L'Orage Skrevet 16. april 2004 #1 Skrevet 16. april 2004 Ideelt sett alle tre, selvsagt. Jeg har ingen høystatus-jobb. Tjener ikke all verdens, men nok til å klare meg, og jeg trives bra. Arbeidstiden er fleksibel og jeg legger opp mine egne arbeidsdager, noe som passer meg utmerket. Problemet er at jeg har veldig liten selvtillit når det gjelder jobben min, grunnen kan delvis være at jeg jobber med noe som ikke har noenting med utdannelsen min å gjøre. Jeg kvier meg mange ganger for å si hva jeg jobber med, jeg har opplevd så mange ganger at folk ler av meg eller sier at de ikke skjønner hvorfor jeg jobber med det, siden jeg er utdannet noe helt annet. Det er såpass ubehagelig at jeg vurderer videre skolegang, eller å skifte jobb. Men i og med at jeg ikke har stor tro på egne evner innbiller jeg meg at det vil bli vanskelig å få en bedre jobb uten mer utdannelse. (Jeg er cand. mag.) Hva synes du er viktigst?
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #2 Skrevet 16. april 2004 Det er i alle fall ikke særlig nyttig å utdanne seg til cand mag. Har gjort det selv, men ville aldri ha anbefalt det til noen. Er det noen som i det hele tatt får bruk for en slik tittel? Man "kan" jo ingenting! Mange med cand mag sitter som sekretærer og resepsjonister, og man trenger da ikke ta opp mange hundre tusen i sudielån for å bli det..
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #3 Skrevet 16. april 2004 Jeg synes forresten trivsel må være det viktigste.. man skal jo være på jobb mesteparten av tiden sin!
Gjest Poirot Skrevet 16. april 2004 #4 Skrevet 16. april 2004 Om du er fornøyd ser jeg ingen grunn til å bytte. Kan du ikke evt ta et kurs som er relatert til det du nå gjør da?
Gjest Estrela Skrevet 16. april 2004 #5 Skrevet 16. april 2004 Trivsel og lønn er viktig for meg. Nå har jeg trivselen på topp, men lønna er så som så... Man blir aldri fornøyd, tror jeg.