Gå til innhold

Ikke fornøyd med brillestyrke, har jeg rettigheter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte nye briller, på det ene øyet er styrket litt dårlig synes jeg, noe må ha gått galt på synstesten, har jeg noen rettigheter her?, det er jo dyre glass.

Anonymous poster hash: 915c0...021
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan klage hos optiker på lik linje med andre steder.

Klag i vei

Skrevet

Ta kontakt med optiker og forklar saken er vel første steg.

Skrevet

Om optiker ikke er imøtekommende, kan du eventuelt heve kjøpet og få pengene tilbake.

Synstest kan gi forskjellig svar avhengig av hvor sliten du er.

Skrevet

Om optiker ikke er imøtekommende, kan du eventuelt heve kjøpet og få pengene tilbake.

Synstest kan gi forskjellig svar avhengig av hvor sliten du er.

Det er ikke bare å heve kjøpet, først skal optikeren sjekke at styrkene er riktig og sammen med kunden finne frem til beste løsning. Det er først når dette er helt umulig, og det er ikke snakk om så ofte, så kan man begynne å snakke om heving av kjøp.

Så til deg TS, hvis du nettopp har fått brillene så ville jeg ventet litt og se om det ikke blir bedre. Ofte, hvis man har litt endring i styrkene, kan det kjennes litt rart i begynnelsen og man trenger da litt tid på å bli vant til glassene. Er det ikke blitt bra innen et par uker så ville jeg gått tilbake og forklart problemet og latt de ta en titt på det.

• Liker 1
Skrevet

Skjedde det samme med meg da jeg fikk briller nettopp. Ingen problem, tok en ny synstest og måtte gå litt ned i styrke på det ene glasset selv om jeg egentlig trengte den styrken. Øynene klarte ikke å vende seg til sideforskjellen. Fikk nytt glass en uke etter og da ble brillene veldig behagelig å bruke:-)

Skrevet

Det er ikke bare å heve kjøpet, først skal optikeren sjekke at styrkene er riktig og sammen med kunden finne frem til beste løsning. Det er først når dette er helt umulig, og det er ikke snakk om så ofte, så kan man begynne å snakke om heving av kjøp.

Så til deg TS, hvis du nettopp har fått brillene så ville jeg ventet litt og se om det ikke blir bedre. Ofte, hvis man har litt endring i styrkene, kan det kjennes litt rart i begynnelsen og man trenger da litt tid på å bli vant til glassene. Er det ikke blitt bra innen et par uker så ville jeg gått tilbake og forklart problemet og latt de ta en titt på det.

Jeg skrev "om optiker ikke er imøtekommende kan du eventuelt heve kjøpet". Jeg skrev ikke at det burde være førstevalget.

Skrevet

Jeg skrev "om optiker ikke er imøtekommende kan du eventuelt heve kjøpet". Jeg skrev ikke at det burde være førstevalget.

Grunnen til at jeg skrev slik er fordi optiker skal være imøtekommende med slike saker. Det er en del av servicen man yter som optiker, å gjøre sitt beste for å gi et produkt som kunden er fornøyd med :)

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller gått tilbake rett etter helgen. Ikke uvanlig at optiker får feil styrke glass tilsendt og glemmer å sjekke det, eller at innfatningen er feil, eller at de rett og slett har bestilt feil +++. En mengde ting kan gå galt ved en brillebestilling, og minst en av dem går gjerne galt. Ikke uvanlig å ta både 3 og 5 turer innom før alt fungerer som det skal.

Anonymous poster hash: f1dcd...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd ganske ofte at optikere ikke er interesserte i å rette opp feil. De får jo ikke penger i kassen av det...

Anonymous poster hash: 22be1...517

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd ganske ofte at optikere ikke er interesserte i å rette opp feil. De får jo ikke penger i kassen av det...

Anonymous poster hash: 22be1...517

Da handler du hos amatører. Proffer vet at fornøyde kunder kommer tilbake for å handle mer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...