Gå til innhold

Hva er hobbyen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne skaffe meg en ny hobby, men ingenting dukker opp i tankene. Så jeg begynte å tenke på hvor mange forskjellige hobbyer som fins. Fra ekstremsport til strikking.

Hva er hobbyen(e) dine, og hvordan er akkurat det?

Videoannonse
Annonse
Gjest ZZZZZ
Skrevet

Min hobby nr. 1 er å glo på folk. Beste jeg vet. Men nå var det kanskje ikke den type hobby du mente.

Skrevet

lommetennis

Skrevet

Foto :jepp:

Skrevet (endret)

Friluftsliv! Anbefales:)

Endret av miaw
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Har hobbyer innen det kreative, som skriving, tegning, maling og fotografering.

Skriving er befriende, som en virklighetsflukt eller bare for å tømme hodet for tanker.
Tegne og male er litt det samme, om man har vanskelig for å sette ord på følelser er det lett å få det ut med bruk av blyant/pensel og farger.
Fotografering er spennende, man foreviger små øyeblikk og oppdager detaljer man ellers bare hadde gått forbi :)

• Liker 1
Skrevet

Håndarbeid, men liker best å sy klær av gamle klær eller annet stoff. Liker det veldig godt fordi du får klærne akkurat slik du vil ha dem, og det er billig.

Skrevet (endret)

Jeg liker å klippe og lime, lager bursdagskort og slikt av det. Det er veldig beroligende, og mye mer personlig (og billigere) enn de kortene man kjøper. Og jeg har tenkt å begynne med decoupage: http://no.wikipedia.org/wiki/Decoupage. Da kan jeg jo gi diverse ting i hjemmet et nytt utseende. :) Ellers liker jeg av og til å skrive, løse kryssord, trene, lage mat, bake....og å se tv-serier, men det er vel ikke en hobby. :P Tidligere har jeg drevet med amatørteater. Det var veldig gøy, men også stressende og litt tidkrevende.

Endret av sol87
Skrevet

Dans! Går på ballett, moderne og jazz. Er utrolig deilig å bevege kroppen sin til musikk, man blir godt trent, får fin kropp og bra fleksibilitet! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har opptil flere :laugh:

*Foto
*Kortlaging - spesielt julekort
*Lage andre juleting, pynte glass o.l
*Friluftsliv, fisking
*Ridning, og dyr generelt
*Tegning
*Kryssord
*Baking
*Fotball

Innimellom skriver jeg også dikt og sangtekster.

Blir alltid ekstra kreativ med musikk på ørene :P Hodet blir mere stimulert da, og alt går så mye bedre og enklere! Er f.eks avhengig av musikk under husarbeid og tegning :fnise:

Anonymous poster hash: 13367...117
Skrevet

Hobby nr 1 er vel hekling og strikking. Hvis lesing teller som hobby, er det en sterk nummer to. Som nummer tre blir det baking og matlaging. tillegg skriver jeg mye i perioder, og prøver å forbedre fotograferingskunnskapene mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foto

Postcrossing

Fjellturer

Anonymous poster hash: 0d49a...b91
Skrevet

Hva er hobby? Jeg elsker å gå på tur, men jeg har aldri tenkt på det som "hobby". Jeg har alltid tenkt på hobby som å samle på noe fysisk, mynter, frimerker etc. eller skape noe, modellbygging, strikking, brodering etc, så da lurer jeg på: Kan alt man gjør på fritiden klassifiseres som hobby? TV-titting, teksting, rengjøring, gå på kafe, gå på Rema 1000 osv.

Skrevet

Hekling. Lært meg det selv ved hjelp av youtube.

Skrevet

Har flere hobbyer:)

Den største er å skrive. Har skrevet fiction på eget initativ siden jeg var 8, og det bare forsatte etter det:P Nå har jeg skreved flere romaner og masse noveller, men dessverre ikke publisert. Enda;) Ikke at jeg har turt å prøve heller da.

Ellers tegner jeg mye, både digitalt med penn og på gammeldags vis. Maler pittelitt også fra tid til annen, både akvarell, oljemaling og glassmaling.

Redigerer også bilder og video.

Ellers prøver jeg meg på litt av hvert av kreative greier; har malt bokser og flasker med rot i intern humor, filt, laget en del smykker, armbåndo og øredobbler, har tilogmed prøvd å sy(med imponerende resultat med tanke på at jeg aldri har tatt i en symaskin!).

Ellers går det mye tid med på data og spill:P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saksofon:)

Anonymous poster hash: 1825c...69e
Skrevet

* Scrapbooking

* Tegning

* Skrive dikt

* Blogge

* Karate

* Decoupage

* Fotografering

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Strikking og hekling driver jeg med. Tidligere så jeg på det å strikke som en skikkelig "gammel-dame" aktivitet, men det finnes jo utrolig mye kult man kan lage! Og internett utvider mulighetene, alt fra å lære noe fra scratch, til å finne inspirasjon, til å lære mer avanserte teknikker... Alt finnes på nett!

En hobby jeg skal begynne med: Geocaching!

Det er en slags global "skattejakt", hvor folk over hele jorda gjemmer bokser/flasker o.l. ( en "cache") ute et sted, og markerer koordinater med en GPS. Så registrerer man det på nett. Så kan andre plotte inn koordinatene på sin GPS, og dra på skattejakt! En cache kan være bitteliten eller ganske stor, veldig godt gjemt eller godt synlig. Cacher finnes også i byer, ikke bare i naturen! Den skal inneholde en loggbok og blyant/penn, men mange har også andre ting ("swag") i cachen hvis den er stor nok. Så når man finner cachen kan man ta noe hvis man vil! Regelen er at hvis man tar noe skal man legge noe annet tilbake, noe av lik eller høyere verdi. Folk har funnet alt mulig, fiskeutstyr, leker, lommelykter, spill, plaster...... u name it!;)

Spennende måte å kombinere friluftsliv og teknologi! Og kanskje en motiverende faktor for barna hvis man skal på tur, å ha skattejakt og lete etter cachen, og kanskje finne noe spennende! ;)

Endret av Lemming
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...