AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 ....fødte dere like raskt eller enda raskere neste gang? Burde man ringe føden så fort man merker noe hvis forrige fødsel gikk kjapt? Del gjerne erfaringer med en nysgjerrig 2.gangs gravid! Anonymous poster hash: 2efb8...3b0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk i alle fall beskjed om å komme innmed en gang jeg fikk rier neste gang. Hadde aktiv fødsel på 1,5 timer. Men jeg bor nær sykehuset så jeg kan enkelt reise hjem igjen om det ikke skulle bli slik neste gang daAnonymous poster hash: d2228...b65
Klematis Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Fødte relativt raskt første gang, det tok 9 timer fra første rie/vannavgang. Og da ble hun sittende fast og måtte til slutt tas med tang, så hadde nok gått noen timer raskere om det ikke var for det. Andre gang gikk det under 2 timer... Var forberedt på at det kunne gå fort, og informerte Føden fort om at nå kommer vi. Men rakk aldri ut i bilen (måtte vekke, kle og mate eldste først, og somla nok litt...) Tre pressrier, helt uten at jeg pressa, og hun var ute. Det gikk helt strålende, det. Ingen panikk hos hverken meg, faren eller storesøster (som fikk med seg alt). Ambulanse kom og kjørte oss til sykehuset 5 min etter fødselen.
Merlion Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Ved første fødsel tok det ca 6 timer fra første riene til full åpning, ved full åpning stoppet det opp babyen stod fast) så det drøyde et par timer til før babyen var ute. Men fram til full åpning gikk alt som det skulle, så vil si det var en rask fødsel allikevel. Andre fødsel tok 1 1/2 time fra første merkbare rier(hadde et par timer med regelmessige murringer som jeg ikke skjønte var starten på fødsel/rier). Ringte føden etter to rier for jeg skjønte det gikk fort(de kom med 3 min mellom) Fra vi reiste hjemmefra til babyen var ute tok det en time. Hadde 20-25 min til sykehuset, men rakk ikke fram i tide. Det tok seg veldig raskt opp når vi var begynt å kjøre(veldig nedpress og nesten trykketrang), så vi ringte opp igjen til føden som sendte en ambulanse for å møte oss. Ved neste fødsel kommer jeg til å befinne meg så nært sykehus som mulig den siste tiden, dvs hos mine foreldre som bor 10 min unna et. Her vi bor er det enten 1 time eller 25 min til nærmeste sykehus nå, men må med ferge for å komme til det ene og må gjennom undersjøisk tunnell for å komme til det andre. Og ingen av delene er aktuelt å reise med/gjennom. Selv om det gikk greit å føde i ambulanse sist, så vil jeg gjerne slippe det igjen. Endret 13. juli 2013 av Merlion
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Oi! Dere har jammen født fort,ja! Jeg fødte på 2 timer..fra 4 cm til baby var ute,så da vil det kanskje være gunstig for oss å komme i veien ganske fort etter at ting har satt i gang. Vi bor også bare 15-20 min.unna sykehuset, så ingen krise om vi blir sendt hjem.. TS.Anonymous poster hash: 2efb8...3b0
Gjest Lypcha Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Jeg merket ikke noe før 8 cm og da var det 1,5 time til hun var født. Håper ikke det går særlig mye fortere neste gang "/
Gjest pysepusen Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Den totale lengden fra første rie til barna var ute tok lenger tid andre gang. Pressetiden derimot var mye kortere andre gangen. De har tatt vannet mitt ved fem cm begge gangene. Første gangen tok deg halvannen time før baby var ute, andre gang tok det fem minutter. Jeg fikk beskjed om å dra på sykehuset med en gang jeg kjente noe sist og det er jeg glad jeg gjorde
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Dette er jeg spent på også. Første fødsel tok 1,5 time fra første tegn til babyen var ute så håper ikke neste blir veldig lang... .Anonymous poster hash: 3b2a9...975
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Tok 3 timer fra start til slutt første gang, så fikk beskjed om å kontakte føden ved første tegn til fødsel da jeg var gravid andre gangen. Tok 3 timer da også :-) Anonymous poster hash: 6855c...e73
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 5 timer fra vannavgang til babyen var ute med første her også, så denne må jeg følge med på nå når jeg venter nr to Vannet gikk, murringer kom etter 2 timer, men de var ikke vonde - bare varme. Bestemte oss alikevel å reise til føden som er en time unna. og glad for det, for alt tok seg opp i bilen! Vi var på sykehuset bare to timer før babyen var født Jordmor sjekket meg aldri før pressriene kom, så aner ikke hvor lang tid jeg var i "aktiv fødsel" (fra 4 cm) Vi har vel egentlig fått beskjed om at om vannet går denne gangen også skal vi bare kjøre! Så ringe føden og få ambulanse i møte, evt helikopter om vi ser ting går virkelig unna. Anonymous poster hash: 74a9f...c1a
Greengrass Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Første fødsel gikk unna på 5 timer, inkludert en time dårlige pressrier, fikk ei sprøyte i låret etterhvert, som satte fart i sakene. Med neste gikk vannet uten at noe annet skjedde, men måtte ligge på sykehuset i og med at hodet ikke var festet. Så tok det 3 timer fra riene startet til han var ute -fort og greit!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Første tok fire timer, andre to og en halv. Brukte en del energi før andre fødsel på å tenke på hvor fort det kom til å skje. Tenkte at jeg kom til å skjønne at det var i gang raskere enn ved første, og visste at jeg sannsynligvis hadde det travelt, men samtidig måtte vi ordne pass til toåringen først, så det kunne ta ekstra tid. Det gikk veldig bra. Fødselen startet om natten, og svigerfar kom for å passe og følge eldstemann til bhg. Somlet litt og var på sykehuset i en halvtime før han var ute. Det gikk fortere, var vondere, men MYE mindre skummelt enn første fødsel. En veldig fin opplevelse.Anonymous poster hash: 20a13...d44
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Tusen takk for at dere deler deres erfaringer! TS! Anonymous poster hash: 2efb8...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå