Gå til innhold

Møte en gutt over nettet - verdt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente som er ferdig med vgs nå, og skal ha et friår neste år fordi jeg ikke vet hva jeg skal bli enda, så ville ikke søke bare for å søke på noe. Skal selvfølgelig jobbe under friåret da. :) Jeg har hatt god kontakt med en gutt på nettet en periode nå, vi snapper hele tiden og vi prater timesvis på telefonen hver dag.. han er så herlig og har alt jeg ser etter i en gutt. :) Jeg har veldig lyst til å møte han, og han sier at jeg kan komme å besøke han når som helst.

Problemet er bare at han bor en flytur enda. (Ene bor i trøndelag, mens den andre bor på østlandet) så det er jo ganske stor avstand. Han er to år eldre enn meg, og han studerer ved en høyskole, så han kommer til å gå på skole neste år.

Jeg er bare så redd for å møte han, fordi jeg vet ikke hvordan vi kan ha et "liv" sammen.. siden vi er fra forskjellige steder osv. Han sier at han kunne tenke seg å flytte et annet sted senere, men det er jo en stund til han er ferdig med utdanningen sin, og må iallefall gå et år der han har kommet inn. Jeg har jobb, og har ikke mulighet til å være hos han veldig mye osv.. Så jeg er redd for å møte han, fordi jeg vet at savnet kommer til å være så enormt stort.. :(

På den annen side så VET jeg at jeg kommer til å angre om jeg avslutter det hele. Har aldri møtt noen som jeg har kommet så godt overens med, som får meg til å føle meg slik jeg gjør nå, og som forstår meg.Jeg har hatt noen kjærester før, og hatt ting på gang med andre, og ingen av de har vært i nærheten av en slik personlighet som denne gutten har. Han er også veldig kjekk, morsom, får meg til å le så jeg gråter, og han har ALT jeg ser etter. :( Dette er så vanskelig.. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Noen som har vært i en lignende situasjon? Hva burde jeg gjøre? Følge hjertet eller hodet?

Anonymous poster hash: 57ce9...1da
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Du har ikke en gang møtt ham og grubler på om dere kan ha et liv sammen? Møt ham først og ta det derfra.

Skrevet

Møt han! Så finner du ut om dere har samme kjemi i virkeligheten, og om han er slik du tror han er. Eller så vil du alltid gå å lure på hvordan det hadde blitt, om det kunne ført til noe, eller om dere bare hadde en vennskaplig tone osv osv. Møt han, så slipper du all den grublingen :)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for 9 år siden. Vi møttes på nettet og hadde ca 50 mil mellom oss.

Vi tok en sjanse og nå er vi gift og har barn sammen :)

• Liker 5
Gjest badeand1
Skrevet

Møt han du. :) Kanskje dere klarer et avstandsforhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat avsluttet et forhold p.g.a. avstanden. Nesten 300 mil er langt å pendle og det blir det jo nødt til å bli en del av i starten for å finne ut om en kan trives på et så annerledes sted. Dyrt hadde det blitt også. Jeg har bestemt meg for å sette ei grense for hvem jeg vil bli veldig godt kjent med på nett etter dette. Ikke lengre unna meg enn at jeg kan reise greit hjem igjen etter besøkene.

Anonymous poster hash: e8825...9e8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nesten sammen med en fyr over nett i flere mnd før vi endelig møttes. Da vi møttes var det fyrverkeri og rosa skyer og vi hadde det helt fantastisk sammen i nesten tre år. Dessverre tok forholdet slutt da det ble endelig at vi ikke skulle studere i samme by, og at vi etter tre år ville måtte fortsette med avstandsforhold. Likevel angrer jeg ingenting og jeg sitter igjen med masse gode minner.

Møt han og ta det derfra! :)

Anonymous poster hash: 8e343...bf1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for 9 år siden. Vi møttes på nettet og hadde ca 50 mil mellom oss.

Vi tok en sjanse og nå er vi gift og har barn sammen :)

Du er sprø! Vet du ikke at det er syke mennesker der ute på nettet?! Han kunne ha vært en morder og drept deg!

Anonymous poster hash: e19ae...73c

Gjest .-L-.
Skrevet

Ville møtt han et par ganger før du tar noe stor avgjørelse. Det er noe annet å komme overens med en person irl over lengre tid, enn å gjøre det på nettet.. Når man er med hverandre irl så ser man fort sider man ikke ser gjennom nettet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...