AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har alltid trodd at det er bruttoinntekten som legges til grunne,så lenge man ikke overstiger den grensa som er satt.Sånn som i kommune er grensa på 194 000 og jeg har en årsinntekt i brutto på 192 000.Men så leste jeg et sted at de i tillegg går ut i fra hva du har som inntekt per måned. Stemmer dette? Jeg ligger nå forsåvidt under den grensa,men det står jo ingen ting om det på selve skjema man skal fylle ut. Og en annen ting når man skal føre opp brutto inntekten ville det i mitt hodet være logisk og gange månedsinnteken med 12.Men sist jeg søkte fikk jeg avslag fordi de mente jeg hadde en for høy årsinntekt.Tenkte først at det kanskje var fordi vi har de "skattefrie" månedene,men det er det jo ikke siden inntektsgrensa tar utgangspunkt i bruttolønnen.Noen som vet hva dette kan komme av? Anonymous poster hash: 43b93...9c8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #2 Skrevet 17. juli 2013 Dytter litt på denne Anonymous poster hash: 43b93...9c8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #3 Skrevet 17. juli 2013 Kanskje de har lagt fjordårets inntekt til grunn? Anonymous poster hash: 98a0e...d1e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Men da hadde jeg ennå lavere inntekt,men uansett så lå jeg inntekstmessig under grensa da også.Fått avslag to ganger med samme beskjed.Og ja jeg har prøvd å få et logisk svar,men møter bare på en vegg. Anonymous poster hash: 43b93...9c8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Noen som vet hvordan man kan søke for at de ikke skal legge vekt ved formue når formuen er bolig? Anonymous poster hash: e4d8d...2f0 1
Pringle Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Noen som vet hvordan man kan søke for at de ikke skal legge vekt ved formue når formuen er bolig?Anonymous poster hash: e4d8d...2f0 Dette skrev jeg i min klage, og fikk medhold: Jeg har mottatt deres brev av XX/XX-13 med informasjon om at min søknad om bostøtte er avslått. Jeg ser at det er beregnet formuestillegg av innskudd kr XXX XXX på sparekonto. Det meste av dette beløpet ble brukt til å kjøpe leiligheten. Jeg vil derfor at nåværende situasjon skal legges til grunn ved beregning. Ligningsverdi på leiligheten er kr XXX XXX, og dette skal ifølge tilgjengelige opplysninger trekkes fra formue før formuestillegget blir beregnet. Jeg kan ikke se at dette er gjort? Ber derfor om at søknad om bostøtte for [MÅNED] behandles på nytt. Jeg skjønner ikke så mye av det, hehe, men det går på et vis. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå