Gjest Lillja Skrevet 12. juli 2013 #1 Skrevet 12. juli 2013 Hei! Jeg planlegger å flytte med sønnen min på snart 5 til australia om 1 år, men så er spm om barnefaren har noe å si på det? Vi var aldri kjærster og har aldri bodd sammens, og han har sett sønnen min 4 timer i løpet av hele livet hans hvor sist gang var i 2011. Er det noen her som vet hvordan jeg gjør det og om jeg har lov til å gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #2 Skrevet 12. juli 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil så må du gi beskjed til han, så har han en viss tid hvor han kan gå til sak og nekte deg å dra ut av landet med ungen. Anonymous poster hash: 31e06...965
Missy1 Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Så lenge det ikke er noe samværsavtale som det går utover så tror jeg ikke man er pliktig å si ifra engang. Men jeg skal ikke si for sikkert. Du trenger heller ikke hans signatur for å få pass hvis du har foreldreansvar alene
Gjest Regine Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Har dere felles foreldreansvar? Isåfall kan far nekte deg å flytte med barnet til utlandet. Har dere ikke felles foreldreansvar, så bestemmer du dette alene. Regner m at du vet om dere har felles foreldreansvar eller ikke, det er nemlig det det kommer an på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå