Gå til innhold

soving på dagtid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei snuppe på9 mnd som fram til for ca 3uker siden var en drøm å legge i vogn på dagen. Ingen rugging, bare legg og sovnet. De siste 3ukene har det blitt endring.hun roer seg sjelden i vogn, har skreket seg i søvn mens jeg har holdt hånda på magen hennes, roer seg fortere når vogna er i bevegelse-f.eks tur. Fra å sove 3lurer av ca 1time på dagen sover hun nå kun 1lur av 1time-den er ferdig rundt 10-1030.legging på kvelden går greit men hun våkner oftere gjennom natten.

Er det greit å kjempe med henne for at hun skal sove (hun viser alle tegn på trøtthet før hun legges) Eller skal vi bare la henne være våken......har en teori om at oppvåkning på natten skyldes overtrøtthet, hun sover dårligere da...

Anonymous poster hash: a4d7b...a47

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde gått tur noen ganger om dagen for å få henne til å sove mer på dagen :)

Skrevet

Jeg hadde gått tur noen ganger om dagen for å få henne til å sove mer på dagen :)

Enig. Om hun sovner lettere ved tur, så gå tur.

Gjest Duftlys
Skrevet

Har dessverre ikke en annen forklaring enn at det mulig bare er forbigående :) Har selv en baby som til tider sliter med dagsoving. Hvis det som skal til er å gå tur, gjør det! Søvn avler søvn, og det er ikke noe poeng å holde ho våken hvertfall. Hyppige oppvåkninger om natta er gjerne overtrøtthet. Det ser jeg på de barna jeg veit om som blir lagt for sent for kvelden! (sier ikke du gjør det, men prøver å bare årsaksforklare litt i forhold til hva jeg tror:)). Jeg har noen ganger trilla og trilla for at minien skal sovne. I en periode ville han kun sove i vippestol, så jeg satt der og gynga haha. Nå kan han heldigvis legges rett i bagen til vogna i stua og sovne der. ENDELIG!!!!!! Så det hjelper å ikke gi seg:) Vi vil jo bare det beste for disse små:)

AnonymBruker
Skrevet

Får hun nok fast føde? Slik hun er god og mett?

Anonymous poster hash: 99249...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...