seg på sterkere rusmidler så er det uansvarlig når man har barn.

Ja, selvfølgelig, men det var da ikke det jeg svarte på.

TS spurte om han var dopet eller dritings, jeg svarte at jeg tror han gikk i søvne da jeg kjenner meg igjen. Diskusjonen om alkohol er en helt annen. Du kan sikkert lage en ny tråd om det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå har jeg snakket med han. Han husker ikke hva som skjedde i morges og sier han kun drakk 11 øl, men han lukter sprit så er nok noe mer han ikke husker.

Sa ganske klart i fra at han må få kontroll på drikkingen sin, eller rett og slett la vær.

Vet ikke riktig om han helt skjønner alvoret da, så skal forsikre meg om at han har skjønt tegninga når han står ordentlig opp.

Og til brukeren som mente det var synd i han og at jeg lager drama: jeg har hatt en rolig prat men han og fortalt hvor skapet skal stå. Med andre ord null drama. Det kommer man ingen vei med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun 11 øl? :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun 11 øl? :fnise:

Hehe, ja du sier noe der. Som sagt, han tror fortsatt han tåler like mye som da han var 21. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...