Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #1 Skrevet 16. april 2004 oftere oftere når jeg og kjæresten min krangler, blir han veldig irritert på meg, og blir ofte fysisk også... greit nok, på en måte, forstår at jeg kan irritere ham voldsomt,... men han sparker da enten til meg i rompa, sparker meg i leggen, eller kjører albuen inn i ribbeina mine... det er ikke så veeldig vondt, men jeg blir j...lig forbannet, og sparker ham tilbake.... er han litt vel voldsom mot meg synes dere? jeg har alltid forbundet hjemmevold med at mannen slår kona eller omvendt.... så jeg blir litt forvirret... hva hadde dere gjort som hevn? :cry:
blåveis Skrevet 16. april 2004 #2 Skrevet 16. april 2004 er det vold å sparke hverandre i sinne? gjett en gang :o og det du lurer på er hva du skal gjøre som hevn? La meg gjette; tulletråd?
Hillary- Skrevet 16. april 2004 #3 Skrevet 16. april 2004 Klart det er vold. Vet du, jeg vil foreslå familieterapi, jeg...Eller at du går! Jo før, jo heller... Før det utarter seg...
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #5 Skrevet 16. april 2004 hva hadde dere gjort som hevn? :cry: Gått. Ikke som hevn, men for egen del.
Quinden Skrevet 16. april 2004 #6 Skrevet 16. april 2004 Uten tvil vold... gå mens "leken" er "god" :evil:
Gjest Myumi Skrevet 16. april 2004 #8 Skrevet 16. april 2004 Får følelsen av at det er samme person som står bak innlegget om innsnøring/korsett inne på Kropp og Helse. Kanskje mod. burde skjekke IP adressene?
snexi Skrevet 16. april 2004 #9 Skrevet 16. april 2004 Dette er ikke et "sunt" forhold, og viss du tenker på hevn så kommer det til å utarte seg til det mye verre!!! Tror dere skal avslutte før dere virkelig tar skade av det. Lurer litt på hvor lege dere har vert sammen og om det alltid har vert sånn?
Gjest care Skrevet 16. april 2004 #10 Skrevet 16. april 2004 oftere oftere når jeg og kjæresten min krangler' date=' blir han veldig irritert på meg, og blir ofte fysisk også... greit nok, på en måte, forstår at jeg kan irritere ham voldsomt,... men han sparker da enten til meg i rompa, sparker meg i leggen, eller kjører albuen inn i ribbeina mine... det er ikke så veeldig vondt, men jeg blir j...lig forbannet, og sparker ham tilbake.... er han litt vel voldsom mot meg synes dere? jeg har alltid forbundet hjemmevold med at mannen slår kona eller omvendt.... så jeg blir litt forvirret... hva hadde dere gjort som hevn? :cry: [/quote'] Høres ikke bra ut. Jeg vil si at dette er å gå over grensen
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #11 Skrevet 16. april 2004 Du må foreta deg noe nå! Enten må dere avslutte forholdet eller søke hjelp hos en terapeut med erfaring fra voldsproblematikk. Hvis du ikke tar tak i problemet nå kan det utvikle til regelmessig og kanskje grov vold. Da blir det vanskeligere å gå. Ble selv mishandlet regelmessig i 13 år. I starten tok jeg igjen. Etterhvert ble jeg passiv. Krøllet meg bare sammen i fosterstilling for å beskytte meg selv. Våget ikke å forlate ham i frykt for hevnaksjoner. Hadde også så dårlig selvtillit at jeg ikke trodde jeg ville klare meg praktisk uten ham. Han hadde full kontroll over meg. Til og med lønnen min gikk inn på hans konto. Hvis jeg var på internett ble alt logget og jeg ble konfrontert med det etterpå. mm. Pådro meg både fysiske (blåmerker og ribbensbrudd) og psykiske skader. Får nå ukentlig behandling hos psykolog pga posttraumatisk stresslidelse. Dette kan bli virkelig alvorlig. Ville bare advare deg. *Klem*
Gjest Madam Felle Skrevet 16. april 2004 #12 Skrevet 16. april 2004 Får følelsen av at det er samme person som står bak innlegget om innsnøring/korsett inne på Kropp og Helse. Kanskje mod. burde skjekke IP adressene? Satt akkurat med samme tanke.
