Gjest vichy Skrevet 16. april 2004 #1 Skrevet 16. april 2004 Hei! Jeg skal ha et homeparty og lurer på å lage snitter. Er det noen som har tips til hvilket pålegg man kan bruke? Håper på svar!
Gjest Lea Skrevet 16. april 2004 #3 Skrevet 16. april 2004 Leverpostei i tykke skiver, gjerne med litt strimlet bacon oppå. Kokt skinke med garityr (tomat/agurk e.l.) Eggerøre med tynne skiver laks på. Gulost med paprika. Brie i tykke skiver med drue på. Potetsalat med roastbeef. Jeg synes ofte at det blir for mye av disse høye smørbrødene med dill og dall på. Setter pris på noen enkle med ost eller skinke også.
Rufus Skrevet 16. april 2004 #5 Skrevet 16. april 2004 I tillegg til det som er nevnt synes jeg dette er godt: Fiskepudding (fra en delikatesseforretning??) og reker Kokt egg og reker (og evt litt majones...) Karbonader og løk Eggerøre og spekeskinke Ost og spekeskinke (gjerne gauda el) Skinkestek og surkål Pyntet med agurk og tomat (litt sitron til fisk kansje...) ...tja...det var vel stort sett det jeg foretrekker... Mamman min lager gjerne også med fiskepinner eller fiskekaker til kveldsmat ol med sine venninner til syklubben - det forsvinner vistnok først...
silja Skrevet 17. april 2004 #6 Skrevet 17. april 2004 dette er et "must" for meg; - reker med salat, majones (obs ikke for mye), avokado, lime - karbonader med salat, løk - kalkun (skivet) med salat (ev waldorfsalat) og pynt og ellers laks, egg, eggrøre, skinke... Og til sist et lite tips - husk å ikke smøre tykt lag med smør, men så lite som mulig. Mange liker ikke smør engang og bare det kan ødelegge hele smørbrødet! Men et lite lag under masse pålegg vil ikke merkes på samme måte som et tykt lag. dessverre er det altfor mange som smører tykt på :fy:
Gjest Tristessa Skrevet 17. april 2004 #7 Skrevet 17. april 2004 Karbonade med løk på grovt brød er alltid en sikker gjest i min mage i snittesammenhenger, så ja! Ikke glem karbisen!
Gjest vichy Skrevet 17. april 2004 #8 Skrevet 17. april 2004 Her var det mange gode tips, tusen takk jenter! Hvor mange snitter bør jeg beregne per person?
Vichy Skrevet 17. april 2004 #9 Skrevet 17. april 2004 Nå har jeg registrert meg. :-) Jeg lurer også på hva slags type brød jeg bør bruke? Spiralloff f.eks?
Veslejenta Skrevet 17. april 2004 #10 Skrevet 17. april 2004 Det er vel litt avhengig av hvor mye du har på snittene. Men ca 3?
Diaz Skrevet 17. april 2004 #11 Skrevet 17. april 2004 Toast loff er glimrende å bruke, skjæres i trekanter, husk salatblad under pålegget, det pynter. Videre er det godet med en muggost type m/ pæreskive på toppen. Appelsinost m/ tørket frukt på ( fåes kjøpt i løsvekt) Rosatbiff med remulade, rå løk og sylteagurk Svinestek skiver m/ svisker og sennep Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #12 Skrevet 18. april 2004 Du beregner 4 snitter pr.person. Formloff er det vanligste vi bruker. Om du går til slakter så si at du skal ha pålegget skjært tynt. Lettere å forme. Til snitter "sparer" man slik på pålegget, men ikke på pynten. tips er å bruke andre fargerike salattyper enn den vanlige bladsalaten. du kan bruke asparges, kivi,mandariner,stjernefrukt til pynt. Bare fantasien som skal til.
Vichy Skrevet 18. april 2004 #13 Skrevet 18. april 2004 Er det noen som vet om det finnes linker til bilder av snitter? Sliter litt med kreativiteten!
:-) anna Skrevet 19. april 2004 #14 Skrevet 19. april 2004 jeg synes det er godt med noe salat på noen av snittene. Skalldyrsalat, kyllingsalat eller noe, Helst hjemmelaget såklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå