Gå til innhold

Hjelp! Bankbytte og efaktura/avtalegiro i den gamle banken.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder for tiden på med å bytte bank. Den nye banken har overført pengene fra den gamle banken til den nye. I papirene fra den nye banken, sto det at de også skulle flytte alle avtalegiro/e-fakturaer.

Det er greit, for de ligger som nye avtaler i den nye nettbanken, men jeg har flere avtalegiroer/efakturaer til forfall i den gamle banken (hvor det altså står 0 kr). Den første forfaller på mandag og den nye banken har ikke kundesupport i helgen. Jeg rekker vel ikke overføre fra den nye tilbake til den gamle heller.

Jeg har totalt tre regninger som ligger til forfall i den gamle banken. Ingen er kommet i den nye banken.

Noen som har erfaring og vet hva jeg skal gjøre? Skal avtalene slettes i den gamle banken (hva da med de som allerede ligger til forfall?)

Hjeelp! :)

Anonymous poster hash: 35bc8...dae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Betal dem manuelt. Du kan sannsynligvis se beløp, kontonr. og KID ved å se på detaljer i nettbanken.

Anonymous poster hash: 3bdf4...26a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Ja, tenkte på at det kunne være en mulighet.

Men jeg er usikker på om jeg får de riktig ved neste utsendelse av efaktura/avtalegiro? Og skal jeg selv slette de fra den gamle banken og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, tenkte på at det kunne være en mulighet.

Men jeg er usikker på om jeg får de riktig ved neste utsendelse av efaktura/avtalegiro? Og skal jeg selv slette de fra den gamle banken og lignende?

Avtale-giro har jeg aldri prøvd, så det vet jeg ingenting om. Men efaktura følger personnummeret ditt. Dvs har du nettbank i danske bank, dnb og sparebank1, så vil du fine samtlige efakturaer i alle nettbankene tilknyttet ditt navn. På samne måte kan du ligge inn i nettbankene med bank-id fra alle bankene du har nettbank i.

Skjønner virkelig ikke hva problemet er... Du trenger ikke slette noe. Har du betalt efaktura fra telenor i dnbs nettbank f.eks, så vil den være borte fra nettbanken i f.eks danske bank når du har betalt den. Ganske enkelt. Trenger ikke skette noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Som nevnt ligger efakturaene og avtalegiroene i den nye (og gamle) nettbanken som avtaler.

MEN de ligger kun til forfall i den gamle nettbanken. IKKE i den nye. Altså i den gamle banken står det at en regning forfaller på mandag og noen andre regninger forfaller på et senere tidspunkt. DET er problemet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, for de ligger som nye avtaler i den nye nettbanken, men jeg har flere avtalegiroer/efakturaer til forfall i den gamle banken (hvor det altså står 0 kr). Den første forfaller på mandag og den nye banken har ikke kundesupport i helgen. Jeg rekker vel ikke overføre fra den nye tilbake til den gamle heller.

Det rekker du fint. Overfør penger nok til den gamle kontoen. Og godta eFakturaene. Så vil regningene bli betalt på 2. kjøring i morgen. (De har 4 kjøringer pr dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk, nojac!

Jeg chattet med DNB i kveld.

Jeg slettet de i den gamle banken og la de inn manuelt i den nye banken.

Jeg merker at det er vanskeligere enn jeg trodde å bytte bank altså.

Spesielt avtalegiroer er noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre det enkelt? Beholde gammel konto der betalingsavtalene er registrert og overføre penger dit etter behov? Så kan du bytte litt om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi den nye banken sa at de kom til å flytte alle avtalene automatisk og at jeg ikke trengte å gjøre noe som helst.

Slitsomt å måtte overføre penger hele tiden og passe på at det står nok på den gamle kontoen. Men jeg tror det ordner seg nå. Får passe litt på nå i starten.

Dumt det ikke ble slik at man beholdt kontonr ved bankskifte. Tenk så enkelt det hadde vært å bytte bank da. :) Bankene ville vel ikke ha noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...