AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Ikke alle komplimeter kommer like heldig ut, selv om de sikkert var godt ment. Har du noen gang blitt fornærmet av et kompliment? Selv fikk jeg høre følgende her en dag: "Jeg synes du er nydelig" (sagt uten sammenheng og følgelig tolket som JEG synes du er nydelig, selv om kanskje ingen andre gjør det...) I tillegg har jeg fått servert følgende: * "Du ser bra ut i kveld, mye bedre enn forrige uke" * "Selv om du kanskje ikke var helt heldig med antrekket på lørdag "nailet" du det i kveld * "Jøss, du er jo en uslipt diamant" Anonymous poster hash: c43c8...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Jeg fikk ofte høre av gutter da jeg var ung at "kroppen er fin". Det må vel bety at ansiktet ikke er det? Jeg syns det var litt ugreit sagt. Anonymous poster hash: 9bdbf...2e6 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Jeg hadde nettopp fått ny jobb etter å ha danket ut bare én annen søker. Jeg fikk jobben fordi jeg hadde riktig utdannelse og kompetanse, noe den andre ikke hadde. Min kjære bestemor kom da med følgende kompliment: "Det var jo snilt av dem at de ga deg jobben!" Jo takk for det, det hadde nok sikkert ingenting med kompetansen min å gjøre Samme bestemoren kan dette med å gi komplimenter for klærne mine. Alle komplimenter for et klesplass jeg har på meg blir alltid etterfulgt av noe ala "Du var jo heldig at de hadde den i stor nok størrelse" (jeg er riktignok ingen supermodell men jeg sliter svært sjeldent med å få finne stor nok størrelse på vanlige butikker). Anonymous poster hash: bf648...231 12
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Du er ikke verdens fineste, men flott er du, virkelig!Anonymous poster hash: 0759e...d8c 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 ... Og nå så jeg jo under hvilket forum tråden ligger... Sorry. Anonymous poster hash: bf648...231 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 "Du er en av de få som passer til å være tjukk" Jo takk. Anonymous poster hash: 6f8fc...0d9 43
SmartA Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Hahahahah, tragikomisk tråd! Her er mitt bidrag: "Du har fine pupper, men de var større før" (sitat slutt). Denne fikk jeg servert av en patetisk dust som ALDRI har vært i nærheten av puppene mine. Til overmål var det også den aller første gangen jeg snakket med vedkommende i hele mitt liv. Trenger jeg å nevne at han åpenbart aldri vil få se puppene mine i fremtiden heller...? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Alle sånne komplimenter som går på at man var verre før. Feks etter at jeg slanket meg: "Du er som et nytt menneske" (nei, jeg var samme mennesket før, det var bare du som så annerledes på meg fordi jeg var tjukk). Jeg tror folk mener vel og ikke tenker over det, men når de sier ting som "hun er virkelig blitt flott", så sies det jo mer enn indirekte at man var langt fra flott tidligere. Har også fått lignende "kompliment" på jobb: "Du har virkelig rettet opp det førsteinntrykket jeg fikk" (les: du var ikke så dum som jeg trodde). Jeg har faktisk fått den direkte, riktignok i spøkefullt tonefall, "du er ikke så dum som du ser ut". Da får jeg lyst til å svare "du er ikke så slem som du høres ut" Anonymous poster hash: 0bcbf...94e 10
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Eksen min sin grunn for å droppe å bruke kondom, (tidenes turn-off): "Jeg har hatt ganske mange jenter før deg, og det har alltid gått bra" Anonymous poster hash: dd779...5d8 38
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Alle sånne komplimenter som går på at man var verre før. Feks etter at jeg slanket meg: "Du er som et nytt menneske" (nei, jeg var samme mennesket før, det var bare du som så annerledes på meg fordi jeg var tjukk). Jeg tror folk mener vel og ikke tenker over det, men når de sier ting som "hun er virkelig blitt flott", så sies det jo mer enn indirekte at man var langt fra flott tidligere. Har også fått lignende "kompliment" på jobb: "Du har virkelig rettet opp det førsteinntrykket jeg fikk" (les: du var ikke så dum som jeg trodde). Jeg har faktisk fått den direkte, riktignok i spøkefullt tonefall, "du er ikke så dum som du ser ut". Da får jeg lyst til å svare "du er ikke så slem som du høres ut" Anonymous poster hash: 0bcbf...94e Nettopp. Man var kanskje ikke så flott før Anonymous poster hash: 2c8e4...e71 4
Inx Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Eksen min sin grunn for å droppe å bruke kondom, (tidenes turn-off): "Jeg har hatt ganske mange jenter før deg, og det har alltid gått bra" Anonymous poster hash: dd779...5d8 Oi, den var smooth 4
PanLi Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jeg fikk engang høre av en klassevenninne som møtte min daværende samboer for første gang: "Jeg er såå positivt overrasket over kjæresten din! Han er så morsom og kjekk. Jeg er virkelig positivt overrasket!" ...dette sa hun MANGE ganger ila kvelden. Hehe. Ja. ...ikke vet jeg hva hun hadde sett for seg, men tusen takk....??? hihi Endret 13. juli 2013 av PanLi 8
Notisblokk Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 "Du så ut som en grå mus før.. Men nå.. Wow du er sexy!! Vi må finne på noe snart!" .. Og en annen: "Du blir finere og finere for hvert år! Nå er du alle gutters drøm!" Sagt av to gutter jeg gikk i klasse med. Eh.. Takk liksom.. Jeg trodde ikke jeg var såå stygg før.. (Ikke har jeg slanket meg og ikke har jeg operert meg) 4
Marsipan Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 En sleivkjefta kompis pleier å si: Jøss, du svetter jaggu lite til å være så feit! 22
Elizia Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 (endret) "Du blir bare finere og finere med årene du" Vel, takk. I en alder av snart 42 er jo det hyggelig å høre, men...Av en jeg møtte på Møteplassen: "Du har fin kropp, men..." Hm. Takk?Av ei på en klassegjenforeningsfest: "Regnet med at alle her skulle se sidrompa ut, men DU har jammen forandret deg! Kjente deg ikke igjen jeg fra skoletiden!" Jaha? Så jeg så jævlig ut på videregående? Ikke har jeg endret kroppsfasong og har fremdeles langt, blondt hår.Sikkert bare hyggelig ment, men man blir overrasket når man får høre at man ser bedre ut enn før når man både er eldre, og har født 2 barn og er fhv lat og utrent.... Endret 13. juli 2013 av Elizia
Red-Ruby Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 "Jeg har sett styggere folk enn deg!" joda,følelsen er gjensidig, i både personlighet og utseende 4
AnonymBruker 42 Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Kan ikke huske noen "kompliment" jeg ikke tok som det, siden de fleste er velmenende uansett hvordan man velger å tolke dem... Men jeg husker jeg ga et som ikke landet så bra i første omgang :D - Du far veldig fine trekk - Åååå, hvordan? -Du har skarpe og markante trekk.. - Gikk bra til slutt men.... 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Tante skulle visst gi meg et kompliment. "Du er så pen, ja det er du virkelig altså!" Tok det til meg syntes det var hyggelig å høre og ble litt glad. Og hun gjentok dette flere ganger "du er virkelig ei nydelig jente". Så kommer det; "det er ikke for å trøste altså, jeg mener det virkelig, du må ikke ta det som trøst". Ehh... ble ikke fult så glad lengre. Det siste der kunne hun droppet. Men jeg vet hun mente det vel (tror jeg) Anonymous poster hash: 3edde...20e 10
Perseverer Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Begynte med briller da jeg var 18. "Jøss. nå så du.. smart ut." 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå