AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Vurderer å kjøpe meg en Ipad. Har fått med meg at det er mulig å se film på den, og spille spill. Var det verdt å kjøpe en, og hva bruker du den til? Anonymous poster hash: 760b0...7b1
Pimp Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Absolutt alt. Spill, you tube, skype, Facebook, iBooks, leser aviser, er på kg. Tar bilder også. Nå har jeg også begynt å bruke iStudiez - den er helt ypperlig hvis du studerer.
Miss Lucky Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Ingenting. Er kun 4 åringen som bruker den til å spille på 2
skruf Skrevet 12. juli 2013 #4 Skrevet 12. juli 2013 Har en Ipod som jeg fikk til jul, bruker den nesten aldri. Har en Mac som jeg bruker daglig, så synes Ipaden blir overflødig. Barna bruker den til spill, ser film og surfer litt.
MissEi Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Miin ligger bare der.. Trodde jeg skulle bruke den myye mer meeen nei 2
Tomaten Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 Bruker den til alt. Har 1. genrasjon da, så kan ikke ta bilder. Men det har jeg iPhone til.. Så streamer jeg heller
LittDiva Skrevet 12. juli 2013 #8 Skrevet 12. juli 2013 Har ikke rørt pc n min siden jeg fikk i Pad. Bruker til alt, Mail, jobb, film, aviser , skype, kalender.. Kunne ikke vært mer fornøyd, spesielt på reise. 1
Mulancholy Skrevet 12. juli 2013 #9 Skrevet 12. juli 2013 Bruker den masse! Bruker dataen til å se film og serier, men så å si alt annet bruker eg ipaden til. Nettet er mykje raskere, den er mykje raskare i seg sjølv. Eg fekk min i gave, men vil absolutt sei at den hadde vert vert det om eg hadde kjøpt den sjølv også.
Black March Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 iPad + Apple TV er genialt. Da kan du finne feks en youtube video på iPaden, og så sende den trådløst rett til TVen for å se den der. Jeg bruker også det samme systemet for Spotify, sender musikken direkte til stereoanlegget bare ved å trykke på en enkelt knapp. Jeg har også noen spill installert på den, men de brukes i grunn veldig lite. Men av og til bruker jeg dem allikevel. Magasiner er også ekstremt billige på iPad, ett blad av feks Amerikansk GQ eller Vogue eller whatever koster 100+ kroner i Norge. For 140 kroner får du ett helt års abonnement på det fra USA. Og det fungerer fantastisk bra. Bruker også mindmaps på ipaden veldig aktivt. Sånn tankekart, fungerer perfekt der. Leser bøker på den til tider. Bruker den til å sjekke epost. Og ikke minst, kalender. Kalender på ipad er faen i meg fantastisk måte å holde styr på ting. Architizer er en fantastisk app for inspirasjon når det kommer til arkitektur, eller bare å se på fine bilder. Netflix er selvfølgelig ypperlig til å se på film når du er på dass. Og så har jeg en bærbar bluetooth høyttaler, sånn for å få kjempegod musikk overalt og til enhver tid. DragonBox er også verdt å nevne, kansje den beste måten å lære seg algebra på som finnes til dags dato. Syntes det var veldig artig å få en refresh på bare noen få timer. YR appen bruker jeg hver morgen for å sjekke været. Teamviewer for å fjernstyre PCen faktisk, gjør det hvis jeg må. Scanner Pro for å scanne dokumenter, enkel måte å lage PDF filer i stedet for å bære rundt på masse ark hele tiden. Kalkulatorer og matte apps er og verdt å ha med seg, mye bra som finnes. Med andre ord, jeg bruker den til veldig mye. Dersom du skal kjøpe deg, anbefaler jeg enten å kjøpe en iPad mini eller iPad 2 til 2000 kr per i dag, eller å vente 2-3 mnd sånn at den nyeste iPaden kommer.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Og hvis man skriver mye som det jeg bruker er Daedalus Touch genial og Tapatalk til diverse fora.. Endret 12. juli 2013 av Gjest
Noteknekk Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 For meg har den på mange måter nesten tatt over for PC-en, så jeg bruker den til masse; Nettaviser, KG-forum, surfing, facebook, nettbank, spill, bilder, facetime, spotify, ser serier/filmer på viaplay, email, youtube, instagram, reiseapper, sjekker vær, osv osv. Veldig mye mer lettvint å finne frem ipaden fremfor PC-en, og ofte lettere å håndtere. Den er også veldig grei å ha ved reising, og skal man bort en helg så trenger man gjerne ikke PC med siden man har ipaden.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Jeg håper det kommer en 10.1" iPad snart.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Vurderer å kjøpe meg en Ipad. Har fått med meg at det er mulig å se film på den, og spille spill. Var det verdt å kjøpe en, og hva bruker du den til? Anonymous poster hash: 760b0...7b1 Her er en nyttig side, forresten.http://appadvice.com/appnn
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Her er en nyttig side, forresten.http://appadvice.com/appnn Takk skal du ha Og takk til alle andre som kom med svar også Anonymous poster hash: c4fde...514
absinthia Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 (endret) Bruker den til å surfe på nettet, svare på Mail, høre lydbøker, musikk, spille spill, la barna spille spill, se på film,interaktive bøker for barn, pedagogiske programmer for barn mm. Kjæresten bruker sin til det samme + å koble den opp mot miksebordet han bruker på jobb slik at han kan løpe rundt i lokalet og justere lyden uten å måtte løpe frem og tilbake for å skru på knottene når han tilpasser lyden til lokalene. Endret 12. juli 2013 av absinthia
Mann 42 Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Hvordan er batterikapasiteten på en iPad, og hvor lang levetid har batteriet (antall ladesykluser) før det begynner å tape seg? Må den lades hver dag, en gang i uken, hvert skuddår? Det sier seg jo selv at det kommer helt an på bruken, men for dere som sier at dere bruker den til alt mulig; Må man ha lader i baklomma eller rekker batteriet til en eller to aktive dager?
skruf Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Her varer batteriet ganske så lenge iallefall. På en flytur som tok 4 timer nettopp så ble den brukt så og si konstant av barnet, og den ble vel ikke ladet opp før dagen etter. Og da med påfølgende bruk etter flyturen. Ipad er forresten veldig kjekt mtp å vise bilder:)
Noteknekk Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Hvordan er batterikapasiteten på en iPad, og hvor lang levetid har batteriet (antall ladesykluser) før det begynner å tape seg? Må den lades hver dag, en gang i uken, hvert skuddår? Det sier seg jo selv at det kommer helt an på bruken, men for dere som sier at dere bruker den til alt mulig; Må man ha lader i baklomma eller rekker batteriet til en eller to aktive dager? Jeg bruker den som sagt relativt mye i løpet av en dag og lader kanskje hver fjerde-femte dag.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Ingenting. Er kun 4 åringen som bruker den til å spille på Så lenge det ikke går flere timer om dagen hver dag så: http://www.telegraph.co.uk/technology/10008707/Toddlers-becoming-so-addicted-to-iPads-they-require-therapy.htmlAnonymous poster hash: b5598...eb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå