AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Dere som har/har hatt barn med falsk krupp: - var barnet mye plaget? - hva hjalp når anfallene kom? - når vokste barnet det av seg? - er barnet født for tidlig eller hadde lav fødselvekt?Anonymous poster hash: debfa...788
Missy1 Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 -fikk det bare en gang, siden har han ikke hatt anfall -fikk kortisontabletter på legevakta -ikke født for tidlig og ikke lav fødselsvekt
caroprins Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Den yngste hos meg hadde det ofte som liten når han var forkjølet. Kom ofte om natten når han sov. Hadde han ved siden av meg i egen seng da og når han fikk det så tok jeg han opp , pakket han inn i et teppe og åpnet vinduet . Så sto jeg med han ved vinduet og sørget for at han fikk nok frisk luft. Da gikk det ganske fort over. Etterhvert som han ble eldre så vokste han det av seg. Normal fødselsvekt og født på termin. Endret 13. juli 2013 av caroprins
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Den yngste hos meg hadde det ofte som liten når han var forkjølet. Kom ofte om natten når han sov. Hadde han ved siden av meg i egen seng da og når han fikk det så tok jeg han opp , pakket han inn i et teppe og åpnet vinduet . Så sto jeg med han ved vinduet og sørget for at han fikk nok frisk luft. Da gikk det ganske fort over. Etterhvert som han ble eldre så vokste han det av seg. Normal fødselsvekt og født på termin. Husker du hvor gammel han var da han vokste det av seg..? TSAnonymous poster hash: debfa...788
caroprins Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Husker du hvor gammel han var da han vokste det av seg..? TSAnonymous poster hash: debfa...788 Mellom 2 og 3 år mener jeg det var. Han var i alle fall stor nok til å si at det var kaldt når anfallet hadde gitt seg og han kunne puste skikkelig igjen. På grunn av at jeg etterhvert visste at han kunne få falskt kruppanfall når han var forkjølet så lå jeg på en måte klar til å få han opp og i frisk luft hver natt mens han var syk. Det høres jo helt forferdelig ut. Nesten som ungen holder på å bli kvalt og det var ganske skremmende før jeg visste hva det var og hva jeg skulle gjøre. Han er 26 år i dag da og selv småbarnspappa til 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #6 Skrevet 15. juli 2013 Ønsker gjerne flere erfaringer :-)Anonymous poster hash: debfa...788
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #7 Skrevet 15. juli 2013 Den yngste hos meg hadde det ofte som liten når han var forkjølet. Kom ofte om natten når han sov. Hadde han ved siden av meg i egen seng da og når han fikk det så tok jeg han opp , pakket han inn i et teppe og åpnet vinduet . Så sto jeg med han ved vinduet og sørget for at han fikk nok frisk luft. Da gikk det ganske fort over. Etterhvert som han ble eldre så vokste han det av seg. Normal fødselsvekt og født på termin. Det var presis det samme hos oss. Husker ikke helt, men jeg tror at dette fikk vi oppleve helt til han ble fem. Anonymous poster hash: 3b188...f91
Gjest Heartbeat Skrevet 15. juli 2013 #8 Skrevet 15. juli 2013 Min hadde det fra han var 1-2 år til nesten skolealder. Måtte stå opp med han og sitte ute for å gi han luft. Sommer som vinter.Måtte også til legevakten for å få gitt han inhalering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå