AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hei:) Jeg har en far fra et midtøstlig land. Jeg har pga av disse genene fått sjenerende mørke og lange hår på armene mine. Disse har plaget meg siden jeg var 12-13 år, og nå er jeg 18. For et år siden begynte jeg å vokse hårene, noe jeg trodde kom til å bli en god løsning ettersom barbering er helt uaktuellt. Det viste seg derimot at hårene mine vokser ut igjen bare etter noen få dager, og da er hårene piggete, akkurat som om jeg skulle barbert dem. Etter noen måneder ga jeg opp voksing, og nå har hårene mine vokst helt ut igjen. Dette gjør at jeg ikke tørr å gå med t-skjorter osv, pga at jeg skjemmes... Jeg lurer nå på om jeg skal begynne å bleke hårene. Er det noen som har et blekemiddel å anbefale? Et som holder hårene lyse lenge og får dem helt lyse? Husk at dette er mørkemørke brune hår. De er ikke veldig tykke og stive når de er helt "utvokst", men de synes veldig godt..Prøvde å finne et bilde på google som viser sånn ca hvordan det ser ut: Så, et blekemiddel som varer, drøyt i bruk og er effektivt?? Oppgi gjerne pris også Setter veldig pris på svar Anonymous poster hash: fa9ac...62d
LilleCa Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg har også mørkt hår, og har funnet redningen i blekemiddel! Denne brukte jeg sist http://www.feelunique.com/p/Jolen-Creme-Bleach-125ml Om du ikke liker å kjøpe på nett, så mener jeg å ha sett Andrea blekemiddel på Vita. Fant den på shopping4net: http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Kroppspleie/Haarfjerning/Andrea-Extra-Strength-Creme-Bleach-Body.htm Håper det hjelper for deg! Endret 14. juli 2013 av LilleCa
halo Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Hei:) Jeg har en far fra et midtøstlig land. Jeg har pga av disse genene fått sjenerende mørke og lange hår på armene mine. Disse har plaget meg siden jeg var 12-13 år, og nå er jeg 18. For et år siden begynte jeg å vokse hårene, noe jeg trodde kom til å bli en god løsning ettersom barbering er helt uaktuellt. Det viste seg derimot at hårene mine vokser ut igjen bare etter noen få dager, og da er hårene piggete, akkurat som om jeg skulle barbert dem. Etter noen måneder ga jeg opp voksing, og nå har hårene mine vokst helt ut igjen. Dette gjør at jeg ikke tørr å gå med t-skjorter osv, pga at jeg skjemmes... Jeg lurer nå på om jeg skal begynne å bleke hårene. Er det noen som har et blekemiddel å anbefale? Et som holder hårene lyse lenge og får dem helt lyse? Husk at dette er mørkemørke brune hår. De er ikke veldig tykke og stive når de er helt "utvokst", men de synes veldig godt..Prøvde å finne et bilde på google som viser sånn ca hvordan det ser ut: sarah-silverman-arm-hair-2.jpg Så, et blekemiddel som varer, drøyt i bruk og er effektivt?? Oppgi gjerne pris også Setter veldig pris på svar Anonymous poster hash: fa9ac...62d Det høres ikke som vedk som vokset deg kunne det ordentlig. Hvis du blir skikkelig vokset, gror ikke hårene ut etter kun få dager! Voksen napper ut håret fra roten, så et helt nytt hår må vokse ut, og det tar lengre tid. Det du sier om at hårene var stive tilsvarende etter barbering tyder på at hårene på armene dine ble revet av, i stedet for ut. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #4 Skrevet 14. juli 2013 Det høres ikke som vedk som vokset deg kunne det ordentlig. Hvis du blir skikkelig vokset, gror ikke hårene ut etter kun få dager! Voksen napper ut håret fra roten, så et helt nytt hår må vokse ut, og det tar lengre tid. Det du sier om at hårene var stive tilsvarende etter barbering tyder på at hårene på armene dine ble revet av, i stedet for ut. Vedkommende var meg..haha. Kjøpte Veet voksstriper og vokset armene hjemme fordi det er billigere. Noen tips til hvordan gjøre det bedre?? TS Anonymous poster hash: fa9ac...62d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har også mørkt hår, og har funnet redningen i blekemiddel! Denne brukte jeg sist http://www.feelunique.com/p/Jolen-Creme-Bleach-125ml Om du ikke liker å kjøpe på nett, så mener jeg å ha sett Andrea blekemiddel på Vita. Fant den på shopping4net: http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Kroppspleie/Haarfjerning/Andrea-Extra-Strength-Creme-Bleach-Body.htm Håper det hjelper for deg! Tror jeg skal prøve å bestille den fra feelunique :D Men gjør den hårene heelt lyse? altså hvite/blonde Anonymous poster hash: fa9ac...62d
LilleCa Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Tror jeg skal prøve å bestille den fra feelunique :D Men gjør den hårene heelt lyse? altså hvite/blonde Anonymous poster hash: fa9ac...62d Mine hår blir helt lyse så lenge jeg har kremen på maks tid.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Er grunnen til at du ikke vil barbere at de blir stikkete når de vokser ut igjen? Jeg har lyse hår på armen, men barberer det vekk flere ganger i uken likevel. Du kan jo prøve epilering eller hårfjerningskrem? Men uansett, håper kremen du kjøper virker da Anonymous poster hash: 0431c...eb2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Er grunnen til at du ikke vil barbere at de blir stikkete når de vokser ut igjen? Jeg har lyse hår på armen, men barberer det vekk flere ganger i uken likevel. Du kan jo prøve epilering eller hårfjerningskrem? Men uansett, håper kremen du kjøper virker da Anonymous poster hash: 0431c...eb2 Ja, også er jeg redd for å få nupper og mer hårvekst... Anonymous poster hash: fa9ac...62d
halo Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Vedkommende var meg..haha. Kjøpte Veet voksstriper og vokset armene hjemme fordi det er billigere. Noen tips til hvordan gjøre det bedre?? TS Anonymous poster hash: fa9ac...62d Hvis jeg var deg ville jeg da anbefalt å oppsøke en salong å få det gjort skikkelig. Koster ca 3-400,- 1
jente1983 Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Jeg har Epilert armene nå i ca 5 år, og det kommer bare mindre og mindre. Tenker at hårsekkene begynner å bli ødelagte😊
LilleCa Skrevet 15. juli 2013 #11 Skrevet 15. juli 2013 Jeg ville ikke barbert/vokset/epilert om du har mørke hår på armene.
