AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har en helt elendig laptop og nå har jeg failet skikkelig! Skulle bytte passord på dataen min til noe så enkelt som bokstaven æ, for at det skulle gå raskere å komme seg inn på dataen. Dette fordi jeg mister Internett hele tiden og for å få bukt på det problemet må jeg ofte skru av og på dataen for å få bukt med problemet. Noe som gjerne skjer midt i en spennende film.. Jeg skiftet passord samtidig som jeg satt i telefonen og alt gikk helt fint til jeg måtte skru av dataen pga at jeg mistet internettet. For når jeg skulle logge meg på dataen så funket hverken det nye eller det gamle passordet. Har prøvd nærliggende bokstaver, både med og uten capslock, men jeg kommer altså ikke inn på dataen. Har heller ingen gjestekonto på dataen. Når jeg trykker på reset password kommer det opp at jeg trenger en USB Flash drive eller en floppy disk, men jeg er på ferie og har ingen av delene.. Og kjæresten min som har peiling på det her er flere hundre mil unna.. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: 02e81...084
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Norske tegn er dumme å ha i et passord. Mest sannsynligvis så har du amerikansk layout på tastaturet før du får logget inn. Det vil si, der hvor du har Æ til vanlig har du plutselig " i stedet. Anonymous poster hash: 31ef5...619 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Reformater PCen. Barbere seg eller skjære bort 90% av kroppen? Anonymous poster hash: ac080...6a6
petterm Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Hvis du er sikker på at passordet er kun en bokstav så kan du prøve følgende: Prøv først systematisk tallene 0-9 og bokstavene a-z og A-Z og mellomrom tasten. Deretter må du finne talltastaturet ditt. Du ser tallene 0-10 på høyre siden av tastaturet, sammen med noen av bokstavene. Tallene på talltastaturet har gjerne en annen farge som viser hvilken spesial tast du må holde nede for å aktivere talltastaturet. Hvis tallene på talltastaturet feks er blå finner du gjerne en tast til venstre på nederste rad som er blå der det feks kan stå fn eller noe annet. Når du har funnet talltastaturet gjør du følgende: trykk og hold Alt tasten. Mens Alt tasten er inne trykker du spesial tasten for talltastaturet og holder den inne. Deretter trykker du tallene 33 - så slipper du spesial tasten - og så slipper du Alt tasten. Du har nå prøvd '!' Som passord. Deretter gjentar du prosessen med tallene 34, 35 osv til og med 47, deretter prøver du med tallene 58-64, 91-96 og 123-126. Det er litt jobb, men du skal nå ha dekka de tegnene som er lov å bruke i Windows passord. Bokstaven æ er så vidt jeg forstår ikke lov å bruke i et Windows passord. Lykke til! Lovlige tegn i windows passord er tall og det engelske alfabetet pluss tegnene: ( ) ` ~ ! @ # $ % ^ & * - + = | \ { } [ ] : ; " ' < > , . ? / €, Γ, , and λ
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Barbere seg eller skjære bort 90% av kroppen? Anonymous poster hash: ac080...6a6 Det heter "Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet" Anonymous poster hash: 9b894...57b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Det heter "Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet"Anonymous poster hash: 9b894...57b Å reinstallere hele systemet er langt mer omfattende enn å skjære av seg hodet, så derfor nøyde jeg meg ikke med hodet.TS: Fikk du det til? Anonymous poster hash: ac080...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå