Gå til innhold

Hvor sunt er egentlig Nutrilett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig oppdaget Nutrilett, spiser det innimellom som et mellommåltid om jeg ikke har tid til noe mer fancy og er for sulten for et eple... og det funker knall.

Men så lurte jeg på hvor sunt det egentlig er? Står jo masse på baksiden, men det er gresk for meg, foruten at det har mye proteiner og greier, noe som sikkert er bra.

Altså: Jeg spiser skikkelig ellers og bruker det bare som en enkel løsning, ikke noe for å aktivt gå ned i vekt eller overdrevent forbruk.

:)

Anonymous poster hash: 59657...fa2
Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Ikke særlig sunt. Det er fullt av sukker.

Skrevet

Ikke særlig sunt. Det er fullt av sukker.

Riktig. Jeg ville mye heller ha valgt noe å spise uten alt sukkeret. :)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usunt på grunn av veldig høye mengder sukker.

Anonymous poster hash: 329a4...650
Skrevet

Jeg er generelt skeptisk når det er så mange ingredienser...ikke bra

Fruktos-glukossirap, mjölkchoklad (20%) (socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, emulgeringsmedel (sojalecitin), aromer), mjölkprotein, sojaprotein, invertsockersirap, hydroliserat vetegluten, rismjöl, choklad extruderade cerealier (majsmjöl, vetemjöl, lågfettkakao, socker, vetemalt, salt, aromer), solrosolja/solsikkeolje, glukos, mineraler (dikaliumfosfat, trikalciumfosfat, trinatriumcitrat, magnesiumoxid, järndifosfat, zinkoxid, kopparsulfat, mangansulfat, kaliumjodid, natriumselenit), lågfett kakaopulver, aromer, emulgeringsmedel (sojalecitin), salt, surhetsreglerande medel (citronsyra), vitaminer (askorbinsyra, nikotinamid, tokoferylacetat, kalciumpantotenat, riboflavin, pyridoxinhydroklorid, tiaminhydroklorid, retinylacetat, folsyra, biotin, kolekalciferol, cyanokobalamin), byggmaltextrakt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du spiser det innimellom,tenker jeg at sukker for være sukker.Skal man være helt hysterisk på det er jo nesten ingen ting man kan spise,og det metter jo mer enn et eple.Så jeg synes du kan nyte den med god samvittighet :)

Anonymous poster hash: 40c70...c4c
  • Liker 1
Skrevet

Må innrømme at jeg gjerne tyr til en sånn når jeg har dårlig tid. Men jeg spiser generelt lite sukker. Atkins sine barer har mindre sukker. Hvor sunne de er, skal jeg ikke uttale meg om. Har noen favoritter der også.

AnonymBruker
Skrevet

atkins sine barer har vel ikke noe tilsatt sukker i det hele tatt?

Anonymous poster hash: f8cfe...184
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg kjøper noen atkinsbarer innimellom for å dempe suget etter noe søtt. Går på lavkarbo og den ene baren er det 1, 8 karbo i og den andre er det vel 2 eller 3 karbo i, så de inneholder ikke akkurat mengder med sukker.

Men om de er sunne aner jeg ikke. Godt er det iallefall :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de har utrolig mange kalorier for å være så liten. Kan jo spise noe som har mye færre kalorier som metter skikkelig.

Anonymous poster hash: 91a22...354
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg synes de har utrolig mange kalorier for å være så liten. Kan jo spise noe som har mye færre kalorier som metter skikkelig.

En sånn bar kan holde meg mett nesten hele dagen. Genialt å ha med seg på tur og man ikke vet når man får spist skikkelig mat

Skrevet

Signerer at den holder mett lenge. Har pleid å spise en bar til kveldsmat. Den har også færre kalorier enn mine to knekkebrød med pålegg.

AnonymBruker
Skrevet

Oi.. jeg synes den bare holder som mellommåltid jeg. Blir absolutt ikke mett av den. Den er alt for liten til det. I volum altså.

• Liker 1
Gjest Audiot
Skrevet

Oi.. jeg synes den bare holder som mellommåltid jeg. Blir absolutt ikke mett av den. Den er alt for liten til det. I volum altså.

Hender jeg tar en sånn bar til frokost før jobb kl. 0700. Ved 10-10.30 tia er jeg sulten igjen..

AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg tar en sånn bar til frokost før jobb kl. 0700. Ved 10-10.30 tia er jeg sulten igjen..

Samme her. Jeg har pleid å ha et lager i kontorskuffen, som jeg har spist hvis jeg ikke klarer å vente på lunsj. men er fullt ut sulten til lunsj 11.30.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det an å ikke skjønne hvordan man leser innholdsfortegnelsen på en Nutrilett? Det er kun å se prosentandelen sukker per 100 gram. Alt som inneholder 2% sukker smaker søtt. Nutrilett spiser jeg aldri fordi det er så usunt.

Anonymous poster hash: ab2f6...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...