AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hunden min hopper opp på folk for å hilse. Jeg har forsøkt å trene slik at hun ikke skal gjøre det, men grunnen til at hun hopper er jo fordi hun er så glad og vil hilse. Det er en stor hund så det er ikke greit at hun fortsetter med dette. Er det noen som har hatt dette problemet og funnet en løsning? Anonymous poster hash: b3e74...2b4 1
Gjest sweetsugar Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Hva gjør du når hun hopper? Sier du nei, ned, fy, dytter henne ned? Svaret er = nada oppmerksomhet. Både positiv og negativ oppmerksomhet har en ting til felles, oppmerksomhet. Så lenge hun vet at hun får oppmerksomhet, så vil hun ikke gi seg. Mitt råd er å ignorere henne totalt. Og det samme bør de som hilser på henne gjøre. Ignorere henne totalt. Ikke se på henne, ikke ta på henne, ikke si nei, ikke snakk, lat som du ikke ser henne.
Tabris Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Jeg er enig med sweetsugar. Beste er å snu ryggen til og ignorere. Når hunden roer seg, så bør de som besøker sette seg på huk for å hilse (bare det alene kan motvirke en del hopping). Det kan være lurt å alliere seg med noen besøkende kun for å trene en del ganger.
Sugerøret Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Et steg fremover,gjerne slik at hunden må bremse og rygge.Ellers ikke noe "Heeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii" og kkooooooooooooosee opplegg.. Ignorere hunden,kun positiv oppmerksomhet når den er i ro. Du må nesten be folk om å gjøre det du ber om.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Hvis man snur seg i det den hopper opp og ikke gir den oppmerksomhet mens den hopper, men roser den straks den har alle fire labbene på bakken, vil det være ganske effektivt. Denne metoden lærte vi på valpekurs. Utfordringen er at man må fortelle det til de som skal hilse på hunden, dersom de ikke ønsker aå bli hoppet på. Etterhvert lærer hunden å ikke hoppe uansett, for da blir det jo bare lite oppmerksomhet og kjedelig. Å straffe hunden i hilsesituasjoner er ikke lurt. Da kan den forbinde det med straff og negativ oppmerksomhet, og bli skeptisk til å treffe nye mennesker.Anonymous poster hash: 69a0b...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå