AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hei. Håpet på om noen kunne hjelpe meg med inspirasjon. Jeg vil gjerne kle meg annerledes, mer voksent (men samtidig ikke for gammeldags, heller litt ungdommelig). Det skal gjerne være sofistikert, sexy og ambisiøs. Post gjerne inspirasjonsbilder! Anonymous poster hash: 2abd4...2e5
Pene sko... Skrevet 16. juli 2013 #2 Skrevet 16. juli 2013 Drakt synes jeg både er sofistikert og sexy. 2
Wonders Skrevet 16. juli 2013 #3 Skrevet 16. juli 2013 I Norge er det veldig få som virkelig fører stil. man har en slapp holdning til klær på jobb til og med. Så det er lett å skille seg ut om man liker noe annet enn ryggsekker og allværsjakker. Jeg er og bor i byen og kler meg ikke som jeg skal på hyttetur... her er stilen min på pinterest, kos deg masse masse masse Her er det noen tusen å velge i http://pinterest.com/lakrisheks/my-style-and-fashion/ 5
Gjest Tirkes Skrevet 16. juli 2013 #4 Skrevet 16. juli 2013 Jeg har veldig sansen for Ashley Davenport, liker fargene og stilen brukt av den karakteren. Søk henne gjerne opp på Google Images, her er noen eksempler: 3
Gjest Tirkes Skrevet 16. juli 2013 #5 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Ah, her er bildet som jeg kikket etter tidligere i dag. Etter å ha sett denne karakteren bruke gult, og mye gult, så begynte jeg å våge meg på det samme. Var innom asos og handlet meg gul veske og gule sko og brukte til grå kjole første gang. Komplimentene haglet, og da løsnet det litt for meg og jeg turte bruke litt mer enn bare sort/grått/hvitt/brunt i jobbsammenheng når vi må/skal kle oss litt opp. Er du ikke helt sikker på fargen, så kjøp billig og lite, og putt inn i antrekk du liker til å starte med, spesielt farger. Begynne med tilbehør eller en topp under en blazer i en farge er ett tips. Til hverdag på jobb bruker jeg faktisk mye basic singlets og tshirts fra Cubus (tyo 49kr stk) under sort blazer og til sorte bukser. En billig måte å variere med litt klare farger. Dersom du kommer over en karakter fra en serie eller film du liker stilen til, så søk opp flere bilder. Stylister (spesielt i "jenteserier") er ofte veldig flinke! Ashley Davenport er definitivt min "job inspiration" innen mote. Endret 16. juli 2013 av Tirkes 1
Gjest Lille-pus Skrevet 16. juli 2013 #6 Skrevet 16. juli 2013 Du sier ikke noe om din egen alder. TS. Men helt generelt; Drakter, blyantskjørt kombinert med bluse og blazer eller en snerten cardigan (figurformet) og sko eller støvletter med hæl. Utenpå en kåpe når det er kjølig og en trench når du trenger noe lett utenpå. Og vil du dra det litt lenger så er skinnhansker som matcher skjerf eller sjal en innertier. Det jeg lister her er en grei beskrivelse av mitt eget jobbantrekk og 'stikke ut en tur' antrekk. På fjellet er det fjellantrekk, men ikke i byen Og jeg er mye eldre enn deg så du velger helt fritt om du vil høre på meg 1
Gjest Nanne70 Skrevet 17. juli 2013 #7 Skrevet 17. juli 2013 Hvis jeg hadde bodd i en by lenger sør i landet og hatt en litt annen jobb enn det jeg har, hadde jeg definitivt kledd meg slik
Wonders Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Hvis jeg hadde bodd i en by lenger sør i landet og hatt en litt annen jobb enn det jeg har, hadde jeg definitivt kledd meg slik gå foran som et godt eksempel der du er da Alle liker å se på noe som er vakkert. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #9 Skrevet 17. juli 2013 Tusen takk for masse tips! Anonymous poster hash: 2abd4...2e5 1
Gjest Nanne70 Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 gå foran som et godt eksempel der du er da Alle liker å se på noe som er vakkert. Jo helt sikkert, men det blir litt upraktisk å kle seg sånn i forhold til det jeg jobber med Men fint er det!
Wonders Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Jo helt sikkert, men det blir litt upraktisk å kle seg sånn i forhold til det jeg jobber med Men fint er det! Glad jeg har private klær på jobb. Jobbet to år på sykehus i hvit slafsete uniform,, huff !
Gjest Nanne70 Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Glad jeg har private klær på jobb. Jobbet to år på sykehus i hvit slafsete uniform,, huff ! Jeg kan kle meg som jeg vil på jobb (er servicetorgleder i offentlig sektor) men fordi servicetorget også er ansvarlig for postbehandling så kan det bli tunge løft innimellom. I tillegg må jeg bistå ved møblering ved f.eks. konferanser, møter og liknende, samt har endel andre arbeidsoppgaver der høye hæler og pencilskjørt ikke er så praktisk
Wonders Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 (endret) Jeg kan kle meg som jeg vil på jobb (er servicetorgleder i offentlig sektor) men fordi servicetorget også er ansvarlig for postbehandling så kan det bli tunge løft innimellom. I tillegg må jeg bistå ved møblering ved f.eks. konferanser, møter og liknende, samt har endel andre arbeidsoppgaver der høye hæler og pencilskjørt ikke er så praktisk Null stress. Vi har ganske lik jobb. jeg kjører ikke heler som er høye, ikke skjørt heller. De bare svinger seg runde på meg. Kjoler bruker jeg mye. De går til kneet. Aldri lårkort på jobb. Når jeg setter meg da så vips kan man nesten se helt hjem... Med hvite olabukser; Dette er en knelang kjole fra Coast. Finnes i mange farger. Samme jakke fra H&M. til dette bruker jeg slike sko; Ellers er jeg veldig glad i Peter kaiser, hvor denne helen kan brukes mye. De fleste skoene derfra føres i tre høyder. Dette er den laveste og mine føtters aller beste venn. Endret 18. juli 2013 av Wonders 1
Wonders Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 samme jente, samme dag, forskjellig hår og sminke... 1
Ambivalent Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 samme jente, samme dag, forskjellig hår og sminke... Utrolig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå