Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hei! vi er to foreldre som har et barn som er 4 år, det har seg sånn at jeg ved en feiltagelse har foreldreansvaret alene, dette skal vi endre på. MEN saken er det at faren har skifftet etternavn til et "humoristisk etternavn" som ikke har noe med slekten hans og gjøre. og NÅ mener han at ungen skal hete det samme, itilegg til mitt etternavn, vi skal uansett om vi er uenige i dette ha fellesforeldrerett. men hvordan er reglende, om dette ender opp i en krangel!?? kan han gå til sak mot meg for og la barnet få det samme navnet som han? hva er mest sansynelig i denne sitvasjonen?!! GRUSOMT!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Begge foreldrene må undertegne på navnendring, så han får ikke endret navnet på egenhånd. Ellers lurer jeg på hvor voksen han er som har tatt et "humoristisk etternavn" å i tillegg forventer at ungen skal ha det samme. Jeg tror faktisk dere kan få avslag på navneendringssøknaden hvis dette "humoristiske etternavnet" er/ kan være belastende for barnet. Anonymous poster hash: bde59...92c 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 jeg hadde aldri signert de papirene. ikke faen om ungen min skulle hatt noe humoristisk navn. begge foreldrene må signere på navn endrings papiret. og takk gud for det Anonymous poster hash: 122b9...14a 1
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Begge foreldrene må undertegne på navnendring, så han får ikke endret navnet på egenhånd. Ellers lurer jeg på hvor voksen han er som har tatt et "humoristisk etternavn" å i tillegg forventer at ungen skal ha det samme. Jeg tror faktisk dere kan få avslag på navneendringssøknaden hvis dette "humoristiske etternavnet" er/ kan være belastende for barnet. Anonymous poster hash: bde59...92c off, som om jeg skulle svart selv.. er så lei meg, lo litt av det, men dette er ikke morsomt.. det, er jo en som heter takk skal du ha hversegod.. så det er noe i den samme duren.. setter gjerne pris på og vite hva fler mener om dette.. jeg mener dette er og svekke barns identitet. greit og bytte navn til noe besteforeldrende het eller noe, men dette her er det ingen som vanligvis har som et navn!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 jeg hadde aldri signert de papirene. ikke faen om ungen min skulle hatt noe humoristisk navn. begge foreldrene må signere på navn endrings papiret. og takk gud for det Anonymous poster hash: 122b9...14a enig med deg, og det er vel kun samboern min som er uenig her og, og mora hans da.. MEN da vet ho ikke at han mener ungen skal hete det samme også da! da barnet ble født var det faktisk bare jeg som signerte på etternavnene, som er mitt etternavn, med binnestrek så min samboers gamle etternavn blir det jo nå da.. kan godt ta vekk det sisste navnet, men vil det egentlig ikke, men da blir det bare mitt, til ungen selv kan bestemme. samboern mener han iverstefal kan gå til sak mot meg om jeg ikke godtar, men han er bare litt kvass akkurat her og nå, regner med han skjerper seg, er bare en diskusjon akkurat nå
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Han må jo bare gå til sak mot deg. Her er det snakk om hva som er til ungens beste, å det er ihvertfall ikke et belastende etternavn. Tror ikke du har noe å frykte der Sånn bare av rein nysjerrighet, hva hvis dere en gang gifter dere, ser for meg at det også da vil bli noen heftige diskusjoner om navnet Anonymous poster hash: bde59...92c
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Anonymous poster hash: bde59...92c Hei! nei. heldigvis er vi begge enige om at vi ikke elsker hverandre noe mer, om vi har en ring på fingeren, så vi har ingen planer om og gifte oss. desutten har jeg et spesielt etternavn, som det kun er min familie som heter, og som fra helt gamelt av tilhørte di "rike". så kommer aldri til og fjærne det. for noen år siden så la jeg til et ekstra etternavn, og det var mamma sitt pikenavn. Og det var kun fordi mamma fjernet etternavnet til sin x-mann (min far) og tokk tilbake pikenavnet. Da følte jeg det var mest riktig for meg og ha begge navnene, selv om di faktisk ikke passer helt sammen. Jeg Har sakt til samboern at jeg kan gå med på og fjerne hans del av etternavnet, til barnet eller hvis han heller vil bytte til noe annet (innen for slekten hans) er det greit.jeg liker ikke det heller, men kan strekke meg til det. men det var det ikke sa han.. han vil fjerne alle minner han har til sin egen far, og da kan ikke ungen sitte igjenn med det navnet mener han. han mener da at ungen har KRAV på og følge hans etternavn, og at han kan bytte selv, når han blir større og ikke er fornøyd ! han mener også at det ikke er riktig at et barn har kun etternavnet til mora, som jeg insisterte på, om han skulle ha det "humoristiske etternavnet". men det er da mange barn som kun har etternavnet til bare mora, eller bare faren sa jeg. Nei det var det ikke sa han, ikke om foreldrene er sammen... isåfall er det kun faren sa han! Jeg mener at et navn er identitet som skal følge barnet når vi ikke lenger finnes, og etter min mening skal det ikke være låv og ta et etternavn som ikke har vert i slekten før, om det ikke er fordi man gifter seg. men det er meg. litt spesiell jeg da?
super-s Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva dette navnet er! (Men forstår jo at du ikke kan skrive det her) Jeg hadde ikke godkjent at mit barn skal ha et tullenavn. Det får h*n velge selv når h*n er gammel nok til det. Du får si til ham at han bare får gå til sak mot deg. Jeg tror du har retten på din side (hvis det faktisk er et tullenavn da). 1
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 Jeg kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva dette navnet er! (Men forstår jo at du ikke kan skrive det her) Jeg hadde ikke godkjent at mit barn skal ha et tullenavn. Det får h*n velge selv når h*n er gammel nok til det. Du får si til ham at han bare får gå til sak mot deg. Jeg tror du har retten på din side (hvis det faktisk er et tullenavn da). Nei jeg vil ikke skrive det her, men for og si det sånn så er det noe i samme duren som han som heter: Espen Toresen "versegod" viss han virkelig ikke gir seg på dette, er det så ille at da vil jeg heller gå fra han, for det er fordumt og kjøre sak mot en du bor sammen med pga dette! men regner faktisk med han gir seg på dette da MEN så trodde jeg aldri han ville bytte til det navnet heller, han har jo sakt han skal gjøre det, men jeg trodde det bare var prat, som med mange andre ting, så jeg ble litt overasket kan du si..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Takkskalduha? Anonymous poster hash: bde59...92c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Barehyggelig Anonymous poster hash: bde59...92c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Gledenerpåminside Anonymous poster hash: bde59...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå