Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #1 Del Skrevet 16. april 2004 Hei ! Vi trenger forslag til hva vi skal kalle avdelingene i vår nye barnehage !! Barnehagen har et fastsatt navn, men vi trenger forslag til hva hver av de tre avdelingene skal hete ! Hva heter avdelingen ditt barn går på ? Håper på mange forslag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 16. april 2004 #2 Del Skrevet 16. april 2004 Hei :-) Har ikke selv barn i barnehage, men husker enda hva de i min barnehage het. De var delt opp etter alder. Kanskje ikke så bra eller aktuelle, men ramser de opp fordet fra de minste til de største. Trollungene Reverhiet Humlebolet Snekkerstua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 16. april 2004 #3 Del Skrevet 16. april 2004 Har flere forslag jeg: *farger f.eks rød, grønn osv. ( Litt kjedelig kanskje) *frukt, f.eks eplebarna, banangruppa osv *dyr, f.eks andedammen, revehiet, ekorntoppen, *barne- tv, f.eks gnottehula, fragleberget, huset med det rare i osv *tre, f.eks furutoppen, bjørkeskogen, *land, ekte eller finn på noen, f.eks India, Peru eller Syngeland, Danseland, bringebærland osv.. Ja, det var det jeg kom på i farten. Noen foraslag ble sikkert litt teite men men.. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. april 2004 #4 Del Skrevet 16. april 2004 * Blåbæret * Tyttebæret * Fraggleberget * Dovregubben * Dunderklumpen * Askeladden * mm Hva med å kalle avdelingene opp etter noe som er rundt dere der barnehagen er? Feks. hjørnestensbedrifter, plasser i skogen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemona Skrevet 16. april 2004 #5 Del Skrevet 16. april 2004 Husker navnene på avdelingene fra jeg selv gikk i barnehagen: Sukkertoppene, blåklokkene, persillebarna og jordbærene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 16. april 2004 #6 Del Skrevet 16. april 2004 Hva med navn etter personene i bøkene til f.eks Anne-Cath. Vestly? Kaos, Sokrates, Knerten, Aurora eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snexi Skrevet 16. april 2004 #7 Del Skrevet 16. april 2004 Våres heter; RØSSLYNG SKOGSTJERNE LINNEA BLÅFJØR I DEN TIDLIGERE BARNEHAGEN VAR DET; SOKRATES, LILLEBROR OG KNERTEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 16. april 2004 #8 Del Skrevet 16. april 2004 Syntes Anne Cath Vestly-ideen var god. Eventuelt så kan dere jo kalle dem opp etter barnebokforforfattere Thorbjørn Egner, Anne Cath Vestly, og Astrid Lindgren er jo de tre store så hva med navn fra steder i bøkene deres. Hva med: Lønneberget, Tiriltoppen og Kardemommeby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2004 #9 Del Skrevet 16. april 2004 Avdelingane på min gamle barnehage var figurar frå eventyr: Gulliver Tornerose Tommeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estrela Skrevet 17. april 2004 #10 Del Skrevet 17. april 2004 * Blåbæret * Tyttebæret Jeg gikk på en av dem når jeg var lita. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #11 Del Skrevet 17. april 2004 *Maurtua *Marihøna *Gresshoppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 17. april 2004 #12 Del Skrevet 17. april 2004 barnet mitt går i en to avdelings bhg. hun går på ruffen,andre heter askeladden.et 3 navn kan jo vere feks labbetuss............... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. april 2004 #13 Del Skrevet 17. april 2004 Estrela skrev: MissG skrev: * Blåbæret * Tyttebæret Jeg gikk på en av dem når jeg var lita. Hehe Hvor lå den barnehagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estrela Skrevet 17. april 2004 #14 Del Skrevet 17. april 2004 Estrela skrev: Hehe Hvor lå den barnehagen da? Har sendt deg PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raija_ Skrevet 17. april 2004 #15 Del Skrevet 17. april 2004 Gamle Norrøne:Odin,Frøya.Brage og Balder. Eller fuglenavn:Lerkene,Spurvene osv. I en barnehage æ var på besøk hos hadde det skikkelig gjennomført. De hadde Ole Brumm som tema i hele barnehagen.... Avdelingene hadde navn på figurene..På avdelingsskiltene på døra hadde de tegnet olebrumm motiver...Også på dørene inne... og veggene... Det var skikkelig fasinerende og stilig gjennomført!!! Men man trenger jo ikke akkurat Ole Brumm som tema... KAn og ha folkeeventyr....osv.... Lykke til med oppstart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. april 2004 #16 Del Skrevet 18. april 2004 *Knerten *Kanutten *Trollstua *Solan *Reodor *Ludvig *Bjørnehiet *Jungelkrattet *Løvegården *Solsikke *Blåklokke *Tusenfryd *Lillestua *Mellomstua *Storstua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 18. april 2004 #17 Del Skrevet 18. april 2004 Da jeg gikk på barnehage, var vi delt i to avdelinger - min het bjørnebarna, den andre husker jeg ikke. Vi hadde en leder der som var utrolig kreativ og flink, hun tegnet en tegning til hvert av barna som begynte der, av et bjørnebarn. Så trykket de det opp på klistremerker, slik at vi hadde det ved siden av navnet vårt på knaggen vår. Orginaltegningen var gjerne litt stor, den ble limt utenpå permen vår (der de la alle tegninger og ting vi laget) med kontaktpapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #18 Del Skrevet 18. april 2004 Kvernhus Hellesund Varden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 18. april 2004 #19 Del Skrevet 18. april 2004 da jeg gikk i barnehagen het avdelingene Askeladden og Veslefrikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 18. april 2004 #20 Del Skrevet 18. april 2004 Dvergen Alven Trollmannen Musehuset Kattekurven Løvehulen Tripp Trapp Tresko Jungelen Savannen Regnskogen fugleredet Bjørnehiet Ulveflokken Ekkornbarna Klatremus Bestemor skogmus bekken elva havet Og hvis dere er vil ha noe litt utradisjonelt, som garantert slår bra ann hos barna: Fisen Prompen Bæsjen ..men det er mulig det forslaget ikke når helt opp hos de voksne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå