AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Har en nydelig babygutt på 4 mnd. Legginga om kvelden har alltid gått på skinner. (Vi vet vi er heldige der! ) Vi legger ham i senga, gir han kosedyret sitt, og så ligger han og gnir seg i øynene i 3 minutter ca før han sovner til omtrent samme klokkeslett hver kveld (legger han mellom 18 og 19). Han sover ofte natta gjennom og sover tungt og godt! På dagen derimot! Han strever så med å finne roen da. Jeg har prøvd samme taktikk som om kvelden, men da protesterer han voldsomt, går i bro og gråter. Eneste som funker er trilletur (ikke alltid det heller ) eller å vippe litt på han i vippestolen. Men dette ønsker jeg ikke mer! Forstår bare ikke han ikke faller sånn til ro på dagtid som om kvelden, og noe søvn på dagen må han jo ha! Erfaringer? Tips? Anonymous poster hash: ae971...d5e
pratesyk Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Hvorfor ønsker du ikke å vippe han i stolen om det funker? Han er kun 4 måneder og det er ikke alltid like lett da å finne roen. Jeg vipper noen ganger enda om hun er overtrøtt og ikke finner roen, og hun er 11 måneder.. Du må jo gjøre det som funker..? :/
Stinelin Skrevet 12. juli 2013 #3 Skrevet 12. juli 2013 Akkurat sånn har gutten vår vært. Har sovnet på et blunk i egen seng på kvelden fra han var 2mnd, men å få han til å sove på dagen har vært vanskelig, og har som regel krevd trilling eller vugging. Nå er han 14mnd og sover bare to ganger om dagen, og det går mye lettere å få han til å sove på dagen nå, men fortsatt må han ha litt rugging på vogna om man ikke treffer perfekt med leggetidspunktet. Aner ikke hvorfor det er slik, har bare blitt vant til det. Eneste jeg kan se er at leggetidspunkt på kvelden har vært omtrent det samme siden han var liten, vi har vært litt nazi på det siden det var det eneste vi fikk til å fungere. På dagtid er det ikke like lett å være konsekvent på tider, man har jo gjerne andre ting som skal gjøres, og dagene og søvnbehovet varierer. Ellers vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå