Gå til innhold

Mulighet for vold i barndommen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg lurer på om det kan finnes en type psykiskvold foreldre kan ha brukt på barna sine. Kjenner to som nå er voksne og sliter veldig mye. 1 gutt og 1 jente som nå er i 20 årene. Jenta har prøvd å begå selvmord før,er nå veldig tilbakeholden, mange forskjellige lidelser som preger hverdagen hennes. Gutten var jeg selv i et forhold med, og bodde en stund hjemme hos dem. Han sliter veldig, utsatte meg for psykisk og noe fysisk vold. Han hadde mange problemer i barndommen, slossing,skolen,venner osv. Han fortalte at faren også hadde dyttet han i veggen en gang når han var yngre.

Foreldrene virket veldig rolige, men også naive. Oppstod det krangel mellom meg og gutten var de veldig tilbakeholdene. Merket aldri noe på foreldre utenom at de ikke tok så mye initiativ i livet hans. Stusset også over måten de kommuniserte. Gutten snakket veldig aggressiv til dem, akkurat som om de skulle høre på han, og han var sjefen. Moren var veldig stille,rolig av seg og kunne kanskje se litt redd ut. Når de var barn fikk de alltid det dem ville, kanskje nesten for mye. Alt de ville av mat, dro ofte på ferier og lignende. Grunnet alt de fikk var også begge barna overvektige i barndommen. Jeg stusser litt over at begge sliter så mye på så mange måter den dag idag. Tanken har aldri slått meg før at foreldrene kan være en grunn til at det er sånn.

Lurer på hva noen andre kan tenke om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...