Gjest care Skrevet 16. april 2004 #13 Skrevet 16. april 2004 Satt akkurat med samme tanke. Gjør det noe?
Gjest Hege Skrevet 17. april 2004 #14 Skrevet 17. april 2004 Får følelsen av at det er samme person som står bak innlegget om innsnøring/korsett inne på Kropp og Helse. Kanskje mod. burde skjekke IP adressene? Lite nytte i å sjekke ip på slike småting. Og om vi gjorde det ville vi ikke fortelle dere hva vi fant
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #15 Skrevet 17. april 2004 Blir provosert når jeg ser at enkelte av dere ikke tar vold seriøst. Dette er faktisk et stort samfunnsproblem. Hver sjette norske kvinne har blitt utsatt for vold. Oftest fra partner/eks. Noen også gjentatte ganger. Mange kvinner bærer på disse "hemmelighetene". Vanskelig å snakke med venninner og familien om at ektemannen mishandler. Derfor ekstra viktig å kunne åpne seg her for å få noen impulser og gode råd.
Gjest Myumi Skrevet 17. april 2004 #16 Skrevet 17. april 2004 Blir provosert når jeg ser at enkelte av dere ikke tar vold seriøst. Det er ikke det at vi ikke tar vold seriøst men det er noe med ordlyden i innlegget som gjør at hvertfall jeg begynner å tvile på om det er ment seriøst eller ikke. Det kan være at det er barnslig skrevet eller at det dukker opp flere lignende innlegg i Forumet over kort tid.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #17 Skrevet 18. april 2004 Dette er VOLD med store bokstaver!!!!!!!!!!!!!!!!! :o Hva er det egentlig som får deg til å bli hos han? Nyter du volden i hemmelighet eller hva? Kom deg unna før volden utarter seg!!!!!!!!!!!!
Gjest Storesøster Skrevet 19. april 2004 #18 Skrevet 19. april 2004 Dette er et alt for alvorlig tema til å tøyse med eller lage usanne innlegg om! (hvis så er tilfelle og det ser unektelig slik ut for blir man utsatt for umotivert vold er det sjeldent man tenker på hevn) Det kan være vanskelig nok å finne ut sannheten om og få en ende på det som skjer der det virkelig er vold og derfor høyst unødvendig å rope ulv uten grunn. Bare min mening og jeg beklager på det dypeste hvis du virkelig er utsatt for vold. Men om det er tilfelle bør du komme deg bort så fort du kan!
Serenity Skrevet 19. april 2004 #19 Skrevet 19. april 2004 Bare så det er sagt - hun er da like ille selv. Han mishandler henne tydeligvis ikke, siden hun spørs hva hun skal gjøre som hevn. At man blir fysisk under en krangel i et forhold, tyder på umodenhet og manglende evne til kommunikasjon. Det skal sannsynligvis mye til før man endrer seg, jeg kjenner ei som var slik - typen provoserte henne bevisst, og til slutt "klinte hun til". I dag er det slutt mellom dem, og hun er sammen med en annen, hvor kommunikasjonen fungerer utmerket, og de snakker sammen i stedet for å sloss.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #20 Skrevet 19. april 2004 Enig i at man ikke tenker på hevn når man blir mishandlet i et forhold. Tror likevel det kan vare vanlig å "ta igjen" som selvforsvar. I hvert fall i starten av mishandlingsforholdet. Da er det naturlig å bruke "vold" mot han også. Rett og slett for å komme seg vekk fra situasjonen. Feks. dytte han vekk elller sparke han hvis han går til et nytt angrep. Rett og slett for å forsvare seg selv. Hvis situasjonen oppleves som livstruende, tror jeg man blir mer apatisk og ikke våger å kjempe. Dette gjelder nok også hvis man har kjempet imot flere ganger tidligere med det resultatet at volden ble enda verre og skadene alvorligere. Også enig i at god kommunikasjon forebygger vold i parforhold. Volden er jo ofte en konsekvens av at man ikke klarer å løse konflikter verbalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå