Gå til innhold

Oppussing, mittanbud.no ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bor for meg selv, og er ikke så veldig handy av meg. Tenkte derfor å prøve å legge ut det jeg vil ha gjort på mittanbud.no. Men jeg vet ikke om det er teit å "spørre" om hjelp til det folk flest kanskje anser som enkle ting?

Det jeg tenker å få gjort er:

Nytt gulv i hele leiligheten, laminat. Hva tror dere blir ca pris på dette inkl arbeid? Gulvet koster 79 kr kvm2 og leiligheten er 40 kvm stor. Må også regne med listverk.

Henge opp tv på murvegg inkl feste til tv + vegg = ca pris?

Henge opp speil på flisvegg på baderom, har kjøpt speilet.

Innstallere(heter det det?) skyvedører foran garderoben min. Helst hvite dører med speil i midten, 3,5 meter langt.

Male tak i hele leiligheten

Bytte benkeplate på kjøkken

Jeg er jo student, så har ikke himla god råd, og tenker å ta det over en periode på et år ca.

Om noen har innspill, tips og råd setter jeg veldig stor pris på det :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg bor for meg selv, og er ikke så veldig handy av meg. Tenkte derfor å prøve å legge ut det jeg vil ha gjort på mittanbud.no. Men jeg vet ikke om det er teit å "spørre" om hjelp til det folk flest kanskje anser som enkle ting?

Det jeg tenker å få gjort er:

Nytt gulv i hele leiligheten, laminat. Hva tror dere blir ca pris på dette inkl arbeid? Gulvet koster 79 kr kvm2 og leiligheten er 40 kvm stor. Må også regne med listverk. 6500 kr

Henge opp tv på murvegg inkl feste til tv + vegg = ca pris? 300 kr

Henge opp speil på flisvegg på baderom, har kjøpt speilet. 300 kr

Innstallere(heter det det?) skyvedører foran garderoben min. Helst hvite dører med speil i midten, 3,5 meter langt. 500 kr

Male tak i hele leiligheten 3000 kr

Bytte benkeplate på kjøkken 2500 kr

Jeg er jo student, så har ikke himla god råd, og tenker å ta det over en periode på et år ca.

Om noen har innspill, tips og råd setter jeg veldig stor pris på det :)

Anonymous poster hash: 33dc0...c5b

Skrevet

En del av disse tingene kan nok være lurt å samle i "et prosjekt", slik at du kan få en avtalt pris på det. Feks sette opp skyvedører, henge opp speil og tv - og kanskje bytte benkeplater.

Hvis ikke må du betale kjøring og oppmøte for hver eneste ting, noe som vil fordyre ganske mye. I en større sammenheng så er kanskje ikke prisene som AB skriver helt på viddende, men du får neppe noen til å kjøre dit i ens ærend for å henge opp et tv-feste og dra igjen for 300,-

Det er jo ingenting i veien for å prøve å legge ut på mittanbud og se hva slags svar du får.

Jeg har hørt litt blandede erfaringer - men det trenger jo ikke å bety noe.

Så lenge du finner noen du vil bruke og får lagd en avtale/kontrakt så burde det jo være greit :)

Alternativt kan du finne frem tre-fire tømrer-, og malerfirma og be om uforpliktende pristilbud.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke teit i det hele tatt :) Har netopp fått hjelp til nedvask og maling selv, vi la ut anbud på finn.no.

Avtalen vi gjorde med maleren var at vi skulle gjøre alt forarbeidet: vaske over flatene, dekke til gulvene og maskere alt som måtte beskyttes som lister, lamper osv. Vi hadde også kjøpt inn maling og ruller/koster. Dersom du gjør dette, kan du få det langt billigere enn 3000 :) Angående laminatgulvet er jeg usikker, blir jo ca 3500 bare for gulvet. Firmaet vi brukte var eid og drevet av polakker, og vi gikk ut i fra en timepris, så kommer det jo litt ann på hvor lang tid de bruker på jobben..

Anonymous poster hash: 0a91b...6a7
Skrevet

Tusen takk for svar :) Må tenke litt til, og spare litt til ;)

Skrevet

Anonymous poster hash: 33dc0...c5b

Hei!

Det billigste er nok å spørre venner eller en handy medstudent. Eller inviter noen få til en "dugnad "hjemme hos deg. Og sombetaling inviter de på en middag - blir jo sosialt :) eller legg ut på facebook om det er noen handy hjelpere ....

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...