Gjest Funky Punk Skrevet 15. juli 2013 #13 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Du hat nesten like mye hår på armene som meg. Jeg har også veldig mørke hår. Jeg går over med barbermaskinen ca en gang hver tredje dag. Tar meg minimalt med tid og jeg slipper å dekke til armene (begynte å skjule etter masse stygge kommentarer) Blir selvfølgelig litt stikkete etter en stund, men det er jo bare for at håret som vokser ut ikke er slitt. Jeg merker det om jeg drar hånden over armen, men det syns ikke så godt...om man ikke studerer armen på nært hold da Endret 15. juli 2013 av Funky Punk
jente_1994 Skrevet 15. juli 2013 #14 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Mine hår blir helt lyse så lenge jeg har kremen på maks tid. Hvor ofte må du bleke armene? Altså hvor lenge varer blekingen? Endret 15. juli 2013 av jente_1994
USAgirl Skrevet 15. juli 2013 #15 Skrevet 15. juli 2013 Hva med hårfjerningskrem? Jeg bruker en fra Veet for å fjerne mine mørke hår på armene.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #16 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har ikke så mye hår på armene eller så svarte, men jeg barberer dem nå når jeg dusjer. Tar jo max 10 sekunder på hver arm, så skjønner ikke hvorfor det er uaktuelt. Men laserbehandling skulle nok gjort susen? Anonymous poster hash: 3c9bd...074
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #17 Skrevet 16. juli 2013 Det at man kan få mer eller mørkere hårvekst av barbering/epilering/voksing er en gammel myte som ikke er sann og virkelig burde vært avlivet for lengst. Grunnen til at det kan virke stivere og mørkere når det vokser ut er fordi håret blir kuttet av på sitt tykkeste, men etterhvert blir dette slipt ned og så blir det helt vanlig igjen. Som sagt ts, du får ikke mer hår av å barbere deg. Jeg drog høvelen over armene i dusjen en gang på videregående og har aldri angret. Angrer faktisk på at jeg ikke gjorde det før. Har høvelen i dusjen og så går jeg over en gang i blant. Trenger ikke å begynne med skum og sånt Anonymous poster hash: 3a9d2...432 1
halo Skrevet 16. juli 2013 #18 Skrevet 16. juli 2013 Det at man kan få mer eller mørkere hårvekst av barbering/epilering/voksing er en gammel myte som ikke er sann og virkelig burde vært avlivet for lengst. Grunnen til at det kan virke stivere og mørkere når det vokser ut er fordi håret blir kuttet av på sitt tykkeste, men etterhvert blir dette slipt ned og så blir det helt vanlig igjen. Som sagt ts, du får ikke mer hår av å barbere deg. Jeg drog høvelen over armene i dusjen en gang på videregående og har aldri angret. Angrer faktisk på at jeg ikke gjorde det før. Har høvelen i dusjen og så går jeg over en gang i blant. Trenger ikke å begynne med skum og såntAnonymous poster hash: 3a9d2...432 Barbering er greit så lenge du barberer hele tiden, dvs ikke lar håret gro ut igjen. Lar du håret gro ut, vil det "virke" tykkere og stivere. Det har selvsagt ingen ting med veksten å gjøre, men nettopp det faktum som du nevner at det avkuttede håret fortsetter å vokse ut.
Gjest Funky Punk Skrevet 16. juli 2013 #19 Skrevet 16. juli 2013 Men det vil slites og blekes av solen rimelig kjapt igjen slik at det vil bli som før.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #20 Skrevet 16. juli 2013 Jeg ville ikke barbert/vokset/epilert om du har mørke hår på armene. Hvorfor ikke? Jeg gjør det og har aldri hatt problemer. De har aldri blitt som legghårene og det har bare blitt mindre og mindre hår der. Tror jeg barberer de en gang pr mnd nå, det vokser kjempesent. Anonymous poster hash: 7f93a...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå