AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Ble kjent med nabojenta for noen få uker siden. Vi er begge 25. Fikk et kjempegodt førsteinntrykk av henne de første timene. Hun inviterte meg inn og alt og jeg syntes kjemien så ut til å stemme. Jeg viste henne min leilighet noen timer senere og hun spurte om å få låne klær av meg og om jeg hadde noen gamle klær å gi henne. Hva f***?, tenkte jeg. Det er vel ikke sånt folk spør om første gang de besøker noen andres leilighet? Hun ville titte i skapet mitt! Jeg (overrumplet og overhøflig) lot henne gjøre det. Hun fant noen klær hun ville låne og jeg lot henne gjøre det. Men lot henne ikke låne favorittklærne mine........... Så dro vi ned til hennes leilighet igjen. Fant ut at musikksmaken vår var totalt forskjellig. Selv om jeg sa klart og tydlig til henne at jeg ikke liker rap og hip-hop, spilte hun Eminem og 50 Cent. Er det bare meg eller er det uhøflig å ikke spørre den andre hva slags musikk en vil høre på? Jeg hadde aldri bare satt på min musikk uten å spørre henne hva hun ville høre på; spesielt ikke hvis hun sa at hun ikke likte det. Så bestemte hun seg for at hun ville se film. Og det skulle være skrekkfilm. Spurte ikke meg hvilken film jeg var interessert i å se. Hun ville også ha meg til å overnatte, selv om jeg sa at jeg ville sove hjemme hos meg. Hun spurte utallige ganger "pliiiis, kan du ikke sove her i natt?". Ikke nok med det, men dagen etter var hun veldig pågående og ville ha meg der hele natten. Føler at hun mangler sosiale antenner og vil prøve ut grenser. Føler meg helt oppspist av henne! Har ikke kontaktet henne på mange dager og har ikke svart sist gang hun ringte. Hva synes dere jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: babd9...25c
Armitage Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Hva med å kommunisere når det er noe du ikke liker? 8
Lanikai Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Oi, hun høres slitsom ut. Minner om ei venninne jeg hadde en gang i tida. Vi er ikke venner nå lenger, for jeg orker ikke needy og frekke folk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Hva med å kommunisere når det er noe du ikke liker? Hva mener du med det? Sa ifra 3-4 ganger at jeg ville sove hjemme hos meg selv, men hun drev og sa "pliiis" utallige ganger. Synes ikke det er lett å sette grenser for folk som "griper taket i en" og overrumpler en. Alt skjer så raskt og før jeg får reagere, bestemmer hun seg for å låne klærne mine. Anonymous poster hash: babd9...25c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Du bør fortelle henne det du har skrevet her. Ikke alle er så flinke sosialt, og om folk bare kutter kontakten kan det være vanskelig å vite hvorfor. Anonymous poster hash: 09d91...fdc 1
Armitage Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Hva mener du med det? Sa ifra 3-4 ganger at jeg ville sove hjemme hos meg selv, men hun drev og sa "pliiis" utallige ganger. Synes ikke det er lett å sette grenser for folk som "griper taket i en" og overrumpler en. Alt skjer så raskt og før jeg får reagere, bestemmer hun seg for å låne klærne mine. Anonymous poster hash: babd9...25c Hva jeg mener med det? Det jeg mener er at med slike folk så må du si klart i fra når de gjør eller sier ting du føler går over grensene dine. Å hinte eller å ikke svare på telefonen funker sjeldent. Å være konfliktsky er ingen tjent med.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Du bør fortelle henne det du har skrevet her. Ikke alle er så flinke sosialt, og om folk bare kutter kontakten kan det være vanskelig å vite hvorfor. Anonymous poster hash: 09d91...fdc Har ikke villet "bare kutte kontakten". Har følt meg ekstremt utslitt av å være sammen med henne og ser på det mer som en jobb/byrde enn noe trivelig. Synes alt er på hennes premisser............. Føler jeg må "rømme" fra henne for å beskytte helsa mi......... Anonymous poster hash: babd9...25c
Armitage Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Hva jeg mener med det? Det jeg mener er at med slike folk så må du si klart i fra når de gjør eller sier ting du føler går over grensene dine. Å hinte eller å ikke svare på telefonen funker sjeldent. Å være konfliktsky er ingen tjent med. Du lot jo henne låne klær av deg, selv om du ikke hadde lyst hvis jeg tolker deg rett. Si nei da vel. Si at du ikke er komfortabel med slikt når du omtrent ikke kjenner henne.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Synes ikke det er lett å si nei første dagen jeg har truffet henne! Alt skjer så fort og er ikke vant til at folk oppfører seg slik. Anonymous poster hash: babd9...25c
Armitage Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Synes ikke det er lett å si nei første dagen jeg har truffet henne! Alt skjer så fort og er ikke vant til at folk oppfører seg slik. Anonymous poster hash: babd9...25c Da må du øve deg på det. Da sparer du deg for mye tull fra folk som kan finne på å tråkke på deg. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Da må du øve deg på det. Da sparer du deg for mye tull fra folk som kan finne på å tråkke på deg. God idé. Anonymous poster hash: babd9...25c
Elanore Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Ta mer og mer avstand. Takk nei så høfflig du kan, og så kan du heller ta den utdypende biten om det blir konflikt/spørsmål. Ellers er jeg enig med Armitage over her; du er nødt til å øve deg på sånt. Det finnes mye gærne folk der ute, og du må lære deg å sette foten ned. Jeg har forståelse for at det er vanskelig og at det ikke gikk denne gangen, men hvis du bare unnskylder deg og fortsetter med å gå med på ting etter masing, blir det ingen endringer. Dette er noe du må gjøre for deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Ta mer og mer avstand. Takk nei så høfflig du kan, og så kan du heller ta den utdypende biten om det blir konflikt/spørsmål. Ellers er jeg enig med Armitage over her; du er nødt til å øve deg på sånt. Det finnes mye gærne folk der ute, og du må lære deg å sette foten ned. Jeg har forståelse for at det er vanskelig og at det ikke gikk denne gangen, men hvis du bare unnskylder deg og fortsetter med å gå med på ting etter masing, blir det ingen endringer. Dette er noe du må gjøre for deg selv. Enig.......... Men er det normalt at 25-åringer maser seg til viljen sin? Er det urimelig av meg å forvente at 25-åringer skal være i stand til å sette seg inn i den andres situasjon og ikke bare følge sitt eget løp? Vennskap er et samspill og jeg forventer at 25-åringer skal forstå dette. Synes nabojenta oppfører seg som en 13-åring på visse områder. Håper ikke jeg er alene om det. Anonymous poster hash: babd9...25c 1
Elanore Skrevet 14. juli 2013 #14 Skrevet 14. juli 2013 Enig.......... Men er det normalt at 25-åringer maser seg til viljen sin? Er det urimelig av meg å forvente at 25-åringer skal være i stand til å sette seg inn i den andres situasjon og ikke bare følge sitt eget løp? Vennskap er et samspill og jeg forventer at 25-åringer skal forstå dette. Synes nabojenta oppfører seg som en 13-åring på visse områder. Håper ikke jeg er alene om det. Anonymous poster hash: babd9...25c Døh, jeg begynte å forvente mer av folk etter fylte 16 på sånne områder. Oppfører de seg ikke, får du finne noen andre til de eventuelt skulle modne litt. Noen modner aldri, og er det opp til en selv hva man orker av dem. 1
Gjest anonym Skrevet 14. juli 2013 #15 Skrevet 14. juli 2013 Enig.......... Men er det normalt at 25-åringer maser seg til viljen sin? Er det urimelig av meg å forvente at 25-åringer skal være i stand til å sette seg inn i den andres situasjon og ikke bare følge sitt eget løp? Vennskap er et samspill og jeg forventer at 25-åringer skal forstå dette. Synes nabojenta oppfører seg som en 13-åring på visse områder. Håper ikke jeg er alene om det. Anonymous poster hash: babd9...25c Synes du alle 25 åringer er like? Lær deg til at alder aldri definerer et menneske. Sorry , men klarer ikke ta alt du skriver seriøs. Du virker nokså lite moden selv... P.S : reagerte på at du lånte klær til ei du knapt kjenner. Lær deg til å sette egne grenser.
pinar Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 Kanskje hun var redd for noe og ikke ville være alene. Angående det med klær syns jeg det er rart å spørre om, men det med musikk hadde jeg ikke tenkt så mye over.
Hulderen Skrevet 14. juli 2013 #17 Skrevet 14. juli 2013 Det var merkelig å be om å få låne klær så raskt. Har du fått dem igjen? Og å spørre om å få gamle klær er direkte frekt. Jeg skjønner godt at du opplever henne som invaderende. Kanskje like greit å bare gli unna som å ta en konfrontasjon. Har hun så liten sosiali IQ som det virker, kan en konfrontasjon bli veldig ubehagelig. Bedre å bli bekjente enn fiender.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 Hva mener du med det? Sa ifra 3-4 ganger at jeg ville sove hjemme hos meg selv, men hun drev og sa "pliiis" utallige ganger. Synes ikke det er lett å sette grenser for folk som "griper taket i en" og overrumpler en. Alt skjer så raskt og før jeg får reagere, bestemmer hun seg for å låne klærne mine. Anonymous poster hash: babd9...25c Da må du bare gå samtidig som du sier nei til det andre. Mens du ser henne i ansiktet.
Hoppetaujenta Skrevet 14. juli 2013 #19 Skrevet 14. juli 2013 Det blir ikke enklere for deg å sette de grensene hvis du venter lenge. Kjenner du at det er for mye for deg, så er det det. Du må sette de grensene der du vil ha dem. Liker hun det ikke, synd for henne, men bra for deg. Dette er positiv egoisme satt ut i praksis - sett i gang.
Catnip Skrevet 14. juli 2013 #20 Skrevet 14. juli 2013 Føler jeg må "rømme" fra henne for å beskytte helsa mi......... Anonymous poster hash: babd9...25c Men herregud, så dramatisk da. Ikke heng med henne da vel? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå