AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Seriøst. Og dette er en voksen mann. Hvordan i alle dager kan vi (det vil si jeg) lære barnet vårt normal bordskikk når mannen ikke følger disse normale reglene hjemme selv? Kun seriøse råd ønskes. På forhånd takk. Anonymous poster hash: bbd93...6ae
Kontormus Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Ja, da får du to som promper og raper. Hvis mannen din driter i hva du mener om det, forlat bordet og spis et annet sted. 1
Brimi Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Hvorfor tillater du dette? Synes ikke du skal gå bort, han kan gå bort. Det er faktisk normal folkeskikk å ikke prompe eller rape ved middagsbordet. 5
Gjest Coolaid Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Seriøst. Og dette er en voksen mann. Hvordan i alle dager kan vi (det vil si jeg) lære barnet vårt normal bordskikk når mannen ikke følger disse normale reglene hjemme selv? Kun seriøse råd ønskes. På forhånd takk. Anonymous poster hash: bbd93...6ae [/acro. s Er barnet dere har en gutt eller jente ?. Er det en gutt er innflytelsen fra far mye større enn fra deg, da har du litt uflaks etterhvert som ungen blir eldre. Hva med å fortelle mannen din at det ikke er lett å bli tent seksuelt på en mann som oppfører seg som en gris ? Dersom han oppfører seg ufint blir det lite sjans for sengekos senere... naturligvis.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Er barnet dere har en gutt eller jente ?. Er det en gutt er innflytelsen fra far mye større enn fra deg, da har du litt uflaks etterhvert som ungen blir eldre. Hva med å fortelle mannen din at det ikke er lett å bli tent seksuelt på en mann som oppfører seg som en gris ? Dersom han oppfører seg ufint blir det lite sjans for sengekos senere... naturligvis. Jepp. Den vanlige "styre mannen med sex"-metoden. Den er gjennomprøvd i generasjoner. Slikt går jo kun utover mannen ettersom det selvsagt kun er mannen som er kåt. Kvinnen stiller jo bare opp for mannen, ikke sant? Men seriøst. Dette er en voksen mann, og han må jo kunne oppføre seg ved bordet. Du kan fortelle ham at hver gang dette skjer må han gå fra bordet. Han har ingenting ved matbordet å gjøre om han ikke kan oppføre seg. Da ser ungen at det blir konsekvenser også.
Gjest Coolaid Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Jepp. Den vanlige "styre mannen med sex"-metoden. Den er gjennomprøvd i generasjoner. Slikt går jo kun utover mannen ettersom det selvsagt kun er mannen som er kåt. Kvinnen stiller jo bare opp for mannen, ikke sant? Men seriøst. Dette er en voksen mann, og han må jo kunne oppføre seg ved bordet. Du kan fortelle ham at hver gang dette skjer må han gå fra bordet. Han har ingenting ved matbordet å gjøre om han ikke kan oppføre seg. Da ser ungen at det blir konsekvenser også. Jeg er mann selv. Det er vel ingen bombe at kvinner krever litt mer enn å stille opp til riktig tid og sted for å tennes ? Det samme gjelder hvilke som helst partner av hvilket som helst kjønn. Ikke lett å tenne på en som promper og raper ved bordet ? Tror mannen hadde forandret seg fort dersom kvinnen fikk oppmerksomhet fra en kjekk og stilig fyr som oppførte seg som en gentleman.....
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Barnet er en gutt, så jeg er engstelig for at han blir påvirket. Ønsker jo å lære gutten god bordskikk. Tror jeg skal vise mannen denne tråden, så han ser at flere mener det er ekkelt. Mvh -TS. Anonymous poster hash: bbd93...6ae 1
Gjest Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 En ting er en klemt rap man beklager, men å prompe og rape som om det ikke var noen tilstede ville jeg ikke likt. Hadde dekt på til han på badet ved neste måltid og sagt han fikk spise der til han kan oppføre seg. Hvor vanskelig er det å holde igjen den stakkars tiden man sitter rundt bordet? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Kvinner må respektere at vi menn promper. Det er en naturlig del av det å være menneske. Anonymous poster hash: 9395c...38b 2
OPIgirl Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Kvinner må respektere at vi menn promper. Det er en naturlig del av det å være menneske. Anonymous poster hash: 9395c...38b Vi kvinner promper vi også. i tilfelle du ikke visste det. Men å sitte ved matbordet å gjøre slike ting har ingenting å gjøre med at kvinner ikke respekterer at menn promper. Det handler om normal folkeskikk, noe enkelte menn tror de er unntatt for. Det er bare umodne snørrvalper som kaller seg menn som sitter slik ved matbordet. 2
Lollipoplipop Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Seriøst. Og dette er en voksen mann. Hvordan i alle dager kan vi (det vil si jeg) lære barnet vårt normal bordskikk når mannen ikke følger disse normale reglene hjemme selv? Anonymous poster hash: bbd93...6ae Startet han med dette etter at dere fikk barn sammen, eller var dette noe han også gjorde før du bestemte deg å få barn med ham? Siden jeg mistenker at det siste er riktig så får du bare takke deg selv. (Ja, dette var et surt svar, men jeg er så lei av venninner som stadig spør om råd til å forandre mannen de har valgt seg.) Endret 13. juli 2013 av Lollipoplipop 1
Gjest Meg Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 Jeg synes du burde snakke med han om hva du føler. Om du føler ubehag for dette, og synes at barna ikke skal bli som det, så sier du det til han, og forklarer at du ikke synes det er noe greit. Han kan godt få bestemme over hvordan barna skal bli også, men akkurat dette synes du er uakseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 En ting er en klemt rap man beklager, men å prompe og rape som om det ikke var noen tilstede ville jeg ikke likt. Hadde dekt på til han på badet ved neste måltid og sagt han fikk spise der til han kan oppføre seg. Hvor vanskelig er det å holde igjen den stakkars tiden man sitter rundt bordet? Jeg skal huske på det til neste måltid. TS. Anonymous poster hash: bbd93...6ae
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Jeg synes du burde snakke med han om hva du føler. Om du føler ubehag for dette, og synes at barna ikke skal bli som det, så sier du det til han, og forklarer at du ikke synes det er noe greit. Han kan godt få bestemme over hvordan barna skal bli også, men akkurat dette synes du er uakseptabelt. Jeg har allerede prøvd. Han sier unnskjuld når han gjør det, men fortsetter snart igjen etterpå.TS. Anonymous poster hash: bbd93...6ae
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Jeg hadde gått fra bordet, konsekvent. Du bestemmer ikke over mannen, han kan være motbydelig hvis han vil. Men jeg hadde vist hva jeg mener om det, og ilke godtatt å skulle innta middagen min i drottlukten. Uhell er selvsagt noe annet, men det er sjelden.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Regner med at du visste om dette før dere fikk barn sammen? Jeg undrer meg over kvinner som plutselig skal forandre mannens (u)vaner etter at barn har kommet til verden. Det er jo faktisk en prat man må ta før man får barn sammen, om det er ting man ikke vil barnet skal utsettes for. Både jeg og min eks-mann hadde uvaner vi ikke ville at barna skulle utsettes for. Og den samtalen tok vi da før vi fikk barn. Noen uvaner klarte vi å kvitte oss med, andre inngikk vi kompromiss på Men vi klarte å snakke skikkelig sammen om "problemet", og det er som vanlig nøkkelen til det meste - kommunikasjon! Anonymous poster hash: 3ec61...a91
Kontormus Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Jepp. Den vanlige "styre mannen med sex"-metoden. Den er gjennomprøvd i generasjoner. Slikt går jo kun utover mannen ettersom det selvsagt kun er mannen som er kåt. Kvinnen stiller jo bare opp for mannen, ikke sant? Men seriøst. Dette er en voksen mann, og han må jo kunne oppføre seg ved bordet. Du kan fortelle ham at hver gang dette skjer må han gå fra bordet. Han har ingenting ved matbordet å gjøre om han ikke kan oppføre seg. Da ser ungen at det blir konsekvenser også. Det kunne ikke falle deg inn at det faktisk er frastøtende og avtennende at mannen uhemmet presser illeluktende avgasser ut av kroppen, spesielt når en spiser når det er fullt mulig og unngå det??? For det er det nemlig. Æsj!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 hadde mannen min gjort det hadde jeg tatt fra han maten å satt det inn på do. så kunne han sitte der å spise. Anonymous poster hash: 11d9d...774
Meridian Skrevet 14. juli 2013 #20 Skrevet 14. juli 2013 Om du ikke kan prate med mannen din, og han ikke respekterer eller hører på deg - hvorfor ble du sammen med han i utgangspunketet? Det er viktig å sette grenser og å si hvor skapet skal stå fra dag 1. Og om du involverer deg med en mann du ikke kan være deg selv med, og som ikke ønsker det samme som deg, så må du rett og slett møte en mann som liker deg akkurat som du er og som ønsker det samme som deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå