AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Jeg var hos NAV og søkte om barnetrygd samt barnebidrag til min nyfødte som ikke har samme far som forrige barn. Jeg søkte bidrag til andre barn også. Da jeg skulle fylle ut skjema spurte jeg om jeg trengte to skjemaer i og med at barna ikke hadde samme far. Men nei, jeg kunne forklare dette i et av feltene i skemaet. Nå fikk jeg søknaden i return og fikk beskjed om at jeg må fylle ut et skjema for hvert barn og at jeg bør kontaktet personalet om jeg trenger hjelp med utfyllingen! Seriøst?! Og når det gjelder barnetrygd fikk jeg også brev om hvorfor jeg ikke søkte om utvidet barnetrygd for ygste barnet når jeg allerede får for de andre barna. Her skulle jeg bevise om jeg er aleneforsørger og redegjøre hvorfor jeg ikke vil ha utvidet barnetrygd! Det er jo ikke sånn at jeg får utvidet barnetrygd for hvert enkelte barn, jeg får jo bare en ekstra barnetrygd og det gjør jeg allerede. Derfor så jeg ikke vitsen med å krysse av for "utvidet barnetrygd". Og NAV veit at jeg er eneslig forsørger da jeg allerede får øvergangsstønad! Så hva er egentlig dette? Anonymous poster hash: 7e860...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 NAV på sitt beste. Ba selv om å bli søkt inn på et opplegg ang. jobb, saksbehandler var enig og skulle gjøre dette og jeg gikk ut derfra kjempefornøyd fordi jeg trodde ting endelig skulle ordne seg. Noen dager etter fikk jeg brev fra saksbehandler, som da hadde snudd på flisa og ikke ville søke meg inn likevel. De sier en ting og gjør noe annet og blir de konfrontert med feilen er det enten en glipp i systemet eller brukeren's feil. Vurderer å begynne ta med en opptaker på møtene, da har man i alle fall noe å slå i bordet med om de skulle slå seg vrange. Du kan vel ikke annet enn å fylle ut begge skjemaene og håpe ting blir riktig. Men det er jo helt utrolig opplegg, de har jo saksmappen din...de ser jo hvilken situasjon du er i. Man kan jo begynne å lure på hvor mye de egentlig setter seg inn i om brukerene... Lykke til! Håper du slipper mer kluss med dem. Anonymous poster hash: 987e0...d70 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Siden du er lønnet av NAV, ts, må du regne med å jobbe litt for pengene. Vi som har jobb gjør som regel det. Anonymous poster hash: c115f...3f4 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 2 barn med forskjellig fedre? Og den ene er til og med nyfødt, og du er alene? Jaja, sier jeg bare.Anonymous poster hash: e3c0d...d07 4
Adhara Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 De har rett og slett så mange lover og regler at de ikke vet om alle selv en gang. Der tror jeg faktisk hoveddelen av problemene ligger. Og hver enkelt saksbehandler har vel så mange brukere at det er umulig å sette seg inn i alle mappene i tillegg. Sammen blir det dynamitt, for å si det slik. Man må liksom vite mesteparten selv, virker det som. Noe som kan bli veldig vanskelig, særlig hvis man er så syk at man mottar diverse ytelser i den forbindelse.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 2 barn med forskjellig fedre? Og den ene er til og med nyfødt, og du er alene? Jaja, sier jeg bare.Anonymous poster hash: e3c0d...d07 Ikke alle har "lykket" når det gjelder valg av bra mannfolk. Mitt eldste barn er 10 år og yngste er nyfødt, det vil si det tok meg en stund for å finne "den rette", men så var han ikke så rett alikevel. Så det er ingen vits til å dømme, "lykke-liten" . Anonymous poster hash: 7e860...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 De som jobber i mottaksavdelingen på NAV er ikke de som behandler søknadene og papirene, ergo har de ikke detaljkunnskaper om alt. Det er ikke meningen slik NAV er bygd opp i dag, og det ville også vært uoverkommelig å bemanne kontoret med ansatte som skal vite alt og saksbehandle på stående fot. Det er lagt opp til at man skal få generell info på Nav.no og ikke trenge å komme til NAV i det heletatt. I utgangspunktet vet man ikke mer på kontoret enn det som står på nettsidene. Anonymous poster hash: d5eeb...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 De som jobber i mottaksavdelingen på NAV er ikke de som behandler søknadene og papirene, ergo har de ikke detaljkunnskaper om alt. Det er ikke meningen slik NAV er bygd opp i dag, og det ville også vært uoverkommelig å bemanne kontoret med ansatte som skal vite alt og saksbehandle på stående fot. Det er lagt opp til at man skal få generell info på Nav.no og ikke trenge å komme til NAV i det heletatt. I utgangspunktet vet man ikke mer på kontoret enn det som står på nettsidene.Anonymous poster hash: d5eeb...3cf Og det er nettopp på nav.no jeg har hentet informasjon da jeg søkte. Det står at man får kun én ekstra barnetrygd uansett hvor mange barn man har. Ergo er det ikke vits i å søke om utvidet barnetrygd for minste, som NAV mener (?). De sa at jeg riskerer for å få avslag om jeg ikke redegjør hvorfor jeg ikke søker utvidet b.t. ! Jeg synes det er drøyt, men jeg må bare godta det og svare dem. NAV selv mener at det ikke er nødvendig å levere dokumentasjon på opplysninger de allerede har om brukeren, i mitt tilfelle skilsmissesbevilling, innteksdokumentasjon, bostetsbevis mm. ALt dette har NAV. Og de sa at jeg ikke trengte å levere dette på nytt. Anonymous poster hash: 7e860...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå